Vasaros scenarijus mažiausiems: pažintis su informacinėmis technologijomis „Informiko akademijoje“

Kiekviena vasara dažnam tėveliui sukelia nemenką galvos skausmą – kur atžalai prasmingai leisti laiką, kai darželiai duris užveria atostogų. Kasmet organizuojamos vasaros stovyklos sulaukia itin didelio dėmesio, o šiemet, po užsitęsusio karantino – stovyklų poreikis dar didesnis. Kauno technologijos universitetas (KTU) dedasi prie ugdomųjų veiklų vasarą ir kviečia į Informatikos fakulteto organizuojamą vasaros stovyklą „Informiko akademija“ mažiesiems.

Universiteto atsakomybė už ugdymą nuo mažens

 

Pernai Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultete (KTU IF) pilotinė, savaitę trukusi kompiuterinio raštingumo, dienos stovykla, veikė su viena 9 pradinukų grupe. Šiemet organizuojami jau du stovyklautojų srautai – rugpjūčio 3–7 ir 10–14 dienomis.

 

Stovyklos iniciatorės – KTU IF akademine padėjėja dirbanti Neringa Kelpšaitė ir tame pačiame fakultete Nuotolinio mokymosi informacinių technologijų magistro studijas pasirinkusi Rimantė Grumadaitė –susipažino prisidėjusios prie mentorių kūrybinių technologijų komandos „Sourcery for Kids“ akademijoje.

 

JAV programavimo kompanijos „Devbridge“ įsteigtoje nemokamoje akademijoje vaikams, mentorės – Neringa ir Rimantė – programavimo pagrindų 7–12 metų vaikus mokė kiekvieną šeštadienį. Pernai, pasibaigus mokslo metams, merginoms kilo idėja tęsti mėgiamą veiklą akademijos atostogų metu.

„Tikriausiai mums taip patinka leisti laiką su vaikais, mokyti ir drauge atrasti technologijų privalumus, kad atėjus mokslo metų pabaigai ir artėjant atostogoms, labiau nuliūdome, nei nudžiugome, jog nebeliks šeštadienio veiklos“, – juokavo Neringa.

 

Rimantė jau ketverius metus dirba informatikos mokytoja Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijoje. „Renkuosi mokyti“ programą baigusi alumnė kaskart įvertina, kad pasirinkta pedagogės profesija – vienas geriausių jos gyvenimo sprendimų, nešantis iššūkių, bet ir stiprinantis meilę mėgiamai veiklai.

Nuo konkurso iki tęstinių projektų

 

Rimantė pasakoja, kad apie „Informiką“ ji sužinojo dar būdama moksleivė. Anksčiau pati dalyvavo „Informiko“ vardo konkursuose, žinias gilino programavimo pamokėlėse, o dabar jaunoji pedagogė garsina stovyklos vardą skatina dalyvauti veiklose ir jau ugdo mokinius.

„Nuo pat pradžių, idėją organizuoti stovyklą mažiausiems, palaikė fakulteto dekanė KTU IF Rita Butkienė, daug pagalbos sulaukėme iš fakulteto kolektyvo“, – kolegei antrino N. Kelpšaitė.

 

Be to, „Informiko“ veiklas merginos jau pavasarį papildė ir pirmąja moksleivių informacinių technologijų  konferencija „Informiko žinių forumas“. Čia 1–8 klasių mokiniai pristatė IT projektus, pranešimus ir praktines pateiktis, vertino ir teikė patarimus, o mokytojai tuo metu mokėsi organizatorių paruoštuose praktinėse informacinių technologijų dirbtuvėse.

 

Vasario pabaigoje vykusioje konferencijoje sulaukta daugiau nei 70 moksleivių iš visos Lietuvos su informacinių technologijų projektais, sukurtais „Scratch“, „Micro:bit“, „CoSpaces EDU“, „AppLAB“ ir kitomis edukacinėmis programavimo programomis.

