Žaliosios stotelės Mažeikių lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“

Inga Miniauskienė
,
Mažeikių l.-d. „Gintarėlis“ mokytoja

Gamtosauginis ugdymas yra nuoseklus procesas, prasidedantis vaikystėje ir besitęsiantis visą gyvenimą. Meilė gamtai išugdoma per pažinimą ir asmeninę patirtį. Mažeikių lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“ daug dėmesio skiriama gamtamoksliniam, ekologiniam vaikų ugdymui. Ugdomojoje veikloje, darželio lauko erdvėse mokytojos naudoja tyrinėjimo, stebėjimo metodus. Tyrinėdamas vaikas geriau pažįsta išorinį pasaulį, pats gali atrasti atsakymus į daugelį klausimų.

 

Skatinant vaikus aktyviai veikti, spalio 3–7 d. darželyje sukurtos lauko žaliosios edukacinės erdvės, kuriose ugdytiniai aktyviai dalyvavo įvairiose tyrinėjimų ir atradimų veiklose, žadinančiose jų smalsumą ir susidomėjimą gamta – tyrinėjo, lygino, matavo, rūšiavo įvairius augančius augalus, stebėjo medžio žieves, vabzdžius. Daug laiko praleisdami lauke, vaikai ištyrinėjo darželio lauko erdves, išsiaiškino, apibendrino, kokių medžių įstaigos teritorijoje auga daugiausiai, išmatavo ir sužinojo, kuris darželio medis yra storiausias, kuris ploniausias, iš įvairių gamtinių medžiagų – kaštonų, gilių, kankorėžių, riešutų kevalų, gėlių – kūrė koliažus, atliko STEAM eksperimentus. Darželio lauko erdvėje priešmokyklinukai įkūrė vabzdžių viešbutį. Vabalų viešbučiai suteikė galimybę iš arčiau pažvelgti į vabalų gyvenimą, tai puiki edukacinė priemonė. Tyrinėjimų stotelės erdvėje vaikai išbandė naujas galimybės stebėti gyvąja ir negyvąja gamtą – atradimams ir pažinimui panaudoti didinamieji stiklai ir mikroskopai. Priemonės padėjo ugdytiniams giliau pažvelgti į plika akimi nematomą vabaliukų ir augalų pasaulį.

 

 

Per potyrius vaikai įgauna pažinimo džiaugsmą, geriau pažįsta gamtą, mažuosius gyvūnėlius, formuojasi ekologiniai įgūdžiai ir įpročiai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.