Tarptautiškumas šiuolaikinėje mokykloje

Lina Lorenzo Ruiz
,
anglų kalbos mokytoja, projektų vadovė

Didesnės tarptautinės partnerystės tarp mokyklų siekianti Klaipėdos Baltijos gimnazija aktyviai dalyvauja tarptautiniuose „Erasmus“ programos projektuose. Aktyvi tarptautinių projektų veikla augina pasaulietiškai mąstančius mokinius, stiprina mokyklos tarptautiškumą. „Tarptautiškumas yra svarbus švietimo ateičiai, nes tarpkultūrė kompetencija reikšminga konkurencingo XXI a. piliečio kompetencijų dalis“, – tvirtina Klaipėdos Baltijos gimnazijos direktorė Jurgita Račkauskienė. – Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose pakeitė mokyklos vertybes – tapome šiuolaikiška, europietiška mokykla, ugdančia laisvas, kritiškai mąstančias ir drąsias asmenybes“.

 

2019–2020 m. m. gimnazijoje vyko net 3 mokyklų mainų partnerysčių projektai. Projektas „Don‘t be Fuelish“ tęsė numatytas antrųjų metų veiklas, kurias vainikavo apsilankymas Europos Parlamente, Briuselyje, ten mokiniai dalyvavo diskusijoje su politikais atsakingais už energetikos išteklius.  Įpusėjo ir kiti du projektai „(S)TEAM today, make changes for tomorrow“ bei „Developing key students’ competences and strengthening self-esteem through their personal development“.

 

Kiekvienas projektas pradedamas nuo partnerių suradimo, projekto temos išgryninimo, veiklų apgalvojimo ir rezultato numatymo. Be to, sėkmingas projektas tas, kuris integruojamas į ugdymą. Vykdomi „Erasmus“ programos projektai savo tematika ir veiklomis glaudžiai susiję su gimnazijoje įgyvendinama inžinerinio ugdymo strategija. Pavyzdžiui, projektų tikslai numato glaudų bendradarbiavimą su pramonės įmonėmis ir bendrų veiklų įgyvendinimą. Taigi, gimnazistai ir inžinieriai iš įvairių Klaipėdos regiono įmonių (uždarosios akcinės bendrovės „Fortum“, „Bega“, „Neo group“ ir kt. bei Klaipėdos universiteto) visus mokslo metus vykdė tiriamuosius praktinius darbus („Išmanusis namas“, „Atsinaujinantys energijos šaltiniai“, „Eksploatuojamų elektrinių robotų aplinkosauginis įvertinimas“ ir kt. projektus). Inžinerinės klasės mokiniai kūrė įvairius objektus (mašinas, namus, malūnus ir t. t.), varomus viena iš atsinaujinančių energijos rūšių (saule, vėju, vandeniu).

 

Metai išties buvo spalvingi ir visa mokyklos bendruomenė daug patyrė… Pirmas pusmetis atnešė nuostabių įspūdžių, naujos patirties – susipažinome su įvairių šalių švietimo sistemomis, mokymo praktikomis ir pavyzdžiais, politikos sistemomis, patobulinome savo organizacinius, bendravimo bei kalbėjimosi anglų kalba įgūdžius.

Šiandienė situacija ir paskelbtas karantinas dėl Covid-19 epidemijos pakoregavo antrojo pusmečio planus ir veiklas, tačiau, išnaudodami šiuolaikines informacinių technologijų galimybes, dalį veiklų perkėlėme į virtualias erdves. Visų trijų projektų veiklos maksimaliai integruotos į ugdymą, taigi mokiniai, net ir neturėdami galimybės susitikti, tęsė pradėtus darbus, o metų pabaigoje virtualioje konferencijoje pristatė rezultatus mokytojams, tėvams ir kt. projekto partneriams.

 

Nekantriai laukiame kitų mokslo metų ir galimybės tęsti pradėtus darbus, nes tikime, kad ši veikla didina mokyklos konkurencingumą, skatina mokinių ir mokytojų savivertės augimą, aktyvina visą mokyklos bendruomenę ir yra kaitos stimulas.

 

Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.