Lietuvos ir Šiaurės Europos startuoliai vienijasi – nemokamai siūlo technologijas mokytojams iš viso pasaulio

Pasaulinė pandemija tūkstančius ugdymo įstaigų visame pasaulyje privertė veiklą perkelti į virtualią erdvę bei taip atskleidė nuotolinio mokymosi problemas – įrangos trūkumą, sistemos bei metodų nebuvimą, prastą technologinį raštingumą.

 

Šiems iššūkiams spręsti, net 80 švietimo technologijų startuolių iš Lietuvos bei kitų Šiaurės Europos šalių susivienijo projektui „Teach Millions“, kuriame nemokamai pasiūlė savo įrankius ir paslaugas moksleiviams, studentams, mokytojams, nevyriausybinėms organizacijoms ir valstybinėms institucijoms visos pandemijos metu.

„Tarp siūlomų sprendimų – „99math“, skirta matematikos žinių gilinimui, „StudyBee“, suteikiantis mokytojui galimybę efektyviai dalytis grįžtamuoju ryšiu, ar „Space Nation Kids“, kuris „STEM“ mokymąsi sieja su astronautika ir įkvepiančiomis istorijomis“, – kalbėjo „Teach Millions“ iniciatyvos koordinatorė Lietuvoje ir „Nordic EdTech Forum-N8“ valdybos narė Ginvilė Ramanauskaitė. „Be galo džiugu matyti, kaip greitai švietimo technologijų startuoliai pritaikė savo sprendimus šiam laikotarpiui. Daugybė mokytojų taiko „Google Classrooms“, „Zoom“ ar „Moodle“ įrankius, tačiau mes švietimo bendruomenę Lietuvoje skatiname nesustoti ties bazinėmis priemonėmis, o ieškoti ir kitų efektyvių sprendimų ir technologijų panaudojimo ugdymo procese. Kaip matome, jų – apstu.“

Patirties trūkumas – ne kliūtis

 

„Iniciatyva apjungia tokius šaltinius kaip „koulu.me“, „edtechdonors.dk“, „edtechkartan.se/cms/skolaonline“, „bitdegree.org/švietimo-techynologijos-lietuva“, „hjelpskolen.no/ressurser“, „education-nation.99math.com“. Sprendimai mokytojams visame pasaulyje prieinami įvairiomis kalbomis. Jei kažkas neranda sprendimų savo kalba ar tinkama technologija nėra prieinama būtent ta kalba – skatiname kreiptis į mus ir galbūt rasime bendrą sprendimą“, – pasakoja Heini Karppinen, „EdTech Finland“ bendra įkūrėja.

 

Vienas iš Lietuvos startuolių, prisijungusių prie iniciatyvos – sužaidybinto virtualaus mokymosi platforma „BitDegree“, šiemet pripažinta pasauliniu nugalėtoju mokymosi ir švietimo inovacijų kategorijoje „World Summit Awards“ apdovanojimuose. Startuolio įkūrėjas Danielius Stasiulis pasakoja, kad Lietuva niekada nebuvo „BitDegree“ tikslinė rinka, tačiau prasidėjęs karantinas pakoregavo planus. „Supratome, kad norime padėti Lietuvai efektyviau naudoti nuotolinį mokymąsi. Visą „BitDegree“ platformą lietuvių kalbai adaptavome per savaitę, tad kiekvienas norintis jau dabar gali išnaudoti mūsų platformoje įdiegtą sužaidybintą mokymosi patirtį. Tikiu, kad ir kiti technologijų kūrėjai gali prisitaikyti prie vietinių poreikių“, – teigė „BitDegree“ vadovas.

 

Kitas prie „Teach Millions“ prisijungęs Lietuvos startuolis – „Teachers Lead Tech“, tęstinio technologinės kūrybos mokymosi platforma pradinių klasių mokytojams. „Su platformos siūlomais įrankiais ir mentorystės sesijomis planavome startuoti vėliau, tačiau kai prasidėjo karantinas, supratome, kad turime pradėti nedelsiant ir taip padėti mokytojams atrasti ir prisijaukinti technologinius įrankius“, – kalbėjo „Teachers Lead Tech“ vadovė Monika Katkutė-Gelžinė.

Prie „Teachers Lead Tech“ mokymų balandžio mėnesį prisijungė 400 pradinių klasių mokytojų iš visos Lietuvos, kurie kas savaitę nemokamai mokėsi jungti pamokų temas su programavimo konceptais, 3D modeliavimu, infografikų kūrimu ir kitomis technologijomis. „Pasibaigus balandžio mėnesio programai, 100 proc. dalyvių teigė, kad jų technologinis pasitikėjimas išaugo. O mes džiaugiamės mokytojų iniciatyvumu ir drąsa atrasti technologinius įrankius bei šiame laikotarpyje pamatyti daugiau galimybių, nei problemų”, – pasakojo M. Katkutė-Gelžinė.

Kviečia jungtis kitus

 

„Teach Millions“ iniciatyva yra pasiryžusi ir toliau padėti švietėjams bei konsultuoti juos strateginiame, taktiniame ir operaciniame lygmenyse.

„Visi sprendimai, kurie pristatomi „Teach Millions“ internetiniame puslapyje bus nemokami visos pandemijos metu ir kol mokyklos bei kitos švietimo institucijos yra uždarytos“, – sako Martas Aro, vienas idėjos iniciatorių ir „Nordic EdTech Forum – N8“ valdybos pirmininkas. „Šiuo metu daugiau nei 80 sprendimų yra siūlomi nemokamai, tačiau kasdien atsiranda besijungiančių ir nuolat pildome sąrašą. Vis dar kviečiame norinčius pasidalyti gerosiomis praktikomis ir įgalinti efektyvią skaitmenizaciją švietimo srityje. „TeachMillions“ nėra tik trumpalaikis projektas – tikiu, kad ši susivienijusi bendruomenė gali nuveikti labai daug“, – priduria jis.

 

„Nordic EdTech Community“ inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.