„Po konferencijos nemaža dalis dalyvavusių vaikų ir mokytojų sakė, kad būtinai dalyvaus ir kitais metais, kad jau rezervuotume jų komandoms vietas. O didžioji dauguma pernai dalyvavusių „Informiko“ stovykloje,  vaikų tėvų, susisiekė dėl dalyvavimo vėl. Grįžtančių vaikų srautas rodo, kad darome tai, kas įdomu, smagu, tad manome, kad tai prasminga“, – kalbėjo Rimantė, pagrindinė šios moksleivių IT konferencijos sumanytoja.

Susipažins su 2D ir 3D

 

Pasak stovyklos koordinatorių, kiekviena stovyklos diena turi temą: istorijų, pasikartojimų, pikselių, herojų, o paskutinė diena skiriama šventiškam stovyklos užbaigimui. Kadangi stovyklos dalyvių amžius svyruoja nuo 7 iki 11 metų, visi dalyviai įgyja skirtingų įgūdžių.

„Mokyklos neskiria vienodo dėmesio kompiuteriniam raštingumui, tad pradėsime nuo to, ko dažniausiai mokoma – programavimas blokeliais „Scratch“ programa 2D erdvėje. Tada mokysimės modeliavimo „TinkerCAD“, programavimo 3D erdvėje. Esame numatę pristatyti ir kelis KTU IF Virtualios realybės laboratorijos sukurtus žaidimus, tad stovykloje vaikai patirs, kuo skiriasi 2D ir 3D, papildytoji ir virtuali realybės, kursime ir individualius objektus, programuosime jų judėjimą, istorijų siužetą“, – stovyklos scenarijumi dalinosi Neringa ir Rimantė.

 

Organizatoriai pabrėžia, kad stovykla organizuojama pagal Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) rekomendacijas, kaip saugiai organizuoti edukacines stovyklas.

„Numatoma, kad dalyvaus ne daugiau nei 15 vaikų, tad matydamos situaciją, galėsime duoti stipresnių užduočių labiau pažengusiems, o prie mažesniųjų bus galima prieiti individualiai, patarti. Labai skatiname, kad vaikai vieni kitiems padėtų – juk aiškindami kitiems visuomet geriausiai išmokstame patys“, – sakė N. Kelpšaitė.

 

Kiekvienos dienos pabaigoje rengsime pristatymą, vertinsime vieni kitų projektus diskutuodami: vaikai į tai labai noriai įsitraukia ir reaguoja į kritiką, patarimus, nė nemirktelėję pasirengę paaiškinti savo projektų sumanymus.

IT stovykloje – dėmesys ne tik IT

 

Kaip pasakojo „Informiko akademijos“ vasaros stovyklos koordinatorės, iš pradžių tikėtasi, kad būnat kompiuterių klasėje, kai kompiuteriai pasiekiami ranka, vaikai norės kuo daugiau laiko leisti prie jų.

„Maloniai nustebome, kad mums neteko stipriai įtikinėti vaikų pasitraukti ar nesėsti prie kompiuterių, kol neatėjo skirtas laikas. Kasdien 2–3 valandas praleidžiame lauke, pertraukų ir lauke vykusių edukacinių veiklų metu. Dar, valandą ar dvi, žaisdami aiškinamės kompiuterių logiką, įvairias funkcijas, istoriją“, – teigė N. Kelpšaitė.

 

Vaikai puikiai sutaria, mielai imasi veiklų, paruoštų žaidimų, istorijų kūrimo, pristatymų ir vertinimo veiklos, su dienos informacinių technologijų tema susijusias užduočių, mankštelių; aktyviai įsitraukia į pertraukų judesio žaidimus.

„Iš viso prie kompiuterių vaikai per dieną praleidžia 3–4 valandas, darydami ilgesnes ar trumpesnes pertraukas, tačiau tas laikas turiningas: vaikai mokosi įgyvendinti, ką suplanavę, mokosi suvokti, kaip sudėlioti kodą, kokias komandas teikti kompiuteriui“, – kalbėjo R. Grumadaitė.

 

Daugiau informacijos apie stovyklą ir registraciją rasite čia.

 

Kauno technologijos universiteto inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.