Laimingas vaikas

Telšių lopšelyje-darželyje „Mastis“ vykdomas tarptautinis prevencinis projektas „Laimingas vaikas“. Tai projekto „Vaiko kelias į gražią kalbą“ tęsinys. Projektas skirtas tėvams, vaikams ir pedagogams. Kad visi kartu galėtume pažinti garsų, žodžių, kalbos ir kalbėjimo pasaulį.

Pagrindinis prevencijos principas – tėvų, pedagogų ir specialistų bendradarbiavimas ir bendravimas, ieškant patrauklių priemonių, kurios padėtų užkirsti kelią kalbos ir kalbėjimo sutrikimams arba bent sumažintų jų atsiradimo tikimybę, padėtų paruošti vaiką mokyklai.

Bendradarbiaudami pedagogai ir specialistai daug dėmesio skiria teigiamoms vaikų emocijoms. Tik gerai, pozityviai nusiteikęs mažylis visiškai suvokia ir priima informaciją. Organizuojame vaikams malonias veiklas, paremtas turimomis žiniomis ir gebėjimais, atitinkančiais vaikų amžių, kalbos lygį, jų poreikius, interesus. Vykdome gerosios patirties sklaidą, dalijamės gerąja patirtimi su įstaigos, rajono ir šalies pedagogais.

Šią gegužę į lopšelį-darželį „Mastis“ sugužėjo būrys Telšių rajono ikimokyklinių įstaigų logopedų. Jie stebėjo „boružiukų“ kelionę susipažįstant su pirmomis pavasario gėlėmis. Skambant miško garsams – paukščių čiulbėjimui, medžių ošimui – „boružiukai“ ramiai miegojo, visus pažadino gegutės kukavimas. Vaikai pramerkė akis, pasirąžė, ištempė kairę ranką, koją, paskui – dešinę ranką, koją. Auklėtoja Dalia, „boružiukų“ mama, pasiūlė padaryti mankštą „Tapu, tapu“. Mankšta puikiai tiko nuotaikingam rytui pradėti ir padėjo lavinti stambiąją motoriką. Pamankštinus visą kūną „boružiukų“ vyresnioji draugė (logopedė) pasiūlė pamankštinti pirštelius, kartu deklamuojant linksmą eilėraštuką. Po pirštelių mankštos laukė artikuliacinė mankšta, liežuvėlis išsivalė savo namelius. Linksmai pasimankštinusi visa „boružiukų“ kompanija iškeliavo ieškoti pavasarinių gėlių. Kelias buvo sudėtingas, baltų skrituliukų takelis vedė prie baltos gėlės, suradę ją apibūdino, pavadino Snieguolės vardu. Mėlynų trikampėlių takelis nuvedė prie žibutės, o geltonų kvadratėlių takelis – prie geltonos pienės. Apie kiekvieną gėlę vaikai mokėjo eilėraštį, kurį su malonumu, aiškiai deklamavo svečiams. Įveikę labirintą jie pūtė skareles, taip atliko ir parodė „stebuklą“, nes skarelės tarsi žiedai sužydo įvairiomis spalvomis. Atlikę visas užduotis ugdytiniai kibo į bendrą darbą – pasitiesę ant stalo didelį tapeto gabalą, štampuodami piešė geltonų pienių pievą…

 

Per žaismingą ugdymo procesą vaikai – aktyvesni, daugiau ir drąsiau kalba, o žaisdami mokosi. Projektinės veiklos metu juos ugdome vadovaudamiesi kalbos ugdymo modeliu, todėl tolesnis logopedo darbas „Kalbos būrelyje“ vyksta sklandžiau. Veiklos vaikams patinka, o svarbiausia – jie ugdomi linksmai.

 

Valentina Vidmantienė

Telšių l.-d. „Mastis“ logopedė

Dalia Bumblauskaitė

Auklėtoja metodininkė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.