Nėra geros pamokos recepto, yra mokinių ir mokytojų bendras noras mokyti(is)

Visi esame girdėję Herakleito iš Efeso teiginį, kad į tą pačią upę dukart neįbrisi, tačiau turbūt retas susimąstome, kad jį galima pritaikyti ir kalbant apie mokyklą. Būtent taip savo profesiją apibūdina 2019 m. Inovatyviausias kalbų mokytojas Rytis Jezukevičius.

Šio pedagogo teigimu, mokytojo profesija – nenuspėjama, tačiau būtent tai ją daro žavią ir patrauklią. „Visa tai, ką bėgant metams sukaupia pedagogas, – įrankis, padedantis metodiškai atsilaikyti prieš sraunią srovę, kurią vadiname klase. Ir nors atrodo, kad vedami patirties galime nuspėti, kokio gylio bus upė, kokio pločio jos žiotys ir intakai, nesgi esame matę panašių, ši vėl savitai kitokia“, – dalijasi Kauno Jono Jablonskio gimnazijoje anglų kalbos mokytojas.

 

Suvokimas, kad tarp jo sutiktų mokinių vienodų nėra – padeda pedagogui judėti į priekį. Kaip ugdyti priklauso ne tik nuo kartų, bet ir nuo skirtingų kiekvieno asmens poreikių, tad lankstesnis požiūris, drąsa išbandyti kitokius ugdymo metodus, padeda atrasti geriausią kelią.

 

R. Jezukevičiui suteikti „Microsoft“ pažangaus ugdymo eksperto ir „National Geographic“ pedagogo sertifikatai. Mokytojas ne tik naudoja informacines kompiuterines technologijas (IKT), bet ir tiria jų taikymą ugdymo procese. Kartu su bendraautore parengtame moksliniame straipsnyje vertina IKT naudojimą užsienio kalbų mokymo(si) metu. Asmeninės veiklos tyrimas leidžia tobulėti, o matant tai, kas veikia efektyviausiai – perduoti kitiems.

 

Iš kitų R. Jezukevičius išsiskyria ne tik modernių ugdymo metodų naudojimu, bet ir požiūriu į pamoka. Jam tai – aktyvus ir dinamiškas procesas, kurio, nepaisant turimų žinių ir patirties, iki smulkių detalių suplanuoti neįmanoma. „Nėra geros pamokos recepto. Yra tik mokinių ir mokytojų bendras noras mokyti(is). Ir nors šiomis dienomis mokytojas ir mokinys gali susikeisti vietomis, mokytojams tampa įgudusiu pedagogu tik pabuvęs su ne viena klase, o mokiniai savo jėgą ir grožį rodo tik kai juos bandoma perprasti ir kartu su jais mokytis“, – teigia pedagogas.

 

R. Jezukevičius klasėje siekia kurti pozityvią atmosferą, pasitikėjimo ir pagarbos jausmą bei nori užtikrinti, kad mokiniai jo dėstomą anglų kalbą išties naudotų. Tam jis pasitelkia įvairių metodų: diskusijas, dvikalbius tiriamuosius darbus, minčių lietų, minčių žemėlapius, atkaklųjį klausinėjimą. Taikant juos reikiamais momentais, galima padėti ne tik geriau išmokti kalbą, bet ir ugdyti bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas.

„Bendravimas ir bendradarbiavimas tarp mokinio ir mokytojo yra kertinis pamokos sėkmės faktorius, o tyloje kalbos neišmoksime“, – papildo pedagogas. 

Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai 2020 – jau penktus metus vykstanti iniciatyva, kurios tikslas – skleisti žinią apie puikius Lietuvos mokytojus ir jiems atsidėkoti. Daugiau apie apdovanojimus ir kaip juose dalyvauti sužinosite puslapyje www.mokytojuapdovanojimai.lt.

 

Žinių ekonomikos forumo inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.