Penkiamečiai iš „Pasakos“ tarptautiniame „eTwinning“ projekte „Matematikos pasaulyje“

Kristina Kalinauskienė
,
Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja

Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ penkiamečiai iš „Bitučių“ grupės, kartu su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis Kristina Kalinauskiene, Rasa Sruogiene ir socialine pedagoge Laura Bajoriūne, matematikos mokėsi dalyvaudami tarptautiniame „eTwinning“ projekte „Matematikos pasaulyje“ (angl. „In the World of Math). Projekto partnerės – penkios užsienio šalys – Turkija, Jungtinė Karalystė, Kroatija, Lenkija, Rumunija – ir vienas partneris iš Lietuvos – tai Šiaulių lopšelis-darželis „Coliukė“.

 

Projekto tikslas – tobulinti ikimokyklinukų matematinius gebėjimus, sudaro jį 3 dalys, skirtos skaičiavimui, matavimui ir geometrinių formų pažinimui. Įdomu tai, kad projekto veiklos perkeltos į lauko erdves. Tokia mokymosi forma ugdytiniams labai patraukli, nes vaikams patinka būti ir žaisti lauke. Pedagogui toks būdas taip pat labai patogus, nereikalaujantis ypatingo pasiruošimo, nes visas ugdymui skirtas priemones galima rasti tiesiog gamtoje – tai akmenukai, kaštonai, kankorėžiai, gėlės, smėlis ir kt.

 

Taigi, pasinaudodami gamtos teikiamomis priemonėmis vaikai ne tik mokėsi matematikos, bet ir lavino smulkiąją motoriką, kalbą, gilino gamtos pažinimo žinias. Dėliojo geometrines formas – trikampį, kvadratą, apskritimą – iš kaštonų, kankorėžių, akmenukų; medžio šakelėmis rašė skaičius ant smėlio; piešė juos kreidelėmis ant asfalto; skaičiavo akmenukus ir dėjo juos į atitinkamą langelį su nurodytu skaičiumi; skaičiavo, kiek šaukštų smėlio telpa į stiklinaitę; matavo medžių kamienų storį, panaudodami ilgą ir trumpą siūlą; žaidė judriuosius žaidimus „Trečias bėga“, „Klasės“ ir kt.

 

Viena iš projekto idėjų – lauko matematikos diena – vaikams ypač patiko. Tądien jie piešė vieni kitų šešėlius, o paskui kiekvienas savąjį išmatavo pėdomis, žaidė lauko domino, svarstyklėmis svėrė smėlį, į stiklinaites pylė jo tiek šaukštų, koks skaičius buvo užrašytas, puošė skaičius gamtine medžiaga, dėliojo skaičių seką, ieškojo užduočių kortelėse pavaizduotų gamtos gėrybių (medžio žievelės, šakelių, žiedelių, akmenukų, plunksnų, kankorėžių, gilių, kaštonų, žolelių), į kibirėlius dėjo atitinkamą jų kiekį, susiskirstę grupelėmis, vaikai mėgino sustoti į nurodytą geometrinę formą (apskritimą, kvadratą, trikampį).

 

Dalyvavimas „eTwinning“ projekte neapsiribojo vien veiklomis lauke. Tiek pedagogams, tiek ugdytiniams teko išbandyti ir IKT įrankius, pavyzdžiui, pasinaudojant storyjumper.com programa – sukurta idėjų knyga „Lauko matematika“. Nuotraukų koliažams panaudota pizap.com programa.

Viena iš projekto idėjų – sukurti elektroninį matematinį žaidimą pasirinkta programa ir juo pasidalinti su projekto partneriais. Tad sukūrėme keletą, pasinaudodami „Kahoot“ ir „Learningapp“ programomis. Šiuolaikiniam vaikui tokie žaidimai – ne tik lavinamoji, bet ir puiki motyvavimo, skatinamoji priemonė.

 

Projektas labiausiai orientuotas į skaičiavimo ir matavimo ugdymo sritį, tačiau neabejotinai ugdomos ir kitos pasiekimų sritys – aplinkos pažinimo, sakytinės kalbos, santykių su bendraamžiais ir su suaugusiaisiais, fizinio aktyvumo, iniciatyvumo ir atkaklumo, tyrinėjimo, problemų sprendimo.

Projekto rezultatas džiugina, nes ugdytiniai ūgtelėjo visapusiai: pažįsta skaičius, geba suskaičiuoti nuo 1 iki 10 (ir daugiau), atpažįsta ir pavadina pagrindines geometrines formas (trikampį, apskritimą, kvadratą), žino, kad norint ką nors išmatuoti nebūtina turėti liniuotę, kad matavimo įrankiais gali tapti net ir paprasčiausios priemonės, surandamos gamtoje.

 

Nuoroda į elektroninę knygą „Lauko matematika“.

Nuoroda į matematinį žaidimą „Geometrinės formos“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.