Skambėk, lietuviškas žodi!

Asta Kriščiūnienė, Danguolė Matiliūnienė
,
Panevėžio „Šviesos“ specialiojo ugdymo centro mokytojos

Skaitymas ugdo vaikų mąstymą, kalbėjimo įgūdžius, padeda ugdyti atmintį, koncentruoja dėmesį, lavina vaizduotę, kūrybiškumą, gebėjimą įsijausti į kitų emocijas. Kas skatina vaikus skaityti? Tai – smalsumas, jautrumas, malonumas…

Norint paskatinti mokinius skaityti ir minint Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį, Panevėžio „Šviesos“ specialiojo ugdymo centre organizuotas raiškaus skaitymo konkursas „Skambėk, lietuviškas žodi!“. Jame dalyvavo 5–10 specialiųjų klasių ugdytiniai.

 

Skaitovus vertino komisija, kurią sudarė: centro ugdymo skyriaus vedėja, pedagogai, logopedas ir bibliotekininkė. Buvo numatyti šie vertinimo kriterijai: ar paisoma sakinio skyrybos ženklų, pauzių, žodžių kirčiavimo, intonacijos. Įdėję daug pastangų ir įveikę jaudulį, skaitovai deklamavo poeziją, skaitė prozos ištraukas.

Kol komisija skaičiavo rezultatus, skaitovams ir sirgaliams buvo pateiktos kalbos kultūros ir tautosakos užduotys. Užduočių atlikimas iš mokinių pareikalavo sumanumo, greitos orientacijos, gebėjimo klausytis ir žinių. Konkurso nugalėtojais tapo: Sandra Kmieliauskaitė, Gintaras Teodoras Pučėta, Laima Kmieliauskaitė. Skaitovai buvo pagirti už gražų žodį, drąsą ir norą dalyvauti. Jiems įteikti padėkos raštai, knygelės, skirtukai knygoms, saldūs prizai, suplanuotos išvykos. Knygelėmis apdovanoti ir aktyviausi bibliotekos skaitytojai.

Per renginį mokiniai patyrė skaitymo malonumą, įgavo daugiau pasitikėjimo savimi, turėjo galimybę įsivertinti, lavino klausymosi įgūdžius, ugdė kūrybišką požiūrį į literatūrą.

 

Skaitovai per išvykas susipažino su UAB „Panevėžio spaustuvė“ veikla, o Gabrielės Petkevičaitės-Bitės bibliotekoje tobulinosi praktinius įgūdžius – mokėsi tapti savarankiškais skaitytojais.

Džiaugiamės, kad šios veiklos padovanojo mokiniams puikių emocijų, praplėtė žinias.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.