Anglų kalbos pedagogė, KTU alumnė apie nuotolinį mokymą(si): jis aktualus jau 17 metų

Anglų kalbos mokytojai ekspertei, KTU alumnei Staselei Riškienei prireikė nemažai drąsos pasirinkti nuotolines studijas KTU Informatikos fakultete, tačiau jos baigiamasis darbas iki šiol stebina akademinę bendruomenę.

 

Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultetui (KTU IF) pandemijos mesti iššūkiai didesnių keblumų nesukėlė – čia jau 17 metų taikoma Nuotolinio mokymosi informacinių technologijų (NMIT) antros pakopos studijų programa.

Anglų kalbos mokytoja S. Riškienė apie tokią galimybę sužinojo iš socialinio tinklo „Facebook“, o studijų metu įgyta patirtis tapo neįkainojama pandemijos metu.

Kaip sužinojote apie Nuotolinio mokymosi informacinių technologijų (NMIT) studijų programą?

Profesoriaus Aleksandro Targamadzės kvietimą studijuoti pastebėjau vienoje iš socialinio tinklo „Facebook“ mokytojų grupių. Šiek tiek prieš tai domėjausi KTU studijų programa „Skaitmeninė kultūra“, vis dėlto pagalvojau, kad man, kaip mokytojai, nuotolinio mokymosi informacinių technologijų žinios pravers labiau.

Taip ir nutiko: paskelbus karantiną, studijų metu įgytos kompetencijos tapo neįkainojamos vertės. Profesionalūs dėstytojų patarimai ir perduota daugiametė patirtis šioje srityje, kartu su kitų mokslininkų įžvalgomis, įgalino iš karto pritaikyti žinias bei organizuoti sėkmingą nuotolinio mokymosi procesą savo mokyklos bendruomenėje ir, šiuo sudėtingu laikotarpiu, padėti kitiems Lietuvos mokytojams.

Karantinas tik paspartino nesustabdomus procesus. Dar stodama galvojau, kad po kokių dešimties metų nuotolinis mokymasis bus neatsiejama švietimo dalis, bet būtinybė ištiko anksčiau.

 

Ką manote, ar tai, jog NMIT studijų programa vykdoma Informatikos fakultete, neįbaugina planuojančių studijuoti? Ar reikalingos puikios informatikos žinios?

Baugino net mane, nors esu įgijusi didžiulį praktinių informacinių technologijų žinių bagažą, bet, motyvacinio pokalbio metu, KTU atstovai nuramino ir net suteikė pasitikėjimo. Modulius galima rinktis iš taip vadinamų minkštųjų (pedagoginių) ir kietųjų (informatikos) dalykų. Kadangi esu baigusi filologijos studijas, dėl bendro išprusimo ir dėl įdomumo rinkausi informatikos dalykus (pvz., programavimo pagrindus, duomenų bazes ir pan.) ir, manau, puikiai juos įveikiau!

 

Ar mokytojams šios studijos būtų naudingos? Su jumis mokėsi ir kitų sričių ekspertai?

Be abejo naudingos, ypač dirbantiems su vyresniais mokiniais ar suaugusiais. Be to, labai praverstų vedantiems įvairaus tipo mokymus, nes didelė dalis mokymų, taupant laiką ir išteklius, galimi nuotoliniu būdu.

Mūsų grupėje mokėsi dalis mokytojų, dalis informatikos studijas baigusiųjų (bet norinčių įgyti pedagoginių žinių) ir likusi dalis įvairių sričių specialistai: bibliotekininkai, verslo įmonių darbuotojai ir pan., taigi, studijų programa aktuali visiems, susiduriantiems su nuotoliniu mokymusi, o tai, akivaizdu, jau neatsiejama darbo ir pasaulio dalis.

 

Šių metų absolventų laida išties aktyvi, net paruošėte padėkos vaizdo įrašą? Kaip kilo tokia idėja?

