„STEAM veiklos žaliosiose lauko aplinkose“

dr. Goda Stonkuvienė, Lidija Dikčienė
,
Vilniaus l.-d. „Mažylis“
Renata Kondratavičienė, Vaiva Juškienė
,
Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetas

Lapkričio 22 d. Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogus į respublikinę ikimokyklinio ugdymo įstaigų metodinę-praktinę konferenciją „STEAM veiklos žaliosiose lauko aplinkose“ subūrė bendras tikslas – vaikų gamtamokslinės kompetencijos ugdymo(si) gamtoje metodų ir inovacijų sklaida.

 

Vilniaus miesto savivaldybės mero pavaduotoja Edita Tamošiūnaitė padėkojo už gražią iniciatyvą ir palinkėjo kūrybingo darbo aplinkosaugos srityje ugdant mažuosius Vilniaus piliečius. Renginio globėja doc. dr. Ona Motiejūnaitė, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriaus Aplinkos apsaugos ir želdinių tvarkymo poskyrio ekologė, džiaugėsi ugdymo įstaigų vykdomomis veiklomis, ragino ir toliau aktyviai dalyvauti Visuomenės aplinkosauginio švietimo projektų konkursuose.

 

Konferencijos partnerių – Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto – dekanė Vaiva Juškienė pasidžiaugė bendradarbiavimu ir siūlė toliau plėtoti šią aktualią temą. Bendrai organizuota metodinė-praktinė konferencija sujungė Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Ukmergės, Alytaus, Mažeikių, Varėnos, Jurbarko, Prienų, Šakių miestų ir rajonų pedagogus, skatino juos bendradarbiauti, dalytis vaikų ekologinio aplinkosauginio ugdymo(si) lauko žaliosiose erdvėse patirtimi.

 

Vilniaus lopšelio-darželio „Mažylis“ pedagogai supažindino kolegas su vykdyto aplinkosauginio švietimo projekto „Žalioji Mažylio kelionė“ veiklomis, darželio teritorijoje įrengtomis septyniomis žaliosiomis erdvėmis, edukaciniais tentais, organizuotomis akcijomis ir parodomis Vilniaus miesto ir Lietuvos mastu.

 

Per konferenciją pristatyta vienuolika pranešimų iš įvairių Lietuvos miestų. Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto Studijų skyriaus vedėja Renata Kondratavičienė aptarė STEAM svarbą priešmokykliniame amžiuje ir pasidalijo informacija apie parengtus metodinių medžiagų rinkinius, tai ypač naudinga ir aktualu pedagoginės veiklos kaitai. Konferencijos dalyviai susipažino su kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų vaikų ugdymu. Šia patirtimi dalijosi Kauno kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro atstovai. Konferencijos dalyviai susidomėjo šios ugdymo įstaigos plėtojamomis STEAM veiklomis ugdant vaikų kūrybiškumą. Vilniaus lopšelio-darželio „Pušynėlis“ pedagogai atskleidė interaktyvias patirtines veiklas vaikams, ugdantis aplinkosaugines, gamtamokslines kompetencijas, pasidalijo įdomios edukacinės veiklos „Daržovių choras“ akimirkomis. Vaikai tyrinėdami supranta, kad „sėkloje slypi gyvybė“ – teigė Vilniaus lopšelio-darželio „Žiedas“ pedagogės, aptardamos vaikų komandinio darbo, bendradarbiavimo gebėjimo ugdymą lauko edukacinėse aplinkose svarbą. „Žolynų paslaptis“, „Miško takas“, „Pasakų slėnis“, „Sveikuolynas“ – tai tik kelių Šiaulių lopšelio-darželio „Bangelė“ lauko aplinkoje įkurtų žaliųjų erdvių pavadinimai, jose vaikai patiria daugybę gerų emocijų, eksperimentuoja, tyrinėja, plėtoja STEAM veiklas. Vilniaus lopšelio-darželio „Pagrandukas“ pedagogai džiaugėsi įstaigos teritorijoje įrengtais informaciniais stendais vaikams, dideliu daržu, Pagranduko upeliuku. Šiose erdvėse vaikai ne tik pažįsta artimiausią aplinką, bet ir improvizuoja, laisvai kuria. Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelio-darželio socialinė pedagogė entuziastingai dalijosi patirtimi apie STEAM veiklas dirvožemio pažinimo, lietaus vandens surinkimo, daržo žaliosiose erdvėse. Didelio konferencijos dalyvių dėmesio sulaukė šioje įstaigoje įrengta pelkė, kurioje vaikai tyrinėja, kaip ji susiformuoja, kas joje auga ir gyvena. Alytaus lopšelio-darželio „Volungėlė“ pedagogės parengė net tris pranešimus ir supažindino su darželio žaliosiomis lauko erdvėmis, papasakojo apie neįprastus grupių pavadinimus, edukacines veiklas, kuriose vaikai gamino bičių namus, susitiko su bitininkais. Įstaigoje įrengtas „Tūkstantmečio daržas“ kviečia vaikus auginti ne tik įprastas daržoves, bet ir grikius, linus, javus, avižas. „Kas užauga iš mažos gilės?“ – klausė Vilniaus lopšelio-darželio „Giliukas“ pedagogės, skleisdamos gerąją patirtį apie vaikų vykdytas įdomias STEAM veiklas lauko žaliosiose erdvėse.

 

Konferencijos organizatoriai džiaugėsi, kad žaliųjų lauko aplinkų ir STEAM ugdymo temos Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigoms yra aktualios. Pedagogai noriai dalijasi gerąja patirtimi, semiasi idėjų ir siekia, kad kasdienė vaikų veikla taptų įdomi, šiuolaikiška ir inovatyvi.

 

Tikimės, kad ateityje galėsime plėtoti šias idėjas ir suteikti vaikams galimybę atrasti, patirti ir pažinti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.