Svetingoji Šiaurės Makedonija

Vilma Rimkuvienė

Mokslo metų pabaigą šiais mokslo metais Klaipėdos Baltijos gimnazijoje vainikavo kelionė į Šiaurės Makedoniją. Į šią dar neregėtą šalį vyko penki gimnazistai ir dvi gimnazijos mokytojos: S. Danušienė ir V. Rimkuvienė užbaigti projektą „Let’s share the beauties, stop the bullying“. Kelionė buvo ilga, nuo Kauno iki Varšuvos autobusu it tada laukė skrydis į Šiaurės Makedoniją.

Nusileidus Šiaurės Makedonijos sostinėje Skopje, mus pasitiko mokytojai ir mokiniai. Gera buvo juos matyti, mes juos jau pažinojome, nes jie rugsėjo mėnesį lankėsi pas mus Lietuvoje. O oras mus nustebino, nes buvo kaip Lietuvoje, lietinga ir vėjuota! Viešnagės metu oras vis gerėjo ir gerėjo, o mes galėjome grožėtis nuostabiais sostinės vaizdais. Didžiulį įspūdį padarė Skopje mieste esantis fontanas, su didžiuliais liūtais, tarsi saugančiais šį nuostabų miestą. Šis fontanas ir didžiulė aikštė aplink jį yra miesto širdis, kur iki vėlumos groja muzika ir lauko kavinėse šnekučiuojasi daugybė žmonių. Visi, kuriuos kalbinome, puikiai mokėjo anglų kalbą, kokio amžiaus jie bebūtų, todėl būti svečiu šioje šalyje buvo labai paprasta.

Nuvykę į mokyklą ir pabendravę su mokiniais supratome, kad nuo pradinių klasių vaikai jau puikiai bendrauja anglų kalba. Mokykloje mus pasitiko mokiniai su šokiais ir dainomis. Vėliau apžiūrėjome klases, stebėjome eksperimentus per chemijos pamoką, bendravome su mokytojais ir mokiniais. Makedoniečiai buvo labai svetingi ir vaišingi, stalai buvo nukrauti tradiciniais valgiais, kurie buvo labai skanūs, o ypač troškintos pupelės, jų tradicinis patiekalas! Tą pačią dieną vykome apžiūrėti miesto gynybines sienas, senajį turgų bei romų katalikų vienuolės šventosios Motinos Teresės muziejų. Šventoji motina Teresė, skyrusi gyvenimą vargšų visame pasaulyje gelbėjimui buvo gimusi  ir užaugusi Skopje mieste. Kitomis dienomis aplankėme žydų holokausto muziejų, kuriame mokiniai galėjo pamatyti ir išgirsti, kokias patyčias ir kokią skriaudą patyrė žydų tauta, vykome į Ohrid miestą ir laivu plaukėme į žvejų miestelį bei vienuolyną. Viešnagė šioje nuostabioje šalyje truko savaitę.

Visos aplankytos vietos ilgam išliks atmintyje, bet labiausiai įstrigs sutikti žmonės, jų nuoširdumas ir svetingumas. Gimnazistai užmezgė nuoširdžius, šiltus ryšius su mokiniais iš Makedonijos ir visi liejo graudžias ašaras, kai atėjo laikas išsiskirti, tačiau šiame moderniame pasaulyje palaikyti ryšį ir draugystę su toli nuo mūsų esančiais darosi vis paprasčiau ir paprasčiau, todėl sakome jiems iki kitų malonių susitikimų!

Už galimybę pažinti šią nuostabią šalį ir jos žmones nuoširdžiai dėkojame mūsų pagrindinei „Erasmus+“ koordinatorei Linai Lorenzo-Ruiz. „Erasmus+“ projektai – tai geriausia investicija į šviesią visų tautų ateitį!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.