„Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“

Eglė Grinkevičienė
,
projekto koordinatorė

Šių metų balandžio mėnesį tarptautinio „Erasmus+“ KA2 projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ (angl. „Let’s become mathematicians, shall we?“) dalyvių susitikimas vyko Portugalijoje, San Žoaun da Madeira miestelio Centro de Educao Integral mokykloje. Mūsų mokyklai, Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijai, atstovavo 4a klasės mokiniai Justė Tamošuitytė, Adomas Lauritėnas, 6b klasės mokinė Augustė Čiurlevičiūtė, 6c klasės mokinys Martynas Janušaitis, 7a klasės mokiniai Greta Dzindzilevičiūtė ir Radvilas Rumšas. Mokinius lydėjau aš, progimnazijos direktorės pavaduotoja ugdymui ir projekto koordinatorė Eglė Grinkevičienė, bei lietuvių kalbos ir technologijų mokytoja Milita Mickevičienė.

 

Susitikimui buvo rengiamasi ne vieną dieną. Komanda sudaryta iš mokinių, kurie geriausiai mokosi matematikos ir anglų kalbos bei parodė puikius rezultatus įvairiose olimpiadose, konkursuose ir pan. Komandai pasirengti padėjo mokyklos mokytojai: M. Mickevičienė, Danutė Domskienė, Emilita Viskantienė, Inga Mačiežaitė-Doveikienė, Deividas Vaičiulis, Jurgita Stankaitienė, Asta Ribikauskienė, Ričardas Paznokas, Haroldas Černius ir kiti. Mokiniai parengė pristatymą apie savo mokyklą anglų kalba, gamino žaidimą „Monopolis“, repetavo matematinius žaidimus, matematikos metodus ir būdus atskiroms klasėms.

 

Portugalija mus sutiko svetingai. Kasdien buvo organizuojamos įvairios veiklos, susijusios su matematika. Iš pradžių vyko ekskursija po mokyklą. Mokyklos erdvėse laukė ne tik malonūs šeimininkai, bet ir įvairios matematikos užduotys, kurias reikėjo išspręsti. Vėliau mokyklos salėje vyko visų projekto šalių komandų pristatymai anglų kalba. Mūsų komandos nariai Justė ir Adomas pristatė matematikos mokymo metodus pradinėse klasėse. Greta ir Martynas papasakojo, kaip matematikos pamokose naudojamos EMA pratybos, o Greta ir Radvilas parodė metodus, kurie padeda geriau išmokti matematikos. Kitų šalių mokiniai taip pat pristatė savo parengtus darbus.

 

Mokiniai ypač patobulino anglų kalbos žinias, juk reikėjo ne tik pristatyti savo parengtą medžiagą, bet ir nuolat bendrauti tiek su portugalų mokiniais, tiek ir su kitų šalių atstovais. Visus vienijo bendros veiklos žaidžiant „Monopolį“ arba šachmatais, sportuojant, sprendžiant sudoku.

Nors oras ir nelepino, bet puikiai organizuotos veiklos, portugalų svetingumas ir nuolatinis dėmesys šildė ne tik mūsų rankas, bet ir širdis. Nauja patirtis mokiniams – gyvenimas portugalų šeimose. Portugalai nuoširdžiai rūpinosi lietuvaičiais. Mokiniai liko sužavėti dėmesingumu, nuoširdumu. Kiekvienas gavo ne tik dovanų sau, bet kai kurios šeimos perdavė prisiminimo dovanėlių ir tėveliams.

Kultūrinė programa buvo taip pat įdomi. Susitikimo dalyvius priėmė miestelio meras, aplankėme kepurių muziejų. Ypač didelį įspūdį paliko Porto miestas. Ekskursija laivu, nusileidimas funikulieriumi, miesto senamiestis – puikūs vaizdai liks mūsų atmintyje.

