Pokyčius pajus visa mokyklos bendruomenė

Nuo rugsėjo 1 d. perėjus prie naujo etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio teigiamus pokyčius pajus visa mokyklos bendruomenė: galės būti skiriama daugiau laiko mokinių konsultacijoms ir darbui po pamokų, siūloma daugiau būrelių ir veiklų mokykloje, mokytojams bus atlyginama už visus darbus, gerės ugdymo kokybė ir turinys, daugės jaunų mokytojų.

 

„Pradėjus taikyti etatinį darbo apmokėjimo modelį, ne tik bus tolygiai paskirstyti darbo krūviai, atlyginta už visus mokytojų darbus ir mokykloje sustiprintos tos veiklos, kurios didintų ugdymo kokybę, bet ir keisis mokyklos gyvenimas, bus lengviau sutelkti bendruomenę. Etatinis yra įrankis, leidžiantis taip paskirstyti mokytojų darbus, kad pedagogai dirbtų kaip darni komanda, kuri padeda kiekvienam vaikui pasiekti geriausių rezultatų ir tarpusavyje dalijasi patirtimi, patarimais, pagalba“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

 

Nauja apmokėjimo sistema prisidės ir stiprinant ugdymo kokybę: mokytojai daugiau laiko galės skirti darbui su mokiniais ne tik per pamokas, darbui su tėvais, pasirengimui pamokoms ir kitoms veikloms.

Mokytojams bus užtikrintas stabilesnis darbo krūvis, atlyginimas nebesvyruos dėl kiekvienos pamokos. Bus atlyginama ne tik už pamokas ir su jomis susijusią veiklą, bet ir už visus mokykloje atliekamus darbus, kuriuos iki šiol mokytojai darydavo nemokamai: konsultacijas po pamokų, rengimą olimpiadoms, renginių organizavimą ir kt. Skiriant daugiau laiko individualiai pagalbai mokiniams, bus galima atsisakyti namų darbų, ieškoti įvairių, įdomių mokymosi ir bendravimo formų.

Pirmą kartą sudaromos išskirtinės sąlygos jauniems mokytojams. Įsteigiamas pradedančiojo mokytojo etatas. Jauni mokytojai galės vesti mažiau pamokų ir daugiau laiko skirti profesiniam tobulėjimui, patirčiai perimti.

 

Mokiniai galės daugiau laiko praleisti mokykloje, padedami mokytojų paruošti namų darbus, gauti mokytojų konsultacijas ir kitą mokymosi pagalbą, užsiimti įvairesne veikla po pamokų. Tai leis kurti mokyklą be namų darbų.

Mokyklų vadovai galės suburti stiprią mokytojų komandą, pritraukti daugiau jaunų pedagogų, nes jiems sudaromos geresnės sąlygos darbo pradžiai.

Tėvams sumažės korepetitorių poreikis, nes vaikai mokykloje gaus daugiau mokymosi pagalbos: tam bus numatyta valandų mokytojų etatuose. Taip pat mokytojai daugiau laiko galės skirti darbui su tėvais, jų konsultacijoms, probleminėms situacijoms aptarti ir bendriems sprendimams ieškoti.

 

Vaikai galės būti ilgiau užimti mokykloje, nes etatinis modelis gali paskatinti mokytojus siūlyti daugiau būrelių ir kitokių veiklų, kurios būtų naudingos mokiniams, ugdytų jų gebėjimus.

Etatinis mokytojų darbo apmokėjimo modelis pradedamas taikyti nuo rugsėjo 1 d. ir bus diegiamas etapais iki 2019 m. pabaigos. Pirmasis etapas jau nuo rugsėjo – iki šių metų pabaigos mokytojų atlyginimams papildomai skiriama 17,4 mln. eurų. Antrasis etapas – nuo naujų metų. Iš viso per kelerius metus bus skirta 95 mln. eurų.

ŠMM Komunikacijos skyriaus inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Dalia

    Panašu, kad šis sprendimas tikrai patrauklus ir motyvuojantis mokytojus. Deja, pasigendu bent vieno sakinio apie mokyklų bibliotekininkus. Kalbant apie po pamokinę veiklą, pasiruošimą pamokoms (tiek mokiniams, tiek ir mokytojams) mokyklos biblioteka neišvengiamai tampa mokyklos bendruomenei naudinga erdve. Be to – mokyklos bibliotekininkas, tai profesionalas, kuris padės susigaudyti informacijos išteklių gausoje tiek pačioje bibliotekoje, tiek internetiniuose informacijos šaltiniuose. Ar šie pasikeitimai nebūtų puiki galimybė prikelti mokyklų bibliotekas? Panašu, kad sprendimų priėmėjai taip negalvoja..