STEAM patirtis Madeiroje

Spalio 15–22 d. Šakių lopšelio-darželio „Berželis“ pedagogių komanda – projekto koordinatorė, direktorės pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienė, direktorė Lina Viliūšienė ir ikimokyklinio ugdymo pedagogė Vaineta Čėplienė – vyko į projektinio darbo stebėjimo mokykloje vizitą Portugalijoje, Madeiros regione. Daželis nuo 2019 m. liepos vykdo „Erasmus+“ KA1 tarptautinį projektą „STEAM ikimokykliniame ugdyme“. Tai darbo stebėjimo vizitas (angl. jogshadowing), modeliuojantis įvairiapusiškesnį STEAM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, menai ir matematika) ugdymo idėjų supratimą, stebint praktines veiklas ir darbo organizavimą kitose šalyse.

 

Pedagogės šiltai ir draugiškai buvo sutiktos EB1/PE da Lambada Ponta do Sol unikaliame mokykloje-darželyje, įsikūrusiame senoviniame buvusio vienuolyno pastate. Čia mokytoja Rosa Luísa Nóbrega da Silva Gaspar pristatė savo mokyklą: jos istoriją, ugdymo ypatumus ir prioritetus. Ši ugdymo įstaiga ypatingą dėmesį skiria ekologijai, turi savo parengtą gamtosauginio ugdymo vadovėlį, programą, pagrįstą integraliais ugdymo metodais. Pedagogės turėjo galimybę stebėti ugdomąsias veiklas, kurių didžioji dalis organizuojama dalykų integracijos principu, nes mokykloje, kaip ir visame regione, daug dėmesio skiriama inovatyviam ugdymui. Per vizitą buvo stebimos vaikų veiklos, bendrauta su mokytojais. Užsiėmimų metu vaikai kartu su pedagoge Rosa atliko užduotis su robotukais ir kitais interaktyviais prietaisais bei žaislais. Vaikai programavo robotukų kelią, piešė labirintus, naudojo spalvų kodus. Jie gana noriai juos naudojo, nebijojo suklysti ir teisingai atlikti užduotis. Per mokyklos vaikų muzikinį pasirodymą, kuriame buvo parodyta muzikos, judesio, improvizacijos visuma, vaikai emocingai perdavė mums savo šaliai būdingą ritmiką ir nuotaiką.

 

Per anglų kalbos užsiėmimą buvo vykdomos veiklos su interaktyviąja lenta. Žaisdami vaikai naudojo mini robotukus „Ozobotus“. Buvo sukuriamos užduotys, kurias atlikdavo su „Ozobotais“. Vaikų aktyvumas, laisvumas, nebijojimas suklysti buvo matomas per visą užsiėmimą. Ugdytiniai su robotukais dirba labai dažnai, todėl šie įgūdžiai gerai susiformavę. Pedagogės perimtą Portugalijos vaikų programavimo pradžiamokslio su „Ozobotais“ patirtį perduos mūsų mokyklos pedagogams. Jos supažindins su šia programa vaikus ir kartu kurs trajektorijas, labirintus robotukų kelionėms.

Portugalijoje į pirmą klasę vaikai eina nuo 5–6-erių metų. Tai gana anksti, nes ten praleidžia visą dieną, nemiega pietų miego, tad ne visiems lengva taip ilgai susikoncentruoti į tam tikrą veiklą. Kai kurie darželinukai ir pradinukai mokykloje būna iki pusės septintos vakaro. Mokykloje dirba dailės, kūno kultūros, anglų kalbos mokytojai, kurių pamokos su vaikais trunka iki valandos.

 

Baigiantis vizitui teko garbė dalyvauti priėmime pas Madeiros regiono Švietimo reikalų sekretorių Jorge Carvalho, kuris yra lankęsis Lietuvoje ir mūsų šalis jam palikusi puikų įspūdį. Per vizitą aptartos tolesnės bendradarbiavimo galimybės, sekretorius pristatė švietimo sistemą Madeiroje, švietimo ypatumus gyvenant saloje, bendradarbiavimo su tėvais patirtį, pedagogų kvalifikacijos tobulinimą. Kaip teigė J. Carcalho: „Švietimo sistemoje mes problemų neturime, jos labai menkos, jei iškyla sunkumų, viską sprendžiame bendradarbiaudami su tėvais.“ Nuo rugsėjo Portugalijos penktose klasėse knygas pakeitė planšetiniai kompiuteriai, tad šiuo metu džiaugiamasi padidėjusia penktokų motyvacija mokytis.

 

Pedagogės per vizitą turėjo galimybę ne tik praturtinti edukacinį akiratį, bet ir pasigrožėti nepakartojama Madeiros gamta, dalyvauti vietos folkloro ansamblio koncerte, pažinti vienos iš tolimesnių ES šalies žmones. Labiausiai žavėjo Madeiros salos gamta, kalnuotos vietovės, šiltas klimatas. Madeira – vulkaninės kilmės sala, todėl ir jos kraštovaizdis išskirtinis. Per kelionę pedagogės aplankė ir sostinę Funšalį, taip pat keliavo į šiaurinę salos dalį, kur matė ir geltono smėlio paplūdimius.

 

Visos projekto veiklos finansuojamos „Erasmus+“ projekto lėšomis. Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Apie Šakių lopšelio-darželio „Berželis“ pedagogių vizitą rašyta Madeiros salos elektroninėje spaudoje:

https://www.dnoticias.pt/madeira/eb1-pe-da-lombada-volta-a-receber-docentes-da-lituania-CM5349774?fbclid=IwAR0nksK0nNDr-ZIxwgWV5npXFsGAIeiG2BtQsvtNBVI2QACe9XX6IM6LxQY

https://www.jm-madeira.pt/regiao/ver/74718/EB1-PE_da_Lombada_volta_a_receber_docentes_no_ambito_do_Programa_Erasmus_KA1__Job_Shadowing?fbclid=IwAR3yq00sTJsx78a5kjzowVX22pFDBGapwR9beWbEusSrfhtHQfPQHx5GWuo

https://funchalnoticias.net/2019/10/20/escola-da-lombada-volta-a-receber-docentes-no-ambito-do-programa-erasmus/?fbclid=IwAR2UKj_M66MjIP0zrzT8Oe3IXVMiu1mt4DoCNrMLQGhP-tajLKT9aQf4SbI

https://www.jm-madeira.pt/regiao/ver/74895/Jorge_Carvalho_recebe_docentes_envolvidos_em_projetos_Erasmus?fbclid=IwAR3O4vRPLbSxNXETs-WFNjj5jrs7WPSpfyd_dfedjsahS1P_D_pdXci_wQY

 

Šakių l.-d. „Berželis“ inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.