Respublikinis kūrybinis projektas „STEAM Sniego žmogeliukai“

Milda Piliuvienė
,
Vilniaus l.-d. „Atžalėlės“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė
Zita Kavoliūnienė
,
 Vilniaus l.-d. „Atžalėlės“ ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja

Žiema mums visiems dovanoja nuostabų gamtos reiškinį – sniegą. Jo dangos stebėjimas, tyrinėjimas, eksperimentai su sniegu visada žadina mažųjų tyrinėtojų smalsumą, pažinimo ir atradimo džiaugsmą, ir, žinoma, teigiamas emocijas. Mūsų ugdomi „Gandriukų“ grupės vaikai iš patirties jau žino, kad vanduo šaltyje pavirsta ledu, kambario temperatūroje ledas labai greitai ima tirpti, palikdamas po savimi vandens balutę.

 

Stebėdami krintančias snaiges lauke, žaidimų aikštelėje, mažieji tyrinėtojai atrado sniego savybes, kad, pavyzdžiui, vakar iškritęs sniegas buvo sausas, birus ir  purus – visai kaip cukraus pudra, o šiandien sniegas kitoks – drėgnas ir lipnus. Kas pasikeitė? Kodėl vakar sniegas, kad ir kaip vaikai besistengė, „nesivoliojo į kamuolius“, o šiandien lipdymas iš sniego – smagus ir įtraukiantis žaidimas? Su vaikais aiškinamės, kad drėgnas ir lipnus sniegas susidaro esant atodrėkiui, kai lauko termometro stulpelis šokteli šiek tiek aukščiau nulio, o naktimis ar po atodrėkio, vėl atšalus orams, susidaro plikledis.

 

Kartu su grupės vaikais darželyje besidžiaugiant iškritusiu sniegu ir pasitarus su kolegėmis, kilo idėja sausio–vasario mėnesiais įstaigoje organizuoti respublikinį ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, pedagogų ir tėvų / globėjų kūrybinį projektą „STEAM Sniego žmogeliukai“. Projekto tikslas ir uždaviniai – aktyviai stebint, tyrinėjant, eksperimentuojant su sniegu, išsiaiškinti sniego savybes, atrasti naujus veiklos būdus ir formas žiemą, pasitelkti inovatyvius STEAM ugdymosi metodus, ir iš sniego kurti Sniego žmogeliukus, papildant juos detalėmis iš gamtinės medžiagos ar antrinių žaliavų ir kt.

 

Labai džiaugiamės, kad į mūsų organizuojamą projektą aktyviai įsitraukė ne tik miesto, bet ir respublikos ikimokyklinės ugdymo įstaigos, darželiai-mokyklos bei mūsų įstaigos vaikai kartu su savo tėvais.

 

Projekto dalyvės – „Gandriukų“ gr. ugdytinė kartu su savo mama – atsiuntė ne tik originalaus „Sniego žmogeliuko“ nuotrauką, bet ir eilėraštuką – istoriją, kuri „nutiko“ bevaikštinėjant miško takeliais:

„Vieną dieną netikėtai…

Ėjom miško takeliu.

Žiūrim guli Miško Monas,

Apsiklojęs sniegeliu!

Štai ir rankos,

Štai ir kojos!

Skrybėlaitė ant galvos!

Laiko Monas parašiutą,

Įsikibęs virš galvos!“

 

Žiemai besiritant į pabaigą, sniego vis mažiau ir mažiau, o juk taip smagu žiemą ne tik pasivažinėti rogutėmis ar nuo kalnelio linksmai nusileisti čiuožyne, bet ir statyti sniego pilis, lipdyti Sniego Senį. Taigi, ką daryti, kad žiema per anksti neišeitų iš kiemo? Kartu su savo tėveliais projekto dalyvis surado išeitį – „kieme reikia pastatyti Žiemos Sargą“.

 

„Vieną iš dienų, kai temperatūra iš minuso vėl ridenosi į pliusą, pastatėme Žiemos Sargą, kad ji (žiema) nebeišeitų. Suridenus Žiemos Seniuką, kasėm sniegą po ąžuolu, kol suradome giles-sagutes. Aronijų krūmas padovanojo porą uogyčių lūpytėms ir akytėms nuspalvinti, kad geriau žiemą įžiūrėtų. Na, o senelių rūsys aprūpino ilga nosimi, kad Žiemos Sargas geriau žiemą užuostų. Taip ir saugo žiemą šis Sargas“, – kūrybinio proceso įspūdžiais dalijasi berniukas kartu su savo mama.

 

Mes, mokytojos, dirbdamos su „Gandriukų“ gr. vaikais, nuolat pastebime, kad sėkmingas STEAM ugdymosi metodų taikymas ugdomojoje veikloje skatina vaikus smalsauti, tyrinėti, eksperimentuoti, mąstyti simboliais, prisitaikyti prie nuolat kintančios aplinkos. STEAM kūrybinio konstravimo veikla plėtoja mažųjų tyrinėtojų pažinimo gebėjimus, kūrybiškumą, problemų sprendimo įgūdžius, kritinį mąstymą.

 

Nors kūrybinis projektas dar tęsiasi iki š. m. vasario pabaigos, nuoširdžiai dėkojame mūsų įstaigos grupių mokytojoms, tėveliams ir vaikams bei socialiniams partneriams už bendradarbiavimą dalyvaujant projekte.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.