Atrasti kelią į vaikų širdeles…

Aušra Židžiūnienė
,
„Švietimo naujienų“ korespondentė

„Sportas – tai sveikata“ – nuo seno žinomas posakis. Kai esi suaugęs ir sąmoningas, gali pats nuspręsti, kiek, kur ir kaip sportuoti, kad jaustumeisi sveikesnis, žvalesnis, bet kaip yra su mažaisiais? Kokias jie turi galimybes savo ugdymo įstaigose? Kiek jų sveikatai ir fiziniam aktyvumui skiriama dėmesio? Lapkričio 13 d. Lietuvos tautiniame olimpiniame komitete apdovanoti geriausi ir aktyviausi Lietuvos kūno kultūros mokytojai. Pedagogai atrinkti įvertinus jų praktinę veiklą ir indėlį į šalies vaikų ir jaunimo fizinį aktyvumą, kūno kultūros ir sporto plėtrą per 2016–2017 ir 2017–2018 m. m. Labiausiai džiugina tai, kad šiemet pirmą kartą buvo renkami ir geriausi darželiuose dirbantys pedagogai. Kaip viena iš geriausių ikimokyklinio amžiaus vaikų kūno kultūros ugdytojų išrinkta Alytaus lopšelio-darželio „Girinukas“ kūno kultūros mokytoja metodininkė Daiva RUSTEIKIENĖ. Ji su „Švietimo naujienų“ skaitytojais sutiko pasidalyti mažųjų sporto darželiuose ir už jo ribų galimybėmis bei atsakyti į kitus su mažųjų sveikata ir fiziniu ugdymu susijusius klausimus.

 

Kaip ir kodėl ėmėtės kūno kultūros mokytojos veiklos darželyje?

Alytaus lopšelyje-darželyje dirbu 11 metų plaukimo instruktore, pernai pareigybė pervardinta į neformaliojo švietimo pedagogės.

 

Ką Jums asmeniškai reiškia būti kūno kultūros pedagoge? Jei nebūtumėte čia, darželyje, tai kur būtumėte?

Kūno kultūros pedagogės profesija – išsipildžiusi svajonė. Nuo vaikystės lankiau lengvąją atletiką, mokiausi sporto klasėje, garsinau mokyklą sporto veiklose, įgijau kūno kultūros mokytojos diplomą. Sportas mano gyvenime užima itin svarbią vietą. Save geriausiai realizuoju dirbdama su vaikais ir sportuodama. Jeigu ne darbas darželyje, turbūt užsiimčiau viskuo, kas susiję su sportu.

Skleidžiu sporto virusą ne tik vaikams, bet ir tėveliams, bendruomenei. Esu iniciatorė ir organizatorė visų sporto renginių, akcijų, rytmečių. Mano tikslas – į fizinį aktyvumą skatinančias veiklas įtraukti visus vaikučius nuo pačių mažiausių iki didžiausių.

 

Kaip save apibūdintumėte, kokias įvardytumėte asmenines savybes, padedančias būti pedagoge ir dirbti su mažaisiais ugdytiniais? Kurios iš jų padėjo būti pastebėtai ir įvertintai ne tik kolektyvo, bet ir už darželio ribų?

Manau, kad svarbiausia yra mylėti vaikus ir savo darbą. Visada stengiuosi atrasti kelią į vaikų širdeles. Esu pareiginga, atsakinga, draugiška, organizuota, nuoširdi, jautri, paslaugi. Turbūt šios savybės ir skatina siekti užsibrėžtų tikslų: skleisti sporto idėjas ne tik darželyje, bet ir už jo ribų.

 

Kokią vietą darželyje „Girinukas“ užima kūno kultūra? Koks kitų pedagogų, administracijos požiūris į šią discipliną? Kuo esate kitokie, išskirtiniai?

Alytaus darželis „Girinukas“ yra sveikatingumo darželis, jame įrengtas baseinas, masažo kabinetas. Mažai šalies darželių tuo galėtų pasigirti… Daug dėmesio skiriame vaikų sveikatai gerinti ir fiziniam aktyvumui skatinti, sportui. Visada siekiu, kad kūno kultūra „Girinuke“ užimtų kuo svarbesnę vietą. Nors pagrindinis mano darbas yra kaip plaukimo instruktorės, tačiau veikla tik tuo neapsiriboja, visada skatinu pedagogus ir bendruomenę prisijungti prie sporto užsiėmimų, renginių, organizacijų… Viena pirmųjų įstojau į Respublikinę ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociaciją (RIUKKPA).

Skleidžiu sporto virusą ne tik vaikams, bet ir tėveliams, bendruomenei. Esu iniciatorė ir organizatorė visų sporto renginių, akcijų, rytmečių. Mano tikslas – į fizinį aktyvumą skatinančias veiklas įtraukti visus vaikučius nuo pačių mažiausių iki didžiausių. Mūsų išskirtinumas, organizuojat sporto renginius, yra sutelktas didelis dalyvių skaičius: vaikučių, tėvelių, bendruomenės. Bendradarbiaujame su kitomis ugdymo įstaigomis.

