Mobilios etatinio konsultacijų grupės tęsia susitikimus

Etatinio modelio koordinavimo mobilios grupės tęsia konsultacines keliones po Lietuvą. Pirmadienį jos lankėsi Kupiškyje, Naujojoje Akmenėje ir Marijampolėje.

Konsultacijose dalyvaujantis švietimo ir mokslo ministrės patarėjas Arminas Varanauskas sako, kad pozityviai nuteikė susitikimo Kupiškyje atmosfera. „Matyti, kad Kupiškis etatiniam modeliui yra gerai pasiruošęs. Į kolegų užduodamus esminius klausimus, pavyzdžiui, apie savaičių skaičiavimą, pati salė draugiškai atsakinėjo choru. Buvo klausimų, susijusių su švietimo pagalba ir mokyklų administravimu, taip pat su etatą viršijančiu papildomu darbu“, – įspūdžiais dalijasi A. Varanauskas.

 

Sėkmingai pereinant prie etatinio apmokėjimo labai svarbus savivaldybių kaip mokyklų steigėjų vaidmuo. Kupiškio savivaldybė ne tik daug dirbo su mokyklų vadovais dėl priimamų sprendimų, bet ir jau rugpjūtį įvertinusi situaciją nusprendė iš savo lėšų skirti ketvirčiui reikalingus papildomus pinigus – apie 200 tūkst. eurų – mokyklų administravimui ir švietimo pagalbai. „Pertvarka mes būtent to ir siekiame – kad atsirastų susitarimų kultūra ir kartu būtų priimami geriausiai tinkantys konkrečiai savivaldybei ir mokyklai sprendimai“, – sako A. Varanauskas.

 

Pasak švietimo ir mokslo ministrės patarėjo, susitikime su Naujosios Akmenės ir aplinkinėmis savivaldybėmis esminių klausimų dėl etatinio apmokėjimo skaičiavimo kilo daugiau. Kai kurioms susitikime dalyvavusioms Šiaulių regiono mokykloms kyla klausimų, ką daryti turint daug didelį darbo stažą ir aukštas kvalifikacines kategorijas turinčių mokytojų – dėl jų aukšto darbo užmokesčio koeficiento mokyklos nesugeba išlaikyti tokio lygmens finansavimo. „Šiuo klausimu esame kalbėjęsi su savivaldybėmis, būtent tokiems atvejams yra skirti 2 proc. lėšų, kurias savivaldybės gali perskirstyti švietimo netolygumams išlyginti“, – sako A. Varanauskas.

 

Vienas iš mobilios grupės atstovų Aidas Aldakauskas, ŠMM Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius, pasakoja, kad Marijampolėje, kur buvo suvažiavę švietimo darbuotojai iš Vilkaviškio, Kalvarijos, Kazlų Rūdos, Šakių, vyravusią temą apie lėšas švietimo pagalbai ir mokyklų valdymui keitė „klasikiniai“ klausimai apie savaičių skaičių, sutarimo ir susitarimo sudėtingumą. „Mažai tikėtina, kad koks nors pokytis praeitų be tam tikro skausmo, ir suprantama, kad, jeigu kartais nėra aiškių instrukcijų, dalis mokyklų vadovų jaučiasi nesaugūs ir ieško bet kokų minčių paneigti realybę – etatinio apmokėjimo įgyvendinimą. Susitikimo pabaiga visgi nuteikė optimistiškai, nes šių mokslo metų sunkumų, su kuriais susiduriame, kitąmet nebebus – kiekvienos mokyklos biudžetas dar pasipildys apie 10 proc. daugiau lėšų mokytojų darbo užmokesčiui“, – sako A. Aldakauskas.

 

ŠMM Komunikacijos skyriaus inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Jonas

    „Šiuo klausimu esame kalbėjęsi su savivaldybėmis, būtent tokiems atvejams yra skirti 2 proc. lėšų, kurias savivaldybės gali perskirstyti švietimo netolygumams išlyginti“, – sako A. Varanauskas. Kieno iniciatyva turi būti reikalaujama šių lėšų,
    jei mokyklos administracija šio klausimo dar nesvarstė? Ar kiekvienas mokytojas turi vesti derybas su direktoriumi ir derėtis dėl atlyginimo?