STEAM projektas „Paslapčių dėžutė“

Laima Gužienė
,
technologijų, tikybos mokytoja

Kauno rajono Šlienavos pagrindinėje mokykloje sėkmingam ugdymo procesui vis dažniau pasirenkama STEAM projektinė veikla. Ieškoma originalių temų ir išraiškos būdų, kurias galima būtų integruoti tarpdisciplininiame ugdyme ir praktiniame mokinio gyvenime.

 

Šįkart 6 klasės mokiniai vykdė integruotą tikybos, lietuvių kalbos, matematikos, technologijų, gamtos mokslų STEAM projektą „Paslapčių dėžutė“. Šio projekto metu mokiniai mokėsi pasigaminti ekologišką paslapčių dėžutę, panaudojant gamtinę medžiagą – kokoso riešuto kevalą.

 

Per gamtos mokslų pamokas su mokytoja Zita Dzedulioniene mokiniai susipažino su didžiausio pasaulyje kaulavaisio – kokoso biologinėmis ir maistinėmis savybėmis, aptarė kuo jis svarbus žmogui ir gamtai.

 

Lydimi mokytojos Laimos Gužienės, technologijų pamokų metu mokiniai kokoso kevalą technologiškai apdirbo, perpjovė, išgręžė, išvalė. Tuomet jaunieji kūrėjai mokėsi atskirti ir kūrybiškai panaudoti natūralias gamtines medžiagas, tinkančias dekoravimui. Dekoravimui mokiniai pasirinko medines detales, įvairius karoliukus, gintaro gabalėlius, medvilnę, natūralios odos atraižas iš padėvėtų rūbų ar nebereikalingų galanterijos dirbinių, taip pat pritaikė ir giles, graikiškus riešutus ir kitokias gamtines medžiagas, kurios derėjo prie kokoso kevalo. Aptarė ekologijos svarbą, diskutavo, koks glaudus ryšys sieja žmogų ir jo aplinką, kaip reikia tausoti gamtą ir jos dovanas panaudoti asmeninėms reikmėms, kuo mažiau perkant, teršiant planetą plastiku ir pan.

 

Lietuvių kalbos pamokų metu, mokytojos Ingridos Straleckienės sudominti, mokiniai kūrė magiškos fantastikos novelę apie „Paslapčių dėžutę“. Ne viena novelė savo magija ir netikėtomis istorijomis nustebino ir išradingumu pakerėjo skaitytojus.

 

Per matematikos pamokas mokytoja Jurgita Norvilienė supažindino šeštokus su rutulio pjūvio plotu, lanko ir tūrio formulėmis bei teorija. Tada mokiniai praktiškai nagrinėjo savo sukurtų paslapčių dėžučių formą, matavo, išsivedė bei apskaičiavo elipsoido pjūvio plotą, lanką ir tūrį. Šeštokai atrado, kad smagu atrasti teoriją ir pritaikyti praktiniuose savo darbuose.

 

Per tikybos pamokas, su mokytoja Laima Gužiene, prisiminę maldos rūšis, mokiniai rašė slaptus laiškus ir kūrė eiles, skirtas Dievui. Jaunieji poetai visa tai užrašė ant lapelių, kuriuos susuko į ritinėlius, perrišo ir paslėpė juos „Paslapčių dėžutėse“. Eilėraščiai ir mintys gimė gražiausiomis, nuoširdžiausiomis maldomis Dievui su padėkomis, prašymais, šlovinimu ir užtarimo maldavimais, kurie tarsi didžiausia brangenybė ar didžiausias dvasinis turtas pasislėpė „Paslapčių dėžutėje“. Ši paslaptis yra visuomet prieinama tik mūsų Aukščiausiajam.

 

Šio STEAM projekto „Paslapčių dėžutė“ metu mokiniai ugdė bendrąsias kompetencijas: mokėjimo mokytis, komunikavimo, pažinimo, iniciatyvumo ir kūrybingumo, asmenines. Taip pat labai svarbios dalykinės kompetencijos, iš kurių ugdymui buvo skirta laiko komunikavimui gimtąja kalba, matematikos, gamtos mokslų ir technologijų, kultūrinei ir meninei kompetencijoms.

 

Užbaigtus projekto darbelius mokiniai eksponavo kūrybinių darbų parodoje „Paslapčių dėžutė“ mokyklos bibliotekoje, džiugindami savo kūryba ne vieno praeivio širdį.

 

Video apie šį projektą galima pažiūrėti čia.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.