 

Ar mažieji noriai lanko kūno kultūros užsiėmimus? Kas jiems Jūsų vedamuose užsiėmimuose patinka labiausiai?

Man atrodo, kad sportas – pati šauniausia veikla mūsų įstaigoje. Vaikai noriai lanko baseiną, žaidžia futbolą ir krepšinį, daug dėmesio sulaukia akcija „Aš bėgu“, orientavimosi sportas, turistiniai žygiai.

 

Kokią metodiką taikote, kad sudomintumėte, paskatintumėte, įkvėptumėte mažuosius pamilti kūno kultūros pamokas? Galbūt įgyvendinate ir inovatyvias kūno kultūros pamokų idėjas, jei taip – tai kokias?

Kiekvienais metais stengiuosi išbandyti vis naujesnes sporto rūšis. Šiemet išbandėme šiaurietišką ėjimą, turistinio žygio dieną, dalyvavome akcijoje „Sportuojantis koridorius“. Direktorei pasiūliau įsirengti golfo aikštelę ir išbandyti šią sporto šaką. Darželyje yra interaktyviosios grindys ir interaktyvioji lenta – visa tai vaikus dar labiau įtraukia, sudomina.

 

Kaip atrodo mažųjų kūno kultūros pamoka? Ar tai tik fiziniai pratimai, o gal ir pokalbiai apie sveiką mitybą, tinkamą kūno priežiūrą ir pan.?

Esame sveikatingumo darželis, dalyvaujame įvairiuose projektuose ir konkursuose, kuriuose daug dėmesio skiriama sveikatai stiprinti, sveikai gyvensenai, sportui, todėl vaikai nuolat girdi, kodėl sportuoti verta, kuo tai naudinga jų sveikatai…

 

Kokias įvardytumėte esmines šiandienos ugdymo turinio problemas, susijusias su kūno kultūros dalyku?

Alytaus miesto ikimokyklinėse įstaigose nėra kūno kultūros pedagogų etatų. Kūno kultūros užsiėmimus veda auklėtojos. Jau ne vienerius metus garsiai kalbame, kad ikimokyklinėse įstaigose būtinas kūno kultūros pedagogo etatas. Pradinėse klasėse – ta pati padėtis, mokytojos veda kūno kultūros pamokas. Lietuvos universitetuose ruošiami kūno kultūros specialistai, vadinasi, turime kvalifikuotų mokytojų, kurie geriausiai perteiktų savo žinias ir gebėjimus mažiesiems ugdytiniams. Patikėkite, ne visi pedagogai sugeba tinkamai vesti kūno kultūros pamokėles.

Taigi pati didžiausia problema – skiriamas nepakankamas dėmesys kūno kultūrai tiek ikimokykliniame, tiek pradiniame ugdyme. Mano manymu, kūno kultūros pamokas privalo vesti kvalifikuoti specialistai – kūno kultūros mokytojai, bet ne auklėtojai ar pradinių klasių mokytojai.

Džiaugiuosi, kad dabartiniai tėveliai mūsų darželyje labai aktyvūs. Jie yra didelė paskata savo vaikams. Visada mielai prisijungia prie sporto renginių, lydi mažuosius į sporto išvykas ne tik Alytuje, bet ir į kitus miestus.

 

Bendraujate su vaikučių tėveliais, koks jų požiūris į fizinę vaikų veiklą? Kaip manote, kaip vaikų fizinį aktyvumą galėtų skatinti tėvai?

Džiaugiuosi, kad dabartiniai tėveliai mūsų darželyje labai aktyvūs. Jie yra didelė paskata savo vaikams. Visada mielai prisijungia prie sporto renginių, lydi mažuosius į sporto išvykas ne tik Alytuje, bet ir į kitus miestus. Kuo anksčiau skleisime sporto idėjas ir skatinsime fizinį aktyvumą, tuo greičiau turėsime geresnį rezultatą.

 

Dalyvaujate įvairiuose judriuosiuose konkursuose, renginiuose, o gal ir pati juos organizuojate – pasidalykite idėjomis su kitais šalies pedagogais.

Mūsų įstaigoje visos veiklos, susijusios su sportu, vyksta mano iniciatyva, todėl tenka būti ir organizatore. Mūsų sportinis gyvenimas sparčiai plečiasi ne tik darželyje, bet ir už jo ribų. Esame kviečiami į sporto renginius, vedame masines mankštas (čia turime didelę patirtį), žaidžiame futboliuką, rungtyniaujame estafetėse.

Šiandien galima daug nuveikti, tik norisi šalies pedagogams palinkėti – mylėkite vaikus ir savo darbą…

 

O mes, dėkodami mokytojai už pokalbį, linkime ir toliau lopšelio-darželio „Girinukas“ mažuosius lydėti į fiziškai aktyvų ir sveiką gyvenimo būdą…

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.