Parodos „Mokykla 2019“ nešta žinia pasiekė auditoriją…

Aušra Židžiūnienė

Daugelio švietimo bendruomenės narių vienas lapkričio savaitgalis kalendoriaus lapelyje pažymimas tarsi valstybinė šventė – tai paroda „Mokykla 2019“, kuri šiemet – jau 9-oji. Šių metų parodos tema „Mokomės drauge“. Iš tiesų, mokytis su visais drauge dar net neįvykus parodos atidarymui į „Litexpo“ rūmus skubėjo daugybė mokinių, mokytojų, tėvelių ir mamyčių. Neabejotina, šis renginys sutelkia bendruomenę tam, kad keistųsi savo patirtimi, žiniomis ir gebėjimais vieni su kitais, kad pasisemtų idėjų ir įgytų motyvacijos dar didesniems tikslams.

 

Skambantys akordeono garsai besirenkančiuosius į parodą kvietė nepraeiti pro šalį. Akordeonu grojo Algirdas Benetis, Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto programų sistemų II kurso studentas. Atidarymą vedė Radviliškio Lizdeikos gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė Jurgita Plukienė ir Ukmergės Dukstynos pagrindinės mokyklos 1 klasės mokinė Ugnė Nefaitė. Jau ir čia, parodos atidarymo renginyje, galėjome iš mažosios parodos vedėjos pasimokyti drąsos, atsakomybės, pasitikėjimo… Nors mergaitė sakė, kad suaugusieji turbūt ne itin daug gali išmokti iš vaikų, bet ji galėtų mokytoją pamokyti, kaip padaryti špagatą. O štai mokytoja Jurgita prisipažino Ugnei, kad iš tiesų mokytojai kasdien mokosi ir be galo daug išmoksta iš savo mokinių, tik dažnai nedrįsta to pripažinti.

Susirinkusiuosius pasveikino ir parodą atidaryta paskelbė Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius. „Dar visai mažas vaikas turi dvi pagrindines savybes – tai smalsumą ir meilę. Šios dvi savybės veda žmogų pažinti nuostabų pasaulį. Kitos savybės, tokios kaip kūrybiškumas, išugdomos besimokant vieniems iš kitų. Visoms šioms savybėms skleistis yra reikalinga laisvė. Būkite laisvi, pasirinkdami kelią, kuris veda į meilę, mokytis ir augti kartu, būti jautriems. Būkite laisvi ir laimingi žmonės laimingoje visuomenėje“, – kalbėjo ministras.

Jis padėkojo parodos organizatoriams, kurie suteikia erdvę švietimo bendruomenei susitikti, pasidalyti patirtimi, mokytis vieniems iš kitų, ir mokytojams, kurie dalijasi savo žiniomis.

 

Ne vienerius metus iš eilės parodos dalyvius ir lankytojus pasveikindavo Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis. Šiemet premjero sveikinimo perduoti atvyko jo patarėja švietimo, mokslo, kultūros ir sporto klausimais Unė Kaunaitė, linkėjusi, kad kiekvienas iš šios parodos išsivežtų bent vieną gerą idėją. „Mums nereikia vykti į Suomiją ar kitą šalį tam, kad pasisemtume gerų minčių, gerų praktikų pavyzdžių. Galime mokyti tiesiog čia, vieni iš kitų, nes daug nuostabių dalykų kasdien vyksta mūsų mokyklose“, – sakė ji.

Parodos lankytojus sveikino ir savo šokį dovanojo Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro pradinių klasių mokinių kolektyvo šokėjai. Šokį paruošė muzikinės ritmikos mokytoja Ugnė Valickaitė ir pradinių klasių mokytoja Miglė Pivoraitė.

 

Per dvi parodos dienas suorganizuota daugiau nei 160 įvairaus formato edukacinių renginių, skirtų mokytojams, vaikams, tėvams. Prisistatė daugiau kaip 100 įmonių ir švietimo įstaigų.

Šiemet parodoje itin daug kalbėta apie ankstyvąjį ugdymą, nes ankstyvame amžiuje dedami tolesnio vaiko asmenybės augimo pamatai. Psichologai, ekspertai čia atvyko tam, kad padėtų suprasti, ar einame teisingu keliu, ugdydami savo vaikus ir mokinius. Kiekvienas galėjo atrasti tai, kas naudinga jam, sulaukti patarimo ar padrąsinimo…

Mokytojai turėjo galimybę čia ir dabar išsigryninti, kokie svarbiausi ankstyvojo vaikų ugdymo kokybės veiksniai, kaip įtraukusis ugdymo turinys kuriamas klasėje, mokyklos bendruomenėje. Tik taip galėsime pasakyti, kad vaikas turi laimingą vaikystę, o mes, suaugusieji, ugdome juos ateičiai.

 

Šiemet lankytojų laukė net 9 atradimų laboratorijos: ekologijos, konstravimo, gamtamokslinė, gamtos ir emocijų, išgyvenimo ir kt. Veiklas šiose laboratorijose organizavo mokytojai, vaikų darželių auklėtojai ir Vilniaus universiteto mokslininkai. Užsukę į atradimų laboratorijas lankytojai sužinojo, kokie didžiausi neatskleisti informacijos klodai slypi kosmose, konstravo kosminius erdvėlaivius, marsaeigius, su kuriais ieškoma nežemiškų gyvybės formų kitose planetose, įkūrė kosmoso tyrinėjimo stotį. Kitoje atradimų laboratorijoje integruota biologijos ir biochemijos veikla atskleidė dramblių ir jų dantų paslaptis, mažieji galėjo pagaminti jiems skirtos dviejų rūšių dantų pastos. Dar kitoje laboratorijoje jaunieji tyrėjai turėjo progą padirbėti su sausu ledu – kietosios agregatinės būsenos anglies dioksidu, atskleisti svarbiausias anglies dioksido chemines ir fizines savybes.

 

Be tradicinio Mokytojų kambario, pirmą kartą parodoje buvo įrengta Mokytojų laiko zona. Čia pedagogai sulaukė konsultacijų įvairiomis švietimo temomis.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, be kita ko, pristatė naują internetinę patyčių ir smurto prevencijos platformą „Reaguok.lt“: čia klausytojai sulaukė atsakymų į dažniausiai kylančius klausimus. Taip pat vyko diskusijų forumas, atvejų analizės, skelbti pamokų planai ir t. t.

 

Gera buvo stebėti ir išgirsti mokinius, jau parodoje besidalijančius vieniems su kitais mintimis, ką pamatė, išgirdo, išmėgino… Patariančius aplankyti vieną ar kitą stendą, pasisemti siūlomų idėjų. Galima drąsiai teigti, kad parodos „Mokykla 2019“ žinutė išgirsta ir paskleista.

Švietimo inovacijų parodą organizavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra ir Lietuvos parodų ir kongresų centras „Litexpo“.

 

„Švietimo naujienos“ skelbs straipsnius iš keleto pagrindinių parodos renginių, kviečiame sekti ir skaityti…

 

Renatos Česnavičienės nuotraukos 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *