Velso vaikams pristatyta mūsų šalies kultūra

Lina Lesniauskienė, Jurgita Motiejaitienė
,
ikimokyklinio ugdymo mokytojos

Nuo praėjusių metų rugsėjo 1 d. Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“ pradėtas įgyvendinti „Erasmus+“ projektas „Sharing Time, Connecting Learnings“, kurio dalyviais tapo mokytojai iš Prancūzijos, Velso, Graikijos, Ispanijos ir Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“.

Kovo 18–22 d. vyko antrasis projekto dalyvių susitikimas Velse, Llanelli miestelyje. Šiaulių lopšeliui-darželiui „Pasaka“ atstovavo direktorė Neringa Baršauskienė, judesio korekcijos mokytoja Inga Šimkutė-Karalevičienė ir mes, ikimokyklinio ugdymo mokytojos Jurgita Motiejaitienė ir Lina Lesniauskienė.

 

Pirmąją vizito dieną visų šalių atstovai lankėsi Stebonheath pradinėje mokykloje. Direktorius Julianas Littleris pristatė švietimo sistemą ir jos ypatumus. Vėliau tiek mums, tiek kitų šalių atstovams teko vesti užsiėmimus Stebonheath mokyklos ugdytiniams anglų kalba. Mūsų komanda turėjo aštuonias pamokas įvairaus amžiaus vaikams. Per pamokas buvo pristatyta Lietuvos kultūra. Mokėme vaikus žaidimo-ratelio „Šiaudų batai“, supažindinome su vienu iš tradicinių lietuvių valgiu – šaltibarščiais, vaišinome juoda duona su medumi, mokėme lietuvių kalbos žodžių: „labas“, „viso gero“, „ačiū“. Taip pat supažindinome su Lietuvos vėliavos spalvomis, pritaikydami origamio lankstymo techniką iš popieriaus. Užduotys vaikams buvo pateiktos Lietuvos žemėlapio dėlionės principu.

 

Antrąją vizito dieną turėjome galimybę stebėti vedamas pamokas klasėse ir užsiėmimus darželyje. Teko pastebėti, kad per ugdomąją veiklą vaikai daugiausiai mokosi per patirtį, dažniausiai dirba grupelėmis, klasėje būna mokytojas ir mokytojo padėjėjas. Klasėse, grupėse ir koridoriuose gausu vaizdinės medžiagos. Kaip ir mūsų ugdymo įstaigose, čia į ugdymo procesą integruojami specialiųjų poreikių turintys vaikai.

Mokyklos direktorius J. Littleris aprodė mokyklą. Projekto partneriai turėjo progą apžiūrėti įstaigos patalpas (salę, klases, koridorius, lauko erdves). Teko pastebėti, kad darželio ugdomojoje veikloje plačiai naudojama „Numikon“ ir programuojamosios bitutės. Buvome supažindinti su mokymosi proceso organizavimo ypatumais, švietimo programa, dokumentacija.

 

Kitomis dienomis mokytojai dalijosi patirtimi diskusijose, pokalbiuose. Buvo aptarti jau nuveikti darbai, pristatyti lietuvių liaudies žaidimai. Susitarta dėl tolesnių darbų tradicinių valgių, namų tema. Tai bus aptariama ir pristatoma per kitą susitikimą Lietuvoje (birželio 4–6 d.)

Džiaugiamės, kad turėjome galimybę susipažinti su Velso švietimo sistema, apsilankyti Velso sostinėje – Cardiffe.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.