Tarptautinis „eTwinning“ projektas „Penki raktai į sėkmę: F.L.O.R.A.“

Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinukai „Skruzdėliukai“ (mok. Rasa Juknevičienė) ir „Žiogeliai“ (mok. Liudmila Mišurina) bei Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ ikimokyklinukai „Pelėdžiukai“ (mok. Jurga Bložienė) šiuos mokslo metus įsitraukė į ilgalaikį tarptautinį „eTwinning“ projektą „Penki raktai į sėkmę: F.L.O.R.A.“ (angl. „Five Keys to Success: F.L.O.R.A.“).

 

„eTwinning“ projektinė veikla – tai kitokios ugdytinių mėgstamos veiklos, galimybė kartu veikti skirtingų gebėjimų ir šalių vaikams. Projekte, kuris truko visus mokslo metus, dalyvavo Turkijos ir Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Partnerių veiklas jungė bendri tikslai – didelis dėmesys inkliuzinio ugdymo praktikai ir STEAM metodo taikymui, ugdytinių įtraukimas į turiningas ir įdomias veiklas, mokymasis dirbti komandoje.

 

Įgyvendinant projektą ikimokyklinukai dalyvavo patraukliose veiklose: džiovino medžių ir gėlių lapus bei žiedus, o sukurtais kūrybiniais darbais, iš džiovintų augalų dalių, puošė savo lopšelius-darželius ir miesto bibliotekas, minėjo Žemės dieną, ant palangių augino daržoves ir gėles, parengė medžių korteles su QR kodais ir herbariumų knygą, dalyvavo renginiuose, žaidė partnerių parengtus interaktyvius žaidimus ir pan.

 

Lopšelių-darželių teritorijos pasižymi ypatinga medžių gausa, kuri kiekvienais metais mus džiugina pasidabinusi įvairiaspalviais žiedais. Skatinant mažuosius ugdytinius domėtis supančia gamta, projekto metu buvo sukurtos įvairių medžių kortelės su skaitmeniniais QR kodais ir medžių aprašais. Nuskenavus QR kodą galima rasti visą informaciją apie įstaigos teritorijoje augančius medžius. Tai puiki priemonė ne tik pažinti medžius, vykdyti ugdomąsias veiklas, bet ir turtinti lopšelio-darželio bendruomenės prasmingą laiką gamtoje.

 

Bendradarbiaujant su tėvais, vaikams buvo sudarytos sąlygos susikurti žaliąsias palanges, stebėti kaip iš sėklų užauga daigai, juos prižiūrėti, tyrinėti, matuoti, lyginti. Taip ugdytiniai susipažino su augalų dalimis, sužinojo ko reikia, kad augalai augtų. Ikimokyklinukai džiaugėsi gausiu daržovių derliumi, o užaugintas gėlės sodino įstaigos kieme, dovanojo šeimos nariams.

 

Iš mažų dalykų išauga dideli (Publijus Syras). Įgyvendinome tarptautinį „eTwinnig“ projektą „Penki raktai į sėkmę: F.L.O.R.A.“ (angl. „Five Keys to Success: F.L.O.R.A.“), kurio metu, iš mažų sėklyčių užauginome puikius rezultatus.

 

Rasa Juknevičienė, Kėdainių l.-d. „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja,

Liudmila Mišurina, Kėdainių l.-d. „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja,

Jurga Bložienė, Radviliškio l.-d. „Kregždutė“ ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.