Lieporių gimnazijoje – finansinio raštingumo pamokos

Asta Valantinavičienė
,
projekto koordinatorė, Lieporių gimnazijos mokytoja

Rugsėjo 23–27 d. Šiaulių Lieporių gimnazijoje viešėjo svečiai iš Portugalijos, Italijos ir Turkijos. Tai – „Erasmus+“ projekto „MOOC for Financial Literacy“, kuriame dalyvauja gimnazija, partneriai. Projekto pagrindinis tikslas – ugdyti finansinį mokinių raštingumą.

 

Mokiniai ne tik gilino ekonomikos žinias, bet ir tobulino informacinių komunikacinių technologijų vartojimo įgūdžius – parodė savo pačių kurtus vaizdo filmus skirtingomis ekonomikos temomis. Patirtimi mokant finansinio raštingumo dalijosi ir gimnazijos mokytojai: ekonomikos mokytoja Lina Tubienė su mokiniais analizavo jų pajamas ir išlaidas, skaičiavo, kurias išlaidas būtų galima sumažinti, kalbėjosi apie taupymo būdus. Taip pat ji kartu su geografijos mokytoja Loreta Kundrotiene vedė integruotą ekonomikos ir geografijos pamoką, kurioje kalbėta apie Lietuvos eksportą ir importą. Anglų kalbos mokytoja Žana Bareikienė pamokoje, mokiniams dirbant grupėmis, mokė įmonės kūrimo pagrindų. Džiugu, kad tokiuose užsiėmimuose pristatoma ne tik gimnazija, bet ir šalis (aplankytas Vilnius, Kryžių kalnas, Lietuvos pajūris), be to, bendraujant ir dirbant kartu su kitų šalių partneriais įgytos žinios ir patobulinti gebėjimai bus taikomi ir Lieporių gimnazijos ugdymo procese.

 

Autorės nuotraukos

Gimnazistai įgijo ekonomikos žinių, kurias sėkmingai taiko praktikoje. Jie įsteigė mokomąją bendrovę, kuri atnešė jau ir pirmąjį pelną. Dalyvavimo projekte neįkainojamą naudą bene geriausiai įvardijo gimnazistė Jorė Puzaraitė: „Šis projektas man buvo įsimintinas ir naudingas dėl naujos patirties, įspūdžių ir sutiktų žmonių. Galimybė pažinti kitų šalių kultūrą, patobulinti savo anglų kalbos žinias, įgyti pasitikėjimo savimi – visa tai yra šio projekto žavesys ir nauda.“

Abiturientai Augustinas Kazlauskas ir Nerilė Baranauskaitė džiaugiasi, kad dalyvavimas projekto veikloje viršijo jų lūkesčius. Pirmiausia – tai puiki galimybė tobulinti užsienio kalbos vartojimo įgūdžius, be to, iš arti susipažįstama su kitų šalių kultūra, tradicijomis ir, žinoma, susirandama nemažai naujų draugų.

Taigi projekto dalyvių įgyta patirtis bus naudinga sprendžiant ekonominius klausimus, o praplėstas akiratis tiek mokytoją, tiek mokinį daro globalesnį, tolerantiškesnį, kūrybiškesnį.

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai pagal „Erasmus+“ KA2 programą. Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame esančios informacijos pateikimą ir naudojimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.