Įvairių šalių ekspertai ieškojo veiksmingiausių būdų kovai su dezinformacija, propaganda ir netikromis naujienomis

Salomėja Bitlieriūtė
,
NŠA Švietimo pagalbos departamento Kvalifikacijos tobulinimo skyriaus metodininkė, projekto „Media Lab for Bridging Cross-Border Gaps“ vadovė

Kokie netikrų naujienų kūrimo įrankiai ir kaip juos pastebėti, atpažinti? Kaip veikia medijos per rinkimus ir referendumus? Kaip įvairių šalių švietimo sistema integruoja medijų raštingumą į ugdymo turinį? Kokie medijų raštingumo mokymo(si) metodai veiksmingiausi? Kaip spręsti kartų skirtumo klausimą medijų naudojimo kontekste? Kaip veikia skirtingų šalių naujienų agentūros, generuojančios pagrindinę informaciją ir naujienas? Koks yra nuomonės formuotojų ir žurnalistų vaidmuo medijų industrijoje? Šiuos ir daugelį kitų medijų raštingumo problematiką nagrinėjančių klausimų analizavo projekto „Media Lab for Bridging Cross-Border Gaps“ dalyviai šių metų sausio 8–13 d. Šiaurės Makedonijoje, Skopjėje, vykusiuose mokymuose „Better Cross-Border Understanding of Disinformation, Propaganda and Fake News“.

 

Mokymuose dalyvavo ir patirtimi dalijosi žurnalistai, mokytojai, nevyriausybinių organizacijų, valstybinių institucijų ir universitetų atstovai iš Graikijos, Kipro, Latvijos, Lenkijos, Šiaurės Makedonijos ir Lietuvos. Šiaurės Makedonijos tyrimų ir analizės instituto (ZMAI) organizuoti mokymai yra viena iš „Erasmus+“ projekto „Media Lab for Bridging Cross-Border Gaps“ veiklų, jie skirti geresniam ir veiksmingesniam darbui su propaganda, melagingomis naujienomis ir dezinformacija įvairiose medijose. Šiandien, kai medijų įvairovė tampa vyraujančiu ir pagrindiniu informacijos gavimo šaltiniu, kai socialinės medijos yra viena pagrindinių bendravimo ir informacijos gavimo bei perdavimo priemonių, kada visa pasaulio žiniasklaida yra panaudojama propagandos tikslais ir vis dažniau pastebimas didelis jaunimo pasitikėjimas internete randama informacija, būtina vis daugiau dėmesio skirti medijų raštingumo ugdymo klausimams.

 

„Erasmus+“ projektas „Media Lab for Bridging Cross-Border Gaps“ yra Europos Sąjungos finansuojamas projektas, kurio tikslas – padėti sukurti inovatyvius medijų raštingumo ugdymo įrankius, atrasti priemones ir būdus jaunimo medijų raštingumo lygiui kelti. Projekto koordinatorius yra Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA). Projekto veiklos tęsiamos ir jau šį pavasarį Lietuvoje bus organizuojami tarptautiniai medijų raštingumo mokymai, per kuriuos daugiau dėmesio bus skiriama medijų raštingumo ugdymo klausimams.

Daugiau informacijos.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.