STEAM svarba ateičiai

Natalija Zabolevičienė
,
 l.-d. „Atžalėlės“ vyr. mokytoja

Lopšelio-darželio „Atžalėlės“ „Bitučių“ grupėje vaikai nuolat savo kūrybiškumą, fantazijas, norą veikti, kurti paverčia realybe. Ir visai nebūtina man, kaip pedagogei, nuolat keisti ir ypatingai kurti vaikams palankios aplinkos. Labai džiaugiuosi, kad būtent STE(A)M metodika leidžia vaikams realizuoti savo mintis ir svajones sukurti kažką naujo, nepatirto, o svarbiausia – padaryti savo rankomis, pastangomis. Vieno vaiko mama atnešė medžiagos. Tad man su kolege kilo mintis pasiūlyti vaikams pagaminti savo rankomis lėlytes. Juk visiems vaikams labai patinka žaisti lėlių kampelyje – jie, žaisdami ten, tarsi atranda savo rolę. Vieni gamina, kiti guldo miegoti lėlytes, treti važiuoja į parduotuvę maisto produktų ir kt.

 

Dėka tokios veiklos vaikai taip pat lavino lankstumo įgūdžius, mokėsi rišti mazgą. Lavino atidumą, susikaupimą, norą veiksmą pabaigti iki galo. Net vakarų pasaulyje valdžios ir įvairių verslo sričių atstovai entuziastingai palaiko STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos) ugdymą ir yra įsitikinę, kad tokie įgūdžiai būtini ateities darbuotojams, ypač tiems, kurie rinksis vis didesnę svarbą įgyjančias STEM sritis. Toks ugdymas turėtų lavinti gebėjimus kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, spręsti problemas ir naudotis skaitmeninėmis technologijomis, būtinus XXI a. profesijoms. Taip pat daugelis žmonių ir organizacijų domisi menų įtaka kūrybiškumui, verslumui ir inovacijoms, ir į STEM ugdymą integruoja menų disciplinas.

 

Iš savo patirties žinau, kad neapibrėžtoms problemoms spręsti reikia lakios vaizduotės, smalsumo, loginio mąstymo ir atkaklumo. Šias savybes galima ugdyti ir stiprinti nuo ankstyvos vaikystės, naudojant kūrybinę laisvę suteikiančius edukacinius žaislus, skatinančius abiejų smegenų pusrutulių vystymąsi.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.