Atverk duris vasarai!

Aušra Židžiūnienė
,
„Švietimo naujienų“ korespondentė

Gerai praleistas vasaros atostogų laikas – tai kiekvieno vaiko (kartu ir tėvų) svajonė. Gaila, bet ne visi tėvai turi tam galimybių (kartais pritrūksta finansų, o kartais – tiesiog laiko arba taip susiklosto aplinkybės)… Ir visgi gera, kai yra iš ko rinktis ir kai veiklas suorganizuoja tie, kurie gali, geba tai daryti geriausiai. O dar kai jos nieko nekainuoja…

 

Vaikai ir jų tėvai šiemet gali pasinaudoti akcijos „Atverk duris vasarai“ siūlomais užsiėmimais: apie 250 įvairių organizacijų beveik visose savivaldybėse vaikams rengia nemokamas edukacines programas. Tėvai ir vaikai norimą veiklą gali pasirinkti veiklų žemėlapyje www.lmnsc.lt/atviros_edukacines_erdves_2018/?m=1.

Aktyvaus poilsio stovykla Alytaus jaunimo centre!

 

Alytaus jaunimo centras (AJC) vaikų vasaros dienos stovyklas organizuoja jau antrus metus. Vasaros laikotarpiu jų – didelė paklausa.

„Į mus kreipėsi gerokai daugiau žmonių, nei galėjome priimti. Užklausų, ar rengsime stovyklą ir kada prasidės registracija, sulaukėme dar žiemą. Alytaus jaunimo centro dienos stovykloje vaikai dalyvauja įvairiose veiklose. Rengiami komandos formavimo žaidimai, aktyvios užduotys, veiklos, integruojami socialinių įgūdžių ir finansinio raštingumo programos „Aflatoun“ užsiėmimai“, – sakė Alytaus jaunimo centro metodininkė Raminta Pangonienė.

 

Šiemet vaikai dalyvavo keramikos, dailės, maketavimo, šokio, dainavimo, anglų kalbos užsiėmimuose, vyko į ekskursiją Pivašiūnų amatų centre. Per stovyklos uždarymo šventę Alytaus jaunimo centro grožio ir sveikos gyvensenos studijos „Femina Laeta“ mokinės piešė vaikams ant veidų.

Pasak R. Pangonienės, vaikai itin susižavėjo keramika ir smagiais, inovatyviais dailės užsiėmimais, jiems patiko dainuoti, nes buvo panaudota turima įranga, kad vaikai galėtų dainuoti į mikrofoną. Kai kuriems stovykla jau padėjo apsispręsti, kokią neformaliojo ugdymo veiklą rinktis kitais mokslo metais.

 

„Daug dėmesio stovykloje kreipiama ir į vaikų socialinius įgūdžius, siekiama tobulinti jų bendravimo gabumus, skatinti aktyviai klausyti, bendrauti. Vaikai yra ugdomi visapusiškai – tobulinamos tiek bendrosios, tiek specialiosios kompetencijos. Siekiama ugdyti jų savarankiškumą, kūrybiškumą, kartu stengiamasi išmokyti laikytis taisyklių. Stovyklos organizavimas reikalauja kūrybinio, greito mąstymo ir iš vadovų. Reikia greitai reaguoti į pasikeitusias situacijas, turėti žinių ir metodų rezervą, kai būtina pakeisti veiklą, užimti vaikus laisvu metu“, – pastebėjimais dalijosi AJC metodininkė.

 

Stovykloje su vaikais dirba Alytaus jaunimo centro metodininkė, metodinio darbo vadovė, neformaliojo ugdymo mokytojai. Vaikai ir tėvai renkasi stovyklas pagal jų siūlomas veiklas.

Kaip teigė R. Pangonienė, dalis stovyklos dalyvių veiklose dalyvavo praėjusiais metais, bet didžioji dalis yra nauji vaikai. Ko gero, didžiausią įtaką stovyklų pasirinkimui turi praėjusių metų dalyvių ir jų tėvų atsiliepimai. Rekomendacijos, sklaida socialiniuose tinkluose padeda tėvams apsispręsti. Kadangi šiemet priimami 6–10 metų vaikai, kurie yra labai smalsūs ir aktyvūs, kiekviena stovykla jiems patraukli.