Studijos visą laiką vyko nuotoliniu būdu. Realiai buvome susitikę tik įvadinėje paskaitoje, matydavomės kompiuterio ekrane, dažniausiai to paties fono aplinkose, tad sunku pažinti vienas kitą artimiau.

Vis sakėme, kad būtinai susitiksime studijų pabaigoje, ypač per darbų gynimus, bus smagu vėl pasimatyti, geriau pažinti vieniems kitus bei realiai padėkoti ir paspausti ranką dėstytojams.

Deja, dėl karantino teko keisti planus, tad sumanėme, kad bent jau pakeisime aplinkas: t. y. nufilmuosime dėstytojams padėkos žinutę, pasirodydami kitu amplua: su šeimomis, pomėgiais ir pan. Pradžioje atrodžiusi labai linksma idėja, įgavo labai jautrią prasmę: geriau susipažinę suvokėme, kad atsisveikinti daug sunkiau.

 

Studijų atstovai sako, jog vienas iš šios studijų programos tikslų, kad baigiamuosius darbus pavyktų pritaikyti darbo aplinkoje, ar jums pavyko? Kaip sekasi jūsų kolegoms?

Visi rinkomės darbų temas pagal savo specializacijas ir jau vykdomas veiklas, tad dauguma jau pritaikė darbus profesinėje veikloje. Tai viena iš šios studijų programos stiprybių.

Visi darbai įdomūs ir įspūdingi: informacinės technologijos lietuvių kalbos ir muzikos pamokose, darbo paieška ar pasirengimas darbo pokalbiui nuotoliniu būdu, informacinis jaunųjų mokslininkų raštingumas grįstas mokymosi stiliais, sportas, kineziterapija ir pan.

Mielai klausydavausi draugų darbų gynimų. Dvi temos iš pradžių labai nustebino –  sužadėtinių rengimas santuokos sakramentui nuotoliniu būdu ir nuotolinis daržas. Jos ir liko pačios įdomiausios, o darbai – įspūdingiausi.

 

Mano darbo tema – „Virtualioji mokytojų bendruomenė profesinės patirties mainams skatinti“. Pagrindinė mokytojo užduotis – perteikti žinias mokiniams, bet labai svarbu ir dalytis gerąja patirtimi su kolegomis.

Jau beveik dešimt metų dalijuosi patirtimi ir įžvalgomis tinklaraštyje „iklase.lt“, o studijos suteikė galimybę susipažinti su teoriniais virtualiųjų patirties mainų aspektais ir paramos sistemomis, išbandyti įrankius, kurie paskatintų ir kitus mokytojus keistis idėjomis ir gerąja ugdymo patirtimi. Sukurta virtualioji mokytojų bendruomenė www.imokytojai.lt sukūrė sąlygas, o tyrimai padėjo geriau suprasti psichologinius, metodinius ir paramos poreikio aspektus.

Tikiuosi, tai bus pavyzdys mokyklų ar dalykų asociacijų bendruomenėms, o gal net paskatinimas kurti nacionalinę mokytojų patirties mainų platformą.

 

Ar studijų metu pavyko išlaikyti balansą tarp teorijos ir praktikos? Su kokiais sunkumais susidūrėte?

Įdomiausi man informatikos dalykai, ypač sudomino intelektualiosios technologijos. Tiesa, ne teorija, o praktika – net pagalvojau, kad jei iš naujo studijuočiau, darbo temą rinkčiausi susijusią su dirbtiniu intelektu, pavyzdžiui, kalbų atpažinimu ir mokymusi.

Man, tai puiki proga atgaivinti primirštus studijavimo įgūdžius, sustiprinti laiko bei profesinio tobulėjimo planavimo gebėjimus, vėl pasimėgauti studentiško gyvenimo ypatumais. Rekomenduočiau šias studijas visiems, kurie domisi informacinių technologijų taikymu ugdymo procese, kuriems aktualu nuotolinis mokymasis, o jis, matome, dabar jau aktualus daugeliui.

 

Jei susidomėjote šiomis studijomis, prašymus galite teikti čia iki liepos 4 d. 12 val.

 

Kauno technologijos universiteto inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.