 

Mokinių mintys apie išvyką:

„Aš pamilau šią šalį ir jos žmones. Mane supo šilti, draugiški ir bendraujantys portugalai. Susidraugavau su Sofija. Nors ji už mane vyresnė, mes surasdavome bendrą kalbą. Atsisveikinę su savo svetingomis šeimomis išvažiavome į apžvalginę ekskursija po Portą. Pirmiausia aplankėme senamiestį, kuriame mane sužavėjo spalvoti namukai ir siauros gatvelės. Aplankėme bažnyčią, Don Luiso tiltą. Per patį Porto miestą teka Duero upė. Mes, žinoma, neatsisakėme malonumo pasiplaukioti šia didinga upe, įtekančia į patį Atlanto vandenyną. Ir nenusivylėme – tai buvo nuostabi pažintinė kelionė upe.“ (Justė, 4a klasė)

 

„Kai gidė pranešė, kad eisime apžiūrėti geležinkelio stoties, man tai pasirodė keista. Ir net ne didžiausios mieste, portugališkai „Campanhã“, o kažkokios São Bento, kur nevažinėja jokie greitieji traukiniai. Pasirodo, laimė – ne peronai ir ne traukiniai, o įspūdingos azulecho plytelės, kuriomis išpuošta geležinkelio stoties laukimo salė. Piešiniai ant plytelių vaizduoja įvairius Portugalijos istorinius įvykius ir legendas. Praeities dvelksmą dar labiau sustiprina laukiamojoje salėje esanti senutėlė lentelė su užrašu: „Informações“. Taigi, supratome, kad stotis nebūtinai yra tik vieta, kur lauki traukinio – ji gali tapti meno kūriniu ar muziejumi, pasakojančiu tautos istoriją.“ (Radvilas, 7a klasė)

 

„Mes susitikome su naująja šeima, kurioje gyvensime 3 dienas. Carolina, kaip ir jos visa šeima, yra labai miela, linksma ir nuoširdi. Pirmiausia aplankėme Carolinos tėčio fabriką, kuriame gaminami ir pakuojami ryžiai, pupelės, makaronai ir sausainiai ar pyragaičiai. Tada važiavome į jų nuosavą namą, kuris yra labai gražus. Carolina laiko tris šunis, keturis vėžlius ir vieną triušį. Namuose žiūrėjome filmą ir bevakarieniaujant susipažinome su Carolinos mamos geriausia drauge. Kitą dieną iš pat ryto ėjome į mokyklą. Tada po pamokų aplankėme Aveiro miestą, kuris panašus į Veneciją.“ (Greta, 7a klasė, Augustė, 6b klasė)

 

Tėvelių atsiliepimai:

„Džiaugiuosi, kad mūsų mokykla dalyvauja šiame tarptautiniame projekte. Tai rodo, kad einama teisinga kryptimi, mokyklos reitingai geri, auklėtiniai gražiai atstovauja mokyklai įvairiuose konkursuose ir projektuose. Šis projektas buvo naudinga patirtis mokiniams. Jie susipažino su kitos šalies mokyklos gyvenimu. Naudinga patirtis – gyvenimas šeimose. Džiaugiuosi, kad Adomui patiko, jog jis bendravo su jais angliškai ir, kaip pats sakė, „lengvai“. Ypač naudinga naujos pažintys ir bendravimas su kitų šalių vaikais.“ (Adomo mama Silvija)

 

„Šis „Erasmus+“ KA2 projektas į mūsų šeimą atnešė naujų vėjų. Tai buvo didelis išbandymas mums, kaip tėvams, nes Justė tik ketvirtokė. Matant, kaip ji spinduliuoja noru vykti į šią kelionę, mums pasidarė ramiau. Neslėpsime, buvo jaudulio, kaip ji gyvens kitoje šeimoje, ar susikalbės, ar pritaps prie savo komandos, ar nesivaržys kitų vaikų. Bet matome, kad viskas praėjo puikiai. Džiaugiamės už Justę, ji patobulino savo anglų kalbos žinias. Įgijo daugiau pasitikėjimo savimi, drąsos. Patobulino matematikos žinias, išmoko, kaip paprastos kortos gali padėti matematikoje (čia ir mums buvo naujiena). Susirado draugę, pas kurią gyveno. Jų draugystė tęsiasi – susirašinėja elektroniniais laiškais. Džiugu, kad vaikų draugystė sujungė ir jų tėvus. Mes taip pat susirašinėjame su Sofijos tėvais ir planuojame ateityje susitikti. Manau, kad šis žinių ir draugystės tiltas sujungia ne tik vaikus, bet ir jų tėvus. Ačiū „Erasmus+“ KA2 projektui už galimybę pažinti tai iš arčiau.“ (Justės mama Lina)