 

„Kaip ir kiekviename kolektyve, kur yra daug vaikų, kyla įvairių vaikiškų nesutarimų, išsiskiria nuomonės ir pomėgiai, vaikai nori dalyvauti skirtingose veiklose, bet priėmus kompromisą galima užimti kiekvieną. Džiaugiamės, kad sulaukiame puikių atsiliepimų, vaikų ir jų tėvelių tariamo žodžio „ačiū“ ir pažadų vėl sugrįžti. Taip pat labai džiaugiamės, kad galime padėti vaikams atrasti savo talentus, pomėgius ir išsirinkti neformaliojo ugdymo veiklas“, – sakė ji.

Pivašiūnų gimnazijos vasaros stovykla „Aitvaras ir jo draugai“

 

Socialinė pedagogė Giedrė Aranauskienė taip pat pastebi, kad vasaros dienos stovyklos vaikams – itin reikalingos. Išėję atostogauti, jie lieka be užimtumo, o per stovyklą tobulina bendravimo įgūdžius, plečia akiratį, turi galimybę atsiskleisti įvairiose veiklose.

 

„Šiemet mūsų gimnazijos stovyklautojai vyko į baseiną. Buvo tokių mokinių, kurie ten lankėsi pirmą kartą. Vaikai iš pradžių buvo įsitempę, bet po kiek laiko išmoko atsipalaiduoti vandenyje, nebijoti jo, pajausti savo kūną ir jį valdyti. Taip pat vyko edukacinė programa. Keliavome į Kauną, aplankėme zoologijos sodą, kur gidė mums papasakojo apie jo gyventojų kilmę, pomėgius, turėjome galimybę šerti ruonį ir pelikanus. Grupėje buvo mokinių, kurie pirmą kartą buvo zoologijos sode. Jų reiškiamos emocijos – tokios didelės, kad džiugiai nuteikė ir mus. Lankėmės ir IX forte. Per ekskursiją susipažinome su IX forto gynybinių įtvirtinimų struktūra: apsilankėme požeminėse susisiekimo galerijose, susipažinome su buvusiomis artilerijos pabūklų ir įgulos pozicijomis, artilerijos ginkluote. Turėjome galimybę išvysti IX forto įgulos naudotą geriamojo vandens šulinį, amunicijos sandėlius, artilerijos pabūklų ir įgulos slėptuves. Žaidėme žvalgus: pagal žemėlapį ieškojome užuominų, dėliojome dėlionę, kurią pasitelkę išėjome iš požemio. Turėjome ir kūrybinę dieną – gaminome ir laidėme aitvarus“, – Pivašiūnų gimnazijos vasaros stovyklos veiklas pristatė socialinė pedagogė.

 

Pasak G. Aranauskienės, per dienos stovyklą vaikai ugdomi, mokomasi bendrauti, kultūringai elgtis mokykloje ir už jos ribų, ugdoma atsakomybė, pareigingumas, gebėjimas laikytis numatytų taisyklių. „Svarbiausia, kad per stovyklą atsiskleidė tie vaikai, kurie buvo nepastebimi, pasikeitė jų bendravimas, tapo drąsesni, labiau pasitikintys savimi“, – pastebėjo ji.

 

Į stovyklą iš viso susirinko 15 vaikų – tai vaikai, kurie gyvena netoli gimnazijos arba kuriuos patys tėvai atveža į stovyklą. Anot G. Aranauskienės, joje dalyvauja įvairūs vaikai: turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, materialiai sunkiai gyvenantys, dirbančių tėvų vaikai, kad neliktų be priežiūros.

Stovyklos veiklas organizavo ir vykdyti padėjo gimnazijos mokytojos (Jolanta Tartenienė, Aušrinė Kazlauskaitė-Vainickienė, socialinė pedagogė Giedrė Aranauskienė), daug prisidėjo ir mokyklos direktorius Pranas Jauneika.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.