Mokausi skaityti kitaip

Irena Matuzevičienė
,
pradinių klasių mokytoja, vyr. surdopedagogė

Sutrikusios klausos mokinių žodinės kalbos mokymosi procesas sudėtingas: raidė, skiemuo, vaizdo lydimas žodis, o tik paskui sakinys, tekstas. Lietuvių gestų kalbos sakinių konstrukcija labai skiriasi nuo žodinės kalbos, todėl vaikams sunku suvokti net perskaitytą sakinį, nekalbant apie ilgesnį tekstą. Tačiau pratinti skaityti būtina, nes skaitymas turi didžiulę reikšmę formuojant sutrikusios klausos vaikų taisyklingą kalbą.

 

Pirmąsias gausiai iliustruotas knygeles, turinčias nesudėtingą tekstą, reikia skaityti jau mokantis pradinėse klasėse. Sudėtingi skaitiniai gali atgrasyti nuo skaitymo. Kiekvienam vaikui reikia surasti tą vienintelę ir nepakartojamą knygelę, kuri sužadintų norą skaityti. Tuo tikslu Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokiniai, lydimi pradinių klasių mokytojų Laimutės Lazdauskienės, Gitos Gižienės ir manęs, Irenos Matuzevičienės, lapkričio 20 d. lankėsi miesto bibliotekoje „Žalioji pelėda“.

 

Vyko netradicinė pamokėlė „Mokausi skaityti kitaip“. Bibliotekos darbuotoja Anžela Vasiliauskienė mokinukus supažindino su 2017 m. knygų vaikams nugalėtoja – rašytojo Mariaus Marcinkevičiaus ir iliustratorės Aušros Kiudulaitės knyga „Draugystė ant straublio galo“. Per pamokėlę vaikai sužinojo, kad draugauti gali ne tik žmonės, bet ir gyvūnai. O draugystė gali būti tokia didelė, kad ją gali pakelti tik dramblys, arba tokia, kad tilptų mažoje pelytės širdelėje.

Šią sampratą vaikai dar geriau suprato rūpestingai klijuodami drambliui dideles ausis, straublį, nuoširdumu šviečiančias akis, o ant straublio galo pasodindami mažą rožinę pelytę. Visi buvo susidomėję dviejų tokių skirtingų gyvūnų draugyste.

 

Tikime, kad tai buvo mažas žingsnelis į knygų pasaulį. Nuoširdžiai dėkojame bibliotekos „Žalioji pelėda“ darbuotojoms už įdomiai organizuotą veiklą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.