Lieporių gimnazijoje – apie gamtos mokslus praktiškai

Kristina Ališauskaitė
,
Šiaulių Lieporių g-jos mokytoja, projekto koordinatorė

Šiaulių Lieporių gimnazijos mokiniai kartu su atstovais iš Graikijos, Italijos, Vengrijos ir Švedijos dalyvavo tarptautiniame integruotų gamtos mokslų „Erasmus+“ projekte „Getting Science Closer to Students“. Projekto tikslas – pagilinti jau turimas gamtos ir tiksliųjų mokslų žinias, galimybė pritaikyti jas praktikoje.

 

Pirmasis susitikimas vyko saulėtojoje Graikijoje, Atėnuose. Čia visų trijų šalių projekto dalyviai pristatė savo sukurtus filmukus apie tai, kaip gamtos mokslų pamokose atlieka praktikos darbus. Praktiniuose užsiėmimuose mokiniai mokėsi nustatyti medžio amžių pagal kamiene esančias rieves, tyrinėjo Saulės ir Mėnulio užtemimus, o kūrybinius gebėjimus pritaikė kurdami šešėlių teatrą. Pasirodo, lietuviai ir graikai turi ir bendrų dalykų – tai pagarba bitėms. Apie tai sužinota lankantis Graikijos bitininkystės institute.

 

Visai kitokios patirties įgyta lankantis Švedijoje, Arvidsjauro mieste. Čia atlikta daug praktikos darbų tyrinėjant sniegą, ledą ir jų savybes. Ištirtas įvairių paviršių ir maisto produktų užterštumas. Lankydamiesi ekologiniame ūkyje, projekto dalyviai susipažino su sulčių gamybos paslaptimis ir patys pasigamino šio gėrimo. Daug gamtos pasaulio įdomybių atsiskleidė lankantis Liuleo technikos institute. Prireikė ir IKT gebėjimų – projekto patirtį mokiniai sudėjo į filmą.

 

Susitikime, vykusiame Lieporių gimnazijoje, dalyviai nagrinėjo šilko ir lietuviško molio savybes bei iš šių medžiagų kūrė gaminius. Svečiai supažindinti ir su inkilų gamybos subtilybėmis. Dalyvaudami pamokose, vykstančiose moderniose laboratorijose, kurių darbo aplinka papildoma ir vykdomo projekto lėšomis, mokiniai atliko eksperimentų, išmoko pasigaminti ekologišką kremą, tyrė gintaro savybes ir, žinoma, mokėsi lietuvių kalbos.

 

Mokyklos archyvo nuotraukos

 

Tokie projektai – neįkainojama patirtis. Dalyvaujant projekte ne tik pagilinamos gamtos mokslų žinios, šie mokslai tampa lengviau suprantami. Kad projekto veikla nenuėjo veltui, rodo ir tai, jog atsirado norinčių studijuoti gamtos mokslus. Be to, susipažinta su kitos šalies kultūra, užmegzta naujų pažinčių, ne tik patobulinti užsienio kalbos vartojimo įgūdžiai, bet ir ugdytos bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijos, komunikaciniai gebėjimai. Mokytojai įgytą patirtį pritaiko savo pamokose, todėl tiems mokiniams, kurie sieks išsilavinimo užsienio šalyse, bus lengviau prisitaikyti ir perprasti sistemą.

 

Projekto veikla finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.