Pirmieji žingsniai profesijos pasaulyje

Erika Steponaitienė
,
priešmokyklinės grupės pedagogė

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos 2-osios priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniai su manim, mokytoja Erika Steponaitiene, bendradarbiaudami su Šiaulių logopedinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus priešmokyklinės grupės bei su Šiaulių lopšelio-darželio „Klevelis“ priešmokyklinės ugdymo grupės „ABC“ ugdytiniais ir pedagogais, dalyvauja projekte „Kuo užaugus būti“.

 

Pastebėta, kad priešmokyklinio amžiaus vaikai turi žinių apie dažniausiai sutinkamas profesijas: mokytojo, gydytojo, pardavėjo. Ką veikia darbe kiti specialistai, vaikams nelabai suprantama. Projektu siekiama supažindinti su profesijomis, atskleidžiant žmogaus asmeninių ir profesinių gebėjimų svarbą pasirinktai profesijai. Projekto metu organizuojamos įvairios bendros veiklos, susitikimai tiek priešmokyklinio ugdymo klasėje, tiek už jos ribų. Siekiama, kad ugdytiniai praktiškai išbandytų įvairias veiklas.

 

Projekto partneriais tapo ne tik miesto priešmokyklinio ugdymo grupių pedagogai bei jų ugdytiniai, bet ir patys Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos 2-osios priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytinių tėveliai, kurie dalinsis savo žiniomis, demonstruos gebėjimus, įsitrauks į bendras ugdomąsias veiklas ir tokiu būdu supažindins vaikus su savo profesija. Priešmokyklinukų laukia susitikimai ir užsiėmimai su karininku, burnos higieniste, knygelių iliustratore ir dizainere, lietuvių kalbos mokytoja, nagų meistre, fotografu.

Jau įvyko pirmasis projekto „Kuo užaugus būti“ susitikimas su ugdytinės tėveliu – ugniagesiu gelbėtoju. Priešmokyklinukai lankėsi Šiaulių apskrities priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje. Vaikai pažintį su ugniagesio gelbėtojo profesija pradėjo nuo apsilankymo gelbėjimo tarnybos muziejuje, vėliau ugdytiniai apžiūrėjo naujausią gelbėjimo tarnybos techniką. Susitikimo metu vaikai aktyviai uždavinėjo klausimus, matavosi ugniagesių aprangą, domėjosi jų dienotvarke. Ugniagesiai vaikams pademonstravo kaip gesinama liepsna vandeniu, leido patiems vaikams palaikyti vandens žarną ir švirkštą. Didelį įspūdį priešmokyklinukams paliko kaukiančias sirenos bei ugniagesių paruoštos vaišės. Nors išvykos metu vaikai žavėjosi gelbėjimo tarnybos technika, gelbėtojų apranga, buvo stengtasi vaikams padėti suprasti, jog gelbėtojo darbas nėra nuotykis. Ugniagesys gelbėtojas vaikams paaiškino, kad tai darbas, kuris reikalauja rizikos, greitos orientacijos ir šalto proto. Gelbėtojo darbe svarbiausia – ryžtas padėti kitiems. Ugdytiniai taip pat patys gebėjo išvardinti, kokių savybių turi turėti ugniagesys gelbėtojas. Priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai laukia kitų užsiėmimų ir naujų patirčių įgyvendinat projektą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.