Už savo vidinę gerovę esame atsakingi patys!

Ne paslaptis, kad pedagogų kolektyvuose dažnai susiformuoja psichoemocinis klimatas, kuriam būdinga ilgai trunkanti įtampa ir stresas. Objektyvios sąlygos (didelis darbo krūvis, nepakankamai orus atlyginimas, didelė atsakomybė ir pan.) ne visada vaidina lemiamą vaidmenį. Mokslininkai pažymi, kad asmens atsparumas stresui yra siejamas su jo vidine darna, kitaip tariant, su gebėjimu išlikti vidinėje darnoje situacijose, sukeltose kasdieninių stresorių.

Šiuo metu siūloma įvairiausių su psichoemocinės būklės gerinimu susijusių mokymų. Jų metu suteikiama žinių, įgūdžių, kurių nauda būtų tikrai apčiuopiama, jei… tai būtų nuolat taikoma kasdieniniame žmogaus gyvenime. Deja, dažniausiai po tokių fragmentiškų mokymų jų dalyviai panyra į kasdieninę rutiną, gautos žinios palengva išblėsta ir vidinė darna vėl „išsibalansuoja“.

Projektas „Vidinės darnos tobulinimas – būdas gerinti psichoemocinį klimatą darbo kolektyve“ įsibėgėjo. Daugiau nei 60 pedagogų iš įvairių Lietuvos regionų balandžio mėnesį susitiko bendroje virtualioje erdvėje – projekto metu sukurtame nuotolinio mokymosi (NM) kurse. Kiekvienas šį kursą pasirinko dėl savų motyvų, tačiau visus vienijo panašūs siekiai – išmokti padėti sau išlikti ramiam, kai kiekviena diena pateikia staigmenų, sukeliančių didesnį ar mažesnį stresą. „Šiuo metu patiriu didelį stresą darbe ir namuose“, „Noriu išsiugdyti vidinį atsparumą stresams, neigiamoms emocijoms“, „Esu asmeninio tobulėjimo kelyje, noriu pasirūpinti savo emocine gerove ir sveikata, o išmokus – padėti kitiems“ – taip ar panašiai dalyviai išsakė priežastis, atvedusias juos į šiuos mokymus.

 

Projekte dalyvaujantys pedagogai 10 savaičių buvo pasinėrę į EDEN, HeartMath instituto, dėmesingo įsisąmoninimo (angl. Mindfulness), efektyvaus bendravimo ir bendradarbiavimo metodikų studijas. Penkių ekspertų komanda ilgai svarstė ir derino programą, jos temas, norėdami dalyviams ne tik perteikti metodikų galimybes, bet ir sudaryti sąlygas patiems savarankiškai praktikuotis. Taigi teorijos kurse pateikiama nedaug, o virš 50 filmuotų siužetų, vaizdo paskaitų įrašų, garso įrašų padeda suprasti ir taisyklingai atlikti jogos, efektyvaus kvėpavimo, meditacijų, energijų valdymo ir kitas emocijas bei psichologinę būseną harmonizuojančias praktikas.

 

Šių mokymų dalyviai – tai būsimieji vidinės darnos ambasadoriai savo darbo kolektyvuose. Išbandę metodikas praktiškai, patys sustiprėję emociškai arba bent jau žinantys, kas gali efektyviai pagelbėti sunkiose situacijose, jie skleis savo patirtį kolegoms. Kai kurie nelaukia naujų mokslo metų pradžios ir jau dabar dalijasi įgyta patirtimi su aplinkiniais. „Mokau praktikų savo vyrą“, „Mano draugei dabar labai reikia psichologinės paramos. Bandau jai pagelbėti šiomis praktikomis“, „Jau išbandžiau kai kuriuos metodus klasėje su mokiniais“ – pasakoja dalyviai.

 

„Labai ačiū už tokį naudingą kursą. Praktikos man padeda šiuo nelengvu momentu“, „Dėl „išminčiaus lazdos“, tai tikra tiesa, jau panaudojau nemalonioje situacijoje. Nuostabu!!!“, „Net artimieji pastebėjo, kad tapau ramesnė, energingesnė“ – skaitome atsiliepimus virtualios mokymosi aplinkos diskusijose ir džiaugiamės, kad kurso kūrėjams pavyko pedagogus sudominti, įtraukti į šias asmenybės raidai naudingas veiklas, ir jie jau pastebi pirmuosius žingsnius asmeninės vidinės darnos link.

 

Tai pirmasis projekto metu sukurtos mokymosi programos etapas. Sėkmingai pabaigusieji kursą bus pakviesti į rugpjūčio 20–21 d. Druskininkuose vyksiantį praktinį seminarą. Dvi dienas dalyviai kartu su lektoriais – mokymų programos autoriais – tobulins gebėjimus valdyti stresą, bendrauti ir bendradarbiauti, sąmoningai kvėpuoti ir sąmoningai klausytis, pajusti ir teigiama kryptimi nukreipti savo vidines energijas, kartu medituos.

Baigusieji mokymus įgis Kauno pedagogų kvalifikacijos centro (KPKC) pažymėjimus. Ambasadoriai, įgytą kvalifikaciją įrodę praktikos su savo kolegomis metu, įgis KPKC pažymėjimą, liudijantį jų teisę būti Programos lektoriais ir sudarę sutartis su KPKC galės vesti mokymus savo kolegoms ir kitų profesijų atstovams.

 

Galimybę mokytis šiame kurse ateityje turės ir kitų, projekte nedalyvavusių švietimo institucijų darbuotojai. Mokymų programa bus akredituota ir įtraukta į pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programų sąrašą Kauno pedagogų kvalifikacijos centre.

 

Projektą vykdo Socialinių projektų institutas, bendradarbiaudamas su Kauno pedagogų kvalifikacijos centru bei Tolerancijos ir fizinės gerovės ugdymo centru.

 

Projektą iš dalies finansuoja Visuomenės sveikatos stiprinimo fondas.

 

KPKC inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.