Kolegos kolegoms – dalijamės patirtimi

Mykolas Fedaravičius
,
istorijos ir pilietiškumo pagrindų mokytojas

Pasidalyti patirtimi apie rengiamas projektines veiklas mokykloje, į Kulautuvos pagrindinę mokyklą atvyko Neveronių gimnazijos mokytojai. Kulautuvos pagrindinė mokykla pirmoji Kauno rajone ėmusi vykdyti tokią veiklą, tad nenuostabu, kad susidomėjimas jos patirtimi domina ir kitas rajono mokyklas. Kulautuviškiai mokytojai pristatė savo mokinių veiklas kolegoms iš Neveronių.

 

Mokyklos pavaduotoja ugdymui Odeta Burneikienė supažindino viešnias, kaip organizuojama veiklų savaitė, vaizdžiai pristatė projektinės savaitės tikslus ir veiklų rezultatus.

Diskusijoje kalbėjusi paradinio ugdymo mokytoja Irena Danieliūtė pasidžiaugė, kad pradinukai su užsidegimu vykdė visas projektines veiklas: mokėsi mokyklos himno, kalbino mokyklą baigusius mokinius, lankėsi mokyklos istorijos muziejuje, iliustravo įspūdžius apie aplankytą seniausią Kulautuvos sodybą. Pasak mokytojos, veiklos buvo siejamos su artėjančiu mokyklos 80 metų jubiliejumi.

 

Matematikos mokytoja Žaneta Lydekienė informavo, kad mokiniai sudarinėjo užduotis, susijusias su pinigais. Savo patirtis pagilino lankydami Pinigų muziejų Vilniuje. Anglų kalbos mokytoja Viktorija Bernotienė pasidalijo veiklomis apie vaikų įsitraukimą į kino filmų įgarsinimą anglų kalba. Mokytojas Mykolas Fedaravičius kartu su mokytoja Diana Tovkevičiene vykdė projektą „Kulautuvos istorijos ir gamtos paminklais“. Mokinių baigiamasis darbas – klausimai protų mūšio turnyrams. Į matematikos užduočių paruošimą savo grupės mokinus įtraukė Aidas Čeplevičius. Dirbdami grupėje, vaikai sudarė apibendrinamąsias skaitmenines matematikos užduotis 5–10 klasėms. Mokytojas sako, kad tai puiki metodinė priemonė ir matematiką mokantiems mokytojams ir matematikos žinias gilinantiems mokiniams. Puikų monopolio principu sudarytą stalo žaidimą parengė lietuvių kalbos mokytoja Jolita Velžienė. Ji sako, kad lietuvių kalbos žinių pagilinimui itin tinka nuotaikingas stalo žaidimas. Paskutinę savaitės dieną kiekviena mokinių grupė viešai pristatė savo veiklas, vėliau dalijosi patirtimi.

 

Neveronių gimnazijos direktorė Danguolė Marmienė klausė, kaip tokių projektinių savaičių metu sprendžiamas mokinių lankomumo klausimas, kaip parenkamos mokinių grupės, ar atsižvelgiama į amžiaus ypatumus?.. Atsakydami į direktorės klausimą dėl lankomumo, Kulautuvos mokytojai pažymėjo, kad lankomumo problemų nebuvo. Veikla, kuri vykdoma kitose erdvėse, skatina mokinius dalyvauti ir lankyti užsiėmimus. Esminis tokios veiklos stimulas – kūrybingumas, kuris šiandien laikomas viena iš svarbiausių mokinio kompetencijų. Per kūrybą – į žinias ir gebėjimus.

 

O ir susitikti, kalbėtis, dalytis bei pasidžiaugti geromis iniciatyvomis – kūrybinio pedagoginio proceso dalis. Visa tai iliustravo ir draugiškas Kulautuvos ir Neveronių pedagogų susitikimas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.