 

„Dalyvavimas tarptautiniame „Erasmus+“ KA2 projekte „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ mūsų sūnui buvo visokeriopai naudingas. Vertinga buvo ne tik pati kelionė, bet ir pasiruošimas jai. Dar prieš kelionę Radvilas suprato, kad kiekvienas dalyvis yra atsakingas už visą komandą. Dažnai mokiniai yra įpratę rūpintis tik savo asmeniniais pasiekimais, todėl šis projektas suteikė jauniesiems dalyviams neįkainojamos darbo komandoje ir atsakomybės už bendrą rezultatą patirties. Be to, darbas komandoje mokė įsiklausyti į kitokią nuomonę, kritiškiau ir objektyviau vertinti save bei suvokti, kad kokybiško rezultato galima pasiekti tik tada, kai išgirstama kiekviena idėja. Taigi, dalyvavimas tokio pobūdžio projekte yra puiki tolerancijos skatinimo pamoka paaugliams.

Pati kelionė į Portugaliją suteikė mūsų sūnui taip trūkstamo savarankiškumo tiek buityje, tiek ir prisiimant atsakomybę. Tapo puikia galimybe pasitikrinti save ir išbandyti jėgas. Savaitė Portugalijos mokykloje leido Radvilui pažvelgti į matematiką iš edukacinės perspektyvos ir suprasti, kad yra daugybė būdų pažinti matematiką. Kiekvienos šalies savitas požiūris į edukacinį procesą skatina atsikratyti stereotipinio mąstymo ir atskleidžia įvairių mokymosi galimybių spektrą.

Svarbus projekto aspektas – kultūrinis pažinimas. Nors mūsų sūnus yra aplankęs daugybę šalių visuose žemynuose, ši kelionė padėjo pažvelgti į kultūrą kitokiame kontekste. Gyvenimas vietinėje šeimoje, nuolatinis bendravimas su šalių partnerių atstovais ir galimybė sugretinti skirtingus požiūrius į mokymosi procesą leido mūsų sūnui į kultūrą pažvelgti kosmopolitiškai.

Dar vienas didžiulis šio projekto privalumas – tai galimybė patobulinti anglų kalbos įgūdžius. Radvilas įgijo ne tik puikios kasdienės kalbos praktikos, bet taip pat sužinojo ir daugybę angliškų matematinių terminų bei sąvokų, kurios jam neabejotinai pravers ateityje gilinantis į matematiką. Kitas smagus ir be galo naudingas kelionės aspektas – tai pasaulio pažinimas. Mūsų sūnus praplėtė akiratį, susipažinęs su San Žoaun da Madeira bei aplankęs Porto miestą, kuris buvo išsamiai pristatytas per turiningą ekskursiją.

Tokie projektai, skatinantys bendradarbiavimą, iniciatyvumą ir dalijimąsi žiniomis bei kultūrine patirtimi, yra tikra dovana jauniems žmonėms. Norime iš visos širdies padėkoti projekto organizatoriams.“ (Radvilo tėveliai Goda ir Armandas)

 

Nuoširdžiai dėkojame Europos mainų paramos fondui už tokių švietimo projektų, kurie, be abejonės, prisideda prie švietimo sistemos tobulinimo, finansavimą.

Mus visus vienija projektas „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“. Na, o dabar jau laukia kiti darbai ir nauji susitikimai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.