Tyrinėju, kuriu, svajoju

Jelena Chvostova, Žana Mackevič
,
mokytojos metodininkės

Norime pasidalyti, kaip vaikai skatinami eksperimentuoti lauke, naudotis įvairiomis dailės technikomis, suteikiant kūrybinę laisvę…

 

Šiandieninė žaislų pasiūla ypač gausi. Tėvus ir vaikus vilioja įspūdingos pakuotės, ryškios detalės, bet ne visada susimąstome, ar visi tie žaislai lavina ir ugdo. Labai svarbu sudaryti sąlygas, leidžiančias patiems ne tik stebėti, bet ir išbandyti, tyrinėti, atrandant naujų, netikėtų dalykų. Natūrali gamta, aplinka – vanduo, sniegas, ledas, kasdieniniai ir įprasti buitiniai daiktai gali tapti puikia vaizdine priemone, atitinkamai panaudojus pažintinėse veiklose. Darželinukams – tai didžiulė ugdomoji vertybė, kai lavinama klausa, rankų ir akių koordinacija, ugdomas mąstymas, susikaupimas, reakcija, kantrybė, dėmesingumas, sumanumas…

 

Ikimokyklinio amžiaus vaikai ypač smalsūs ir aktyvus. Jie noriai tyrinėja, stebi, atlieka eksperimentus su aplinkoje esančiais daiktais. Vilniaus lopšelio-darželio „Zylutė“ „Saulutės“ ir „Laivelio“ grupių ugdytiniams buvo pasiūlyta žiemą atlikti įvairus eksperimentus su vandeniu, sniegu ir ledu. Atliekant eksperimentus panaudotas bandymo metodas pavertė ugdymo procesą įdomų ir patrauklų, suteikė vaikams daug gerų emocijų. Eksperimentuodami ugdytiniai pagamino daug gražių papuošimų ir jais papuošė savo aikšteles.

 

Džiaugiamės, kad eksperimentai padėjo stiprinti kalbinius, matematinius, pažinimo, socialinius ir meninius įgūdžius.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.