Turkijos patirtis: kaip ugdyti vaikus kūrybiškiau?

Rasa Simonavičienė, Sandra Kondrotienė
,
Kėdainių l.-d. „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos

Kiekviena diena ir tai, ką mes veikiame, yra tam tikra kūrybiškumo išraiška. 3–6 metų vaikams – tai tyrinėjimų ir atradimų laikotarpis, todėl kūrybiškumą skatinti turime jau ankstyvame amžiuje.

Bendradarbiaudamos Kėdainių rajono ugdymo įstaigos parengė „Erasmus+“ programos K1 pagrindinio veiksmo (asmenų mobilumas mokymosi tikslais) projektą „Kūrybiškumo ugdymas ir asmenybės ūgtis“. Įgyvendindamos šį projektą lapkričio 11–17 d. į darbo stebėjimo vizitą Konijos miesto Secuklu Keskesler Anaokulu organizaciją Turkijoje vyko Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Rasa Simonavičienė, Sandra Kondrotienė, mes, Kėdainių lopšelio-darželio „Žilvitis“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Ina Gustienė ir Gitana Juodienė, bei Labūnavos pagrindinės mokyklos direktorė Rita Karnilavičienė.

 

Partneriai iš Turkijos pristatė savo įstaigą, aprodė grupes, mokomąsias erdves. Supažindino su Keskesler darželio ugdymo proceso ir atskirų veiklų su ugdytiniais organizavimu. Aplankytoje ugdymo įstaigoje dienos buvo kupinos netradicinių, aktyvių ir įdomių užsiėmimų: tiriamoji savarankiška vaikų veikla su natūraliomis gamtos medžiagomis, ritmo atkartojimas savo gamybos instrumentais, eksperimentinė veikla „Paliesk ir atspėk“, „Pažinimas ir kūryba šešėlyje“, „Pantomimos dirbtuvės“, globalinis pasaulio atšilimas „Kūrybingoje prijuostės istorijoje“ ir kt. Visose veiklose Lietuvos pedagogės buvo ne tik stebėtojos, bet ir aktyvios dalyvės.

 

Mokytojos lankėsi Selčuko rajono savivaldybėje, kur susitiko su meru ir mero pavaduotoju. Nacionaliniame švietimo direktorate direktorius supažindino su Turkijos švietimo sistema, „Erasmus+“ projektų koordinatoriai – su sėkmingai vykstančiais tarptautiniais projektais. Apsilankyta Konijos miesto mokslų centre, kuriame įrengtos šešios edukacinės erdvės tiek vaikams, tiek suaugusiesiems. Ten buvo galimybė pažinti Turkijos istorijos ir gamtines ištakas, žmogaus veiklų poveikį aplinkai, pajusti savo širdies darbą, patirti, ką reiškia devynių balų žemės drebėjimas, arktinis šaltis, tropinis karštis, iš arti susipažinti su robotikos galimybėmis…

Aplankytoje „Silles“ gamtos mokslų mokykloje natūralioje aplinkoje įrengtos erdvės stebėti, tyrinėti, eksperimentuoti ir amatų kūrybinės dirbtuvės, kuriose veikla vykdoma su natūraliomis gamtos medžiagomis.

 

Turkijoje praleista savaitė prabėgo labai greitai, sutikti žmonės buvo itin svetingi, šilti, draugiški ir malonūs, atsivėrė naujos bendradarbiavimo ir ugdymo naujovių taikymo galimybės. Per vizitą susipažinta su Turkijos kultūra, papročiais, tradicijomis. Perteiktos žinios ikimokyklinio ugdymo mokytojams, naujai pagamintos ugdymo priemonės, tyrinėjimai ir eksperimentai padės kūrybiškiau, šiuolaikiškiau, naudingiau ir įdomiau organizuoti veiklas savo įstaigose.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.