Čia – tik detalės: ieškoma gilesnių priežasčių…

Aušra Židžiūnienė
,
„Švietimo naujienų“ korespondentė

Šeštadienį Žiežmarių gimnazijos mokinių tėvai socialiniame tinkle paviešino, kaip lietuvių kalbos mokytoja pakeltu tonu bendrauja su mokiniais, liepdama jiems kirčiuoti žodžius. Mokiniams suklydus ar prisipažinus, kad nežino, kur ir kokį kirtį dėti, mokytoja šaukia iš visų jėgų, išvadindama vaikus tinginiais, atėjusiais į puotą. Pasirodžius paviešintam įrašui, kurį išgirdo visa Lietuva, lituanistė pirmadienį darbe nepasirodė.

 

Su žurnalistais bendravęs naujasis švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius teigė nepateisinantis tokio pedagogės elgesio ir manantis, kad susidariusi situacija išniro į paviršių tik kaip detalė, bet, pasak jo, čia esama gilesnių, ilgalaikių priežasčių. „Ministerija privalo drauge su mokyklos steigėjais, t. y. savivaldybe, reaguoti ir spręsti šį klausimą. Jau pasirūpinome, kad šios klasės mokinius mokytų kita mokytoja. Savivaldybė sudarė darbo grupę tam, kad ši situacija būtų išspręsta išsamiai. Į darbo grupę įtrauktas ir ministerijos atstovas. Darbo grupės nariai jau buvo nuvykę į mokyklą, stengėsi įsigilinti į visas aplinkybes ir nuodugniai išanalizuoti situaciją“, – šios dienos veiksmus įvardijo ministras A. Monkevičius.

 

Jis pabrėžė, kad po tokių įvykių veiksmų kryptis turėtų būti aiški – tai bendruomenės atvirumas. Ministro manymu, šiuo atveju tėvai yra teisūs ir jie neturi nieko bijoti, o iškilus panašioms situacijoms drąsiai reaguoti.

Ministras akcentavo, kad ugdymo kokybė mokykloje prasideda nuo mikroklimato: „Jeigu yra teigiama atmosfera, geri santykiai, visa tai suteikia reikiamą mokymo(si), asmenybių ugdymo(si) pagrindą. Žinoma, toks mokytojos elgesys ir ugdymo stilius nederamas, viliuosi, kad iš šio įvykio visi padarysime deramas išvadas ir pagalvosime, kaip visa tai įtvirtinti švietimo priežiūroje, kalbant apie visą švietimo sistemą.“

 

Žurnalistams ministro pasiteiravus, ką turėjo galvoje sakydamas, kad situacijoje esama „gilesnių priežasčių“, jis atsakė, jog situacija dar itin šviežia, todėl sunku kalbėti, reikia sulaukti tam tikrų žinių. Tačiau ministras A. Monkevičius pastebėjo, kad šis įvykis negali būti vertinamas vienareikšmiškai, nes jau dabar socialiniuose tinkluose atsiliepia ankstesnieji mokytojos mokiniai, įvardijantys ją kaip puikią pedagogę. „Matyt, mokytojos kelias buvęs šviesus, minimi puikūs jos darbo metodai. Kalbama, kad ji daug nuveikė, atverdama visas galimybes savo mokinių tolesniems gyvenimo pasirinkimams. O štai iš tėvų pareiškimo suprantu, kad šis įvykis nėra tik pastarųjų dienų atsitiktinumas – tai jau kurį laiką besitęsianti situacija. Nežinodami situacijos iš esmės, galime daryti prielaidą, kad, galbūt, mokytojai reikalinga pagalba. Juolab kad dabar ji turi nedarbingumą. Negalime jos be paaiškinimo atstumti. Privalome viską gerai pasverti, bet svarbiausia – turime siųsti žinutę, kad mokykla turi jausti, matyti, pastebėti, kas vyksta kolektyve, ir visa tai daryti laiku. Manyčiau, kad šiuo atveju buvo dėmesingumo stoka…“ – pastebėjo ministras.

 

Pasiteiravus, ar ši mokytoja ir toliau galės mokyti, ministras atsakė, kad kol kas ji nemokys tik konkrečiai šios klasės. „Kaip jau minėjau, šiuo metu mokytoja serga. Šiai klasei yra paskirta kita mokytoja visam laikui, o dėl kitų klasių dar reikia nutarti. Esame teisinė valstybė, negalime nepaisyti įstatymų. Mokytoja yra darbuotoja, su kuria sudaryta darbo sutartis. Turime teisinėmis priemonėmis pasirūpinti vaikų interesais. Neabejoju, kad tai ir padarysime“, – pabrėžė ministras.

 

A. Monkevičius atkreipė dėmesį ir į tai, kad už šią situaciją atsakinga mokyklos vadovė, nors ši teigė nieko nežinojusi apie lietuvių kalbos pamokoje susidariusią situaciją, ministro manymu, tuo sunku patikėti…

Baigdamas pokalbį su žurnalistais, ministras apgailestavo, kad kartais taip nutinka, jog mokytojas praranda gebėjimą susivaldyti. Visgi, pasak jo, mokytojo statusas reikalauja, nepaisant to, kas įvyko vakar, į klasę ateiti taip, kad gebėtų jausti ir matyti kiekvieną vaiką.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.