Ugdymo įstaigų vadovams pristatytos „EdTech“ projekto galimybės

Arvydas Praninskas

Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA), įgyvendindama projektą „Skaitmeninės švietimo transformacijos („EdTech“)“, surengė švietimo įstaigų vadovams skirtą nuotolinį renginį.

Per jį susitikimo dalyviams buvo pristatytos projekto teikiamos galimybės mokytojų skaitmeninei kompetencijai didinti ir planuojamos informatikos mokomojo dalyko modulio bei informatikos magistrantūros studijos. Jos finansuojamos „EdTech“ projekto lėšomis.

 

„Labai tikiuosi, kad skaitmeninis proveržis, paremtas Europos struktūrinių fondų lėšomis, užtikrinančiomis tęstinumą ir nuoseklumą švietimo procesuose, įgalins ir paskatins mokytojus įgyti skaitmeninių kompetencijų, patobulinti jau turimas žinias, naujoviškai, šiuolaikiškai mokyti savo mokinius, skatinti juos kūrybiškai žvelgti į visą mokymo procesą“, – sakė susitikimo dalyvius pasveikinusi NŠA direktorė Rūta Krasauskienė.

 

Projekto „Skaitmeninės švietimo transformacijos („EdTech“)“ valdymo grupės vadovė, švietimo, mokslo ir sporto ministrės patarėja Justina Kugytė susitikimo dalyviams pristatė „EdTech“ projekto galimybes ir svarbiausias veiklas.

„Visas skaitmeninės švietimo transformacijos projektas skirtas skatinti naudoti technologijas ir skaitmeninius sprendimus, kurti paskatų ir palaikymo sistemą pedagogams. Skaitmeninių kompetencijų dalis yra centrinė projekto ašis: galime turėti daug skaitmeninių sprendimų, bet juos visgi turime naudoti veiksmingai. Skaitmeninės kompetencijos – raktas į tas technologijas ir jų panaudojimą“, – teigė J. Kugytė.

 

Pabrėžusi, kad „EdTech“ yra kertinis projektas Lietuvos švietimo skaitmenizacijos srityje, J. Kugytė apžvelgė priemones ir galimybes siekti pagrindinio projekto tikslo – pasitelkiant švietimo technologijas ir inovacijas didinti švietimo sistemos efektyvumą ir mokymosi rezultatų kokybę. Jos teigimu, siekiant šio tikslo itin svarbi „EdTech“ skaitmeninių kompetencijų tobulinimo programa, aprėpianti ir naujausias ES praktikas atitinkančių mokymų programų kūrimą, ir mokytojų skatinimą stiprinti savo skaitmenines kompetencijas mokymuose. Daug dėmesio pedagogų skaitmeninėms kompetencijoms didinti skirta ir 2021–2027 m. pedagogų kvalifikacijos tobulinimo finansavimo plane.

Projekto „Skaitmeninės švietimo transformacijos („EdTech“)“ skaitmeninių kompetencijų programos specialistė Rita Baškienė susitikimo dalyviams pristatė planuojamas vykdyti informatikos mokomojo dalyko modulio ir informatikos magistrantūros studijas.

Pasak jos, pirmasis susitikimas siekiant plačiau pristatyti „EdTech“ projektą švietimo bendruomenei skirtas būtent ugdymo įstaigų vadovams, nes itin svarbu juos sudominti atsiveriančiomis galimybėmis. „Kodėl yra svarbu, kad pedagogai studijuotų, mokytųsi, keltų savo kompetencijas? Daugelis tikriausiai esate susipažinę su 2021–2030 m. Švietimo plėtros programa. Vienas iš jos uždavinių – didinti pedagogų išsilavinimo lygį. Šio uždavinio tikslo rodiklis – mokytojų, turinčių magistro laipsnį, dalis. 2025 m. numatoma pasiekti, kad jų būtų 30 proc., 2030 m. – 40 proc. Šiuo metu, kaip žinote, magistro laipsnį turi 16–17 proc. mokytojų“, – sakė R. Baškienė.

 

Ji papasakojo apie šį rudenį Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje, Vytauto Didžiojo universitete ir Kauno technologijos universitete prasidėsiančias pedagogams skirtas informatikos magistrantūros studijas, pristatė informatikos mokomojo dalyko modulio studijas pedagogams, kurias nuo rudens vykdys jau minėtos aukštosios mokyklos, Vilniaus universitetas ir Vilniaus kolegija. R. Baškienė pridūrė, kad informatikos magistrantūros studijas pedagogams nuo šio rudens siūlys ir Vilniaus universitetas.

 

Vėliau „EdTech“ projekto atstovės ir projekto partneriai iš aukštųjų mokyklų atsakė į susitikimo dalyvių klausimus. Visą NŠA surengto susitikimo įrašą galima pamatyti čia.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.