Respublikinis kalbos ugdymo projektas „Įdomiausia žiemos pasaka“

Raimonda Kirvėlienė
,
Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto g-jos logopedė ekspertė
Viktorija Jurkėnaitė
,
Anykščių l.-d. „Žilvitis“ vyresn. logopedė

Gyvename pasaulyje, kuriame viskas greitai keičiasi, stengiamės visur suspėti, daug ką išmokti, dirbti inovatyviai. Ugdydami vaikus mokomės suprasti, ko jiems labiausiai reikia. Ogi mūsų dėmesio ir bendravimo, kuris pirmiausia prasideda šeimoje. Vaikystė – pats gražiausias ir svarbiausias vaiko kalbos, pažinimo, socialinių, meninių, fizinių, emocinių įgūdžių ugdymo laikotarpis.

 

Pirmieji vaiko kalbos mokytojai – jo šeimos nariai. Vėliau, kai vaikas ateina į ugdymo įstaigą, jo kalbinius ir pažintinius gebėjimus padeda lavinti mokytojas, logopedas, specialusis pedagogas, psichologas ir kiti specialistai. Tai žmonės, kurie, skaitydami ar sekdami pasakas, mokydami piešti, vaidinti, dainuoti, stebėti ir tyrinėti, kartu su vaiku žengia pirmuosius žingsnius į nežinomą, nenuspėjamą žinių, atradimų ir kalbos ugdymo pasaulį.

 

Kad ugdyti vaikų kalbą, lavinti vaizduotę, meninius ir pažintinius gebėjimus nuotolinio ugdymo metu būtų įdomu, Anykščių švietimo pagalbos tarnyba, Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazija ir Anykščių lopšelis-darželis „Žilvitis“ organizavo respublikinį priešmokyklinio amžiaus ugdytinių ir 1–4 klasių mokinių kalbos ugdymo projektą „Įdomiausia žiemos pasaka“. Šio projekto tikslas – ugdyti vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, komunikavimo ir kūrybiškumo kompetencijas, atliekant perskaitytų ar išklausytų žiemos pasakų analizę.

 

Vykdydami kalbos ugdymo projektą, siekėme suburti kuo daugiau mokytojų ir  švietimo pagalbos specialistų, dirbančių įvairiose Lietuvos ugdymo įstaigose. Projektas vyko sausio–vasario mėnesiais. Pirmiausia mokytojai, švietimo pagalbos specialistai su vaikais aptarė, kokias pasakas, kurių veiksmas vyksta žiemą, jie žino. Vėliau skaitė / klausėsi garso įrašų. Vaikai, išklausę pasakas, pasirinko vieną labiausiai patikusią ir kartu su mokytojais aptarė, analizavo, mokėsi žodžiu atkurti pasakos įvykių seką, apibūdinti veikėjus. Paskutiniame kalbos ugdymo projekto etape priešmokyklinio amžiaus ugdytiniai ir 1–4 klasių mokiniai, padedant pedagogams, tėveliams, turėjo galimybę išreikšti savo meninius gebėjimus. Įsimintiniausius perskaitytos žiemos pasakos įspūdžius ir emocijas, pasirinkę įvairias dailės priemones, vaikai perteikė savo piešiniuose.

 

Gražiausius ir įdomiausius vaikų darbus jų mokytojai atsiuntė projekto organizatoriams. Projektinių darbų vertinimo komisija džiaugėsi dalyvių gautais  darbais ir iš kiekvienos amžiaus grupės atrinko kūrybiškiausius, originaliausius ir estetiškiausius darbus. Daugiausiai gauta priešmokyklinio amžiaus vaikų darbų (77), todėl komisija nusprendė išskirti po 3 kiekvienos nominacijos darbus.

 

Projekte dalyvavo 182 priešmokyklinio amžiaus ugdytiniai ir 1–4 klasių mokiniai, turintys skirtingus kalbinius gebėjimus, iš 28 Lietuvos miestų ir rajonų (Panevėžio, Kupiškio, Šilutės, Klaipėdos, Akmenės, Kretingos, Pasvalio, Pakruojo, Jurbarko, Šiaulių, Radviliškio, Kuršėnų, Kelmės, Kauno, Šakių, Vilniaus, Trakų, Anykščių, Rokiškio, Utenos, Zarasų, Vilkaviškio, Ignalinos, Visagino, Tauragės, Jonavos, Marijampolės, Kėdainių) įvairių ugdymo įstaigų.

 

Dėkojame visiems – vaikams, mokiniams, jų tėveliams, mokytojams ir švietimo pagalbos specialistams – aktyviai dalyvavusiems respublikiniame kalbos ugdymo projekte „Įdomiausia žiemos pasaka“. Kviečiame visus į virtualią piešinių parodą – pakeliauti po vaikų sukurtą įdomiausių žiemos pasakų šalį.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • RIMA

    Puikus projektas, skatinantis kūrybiškumą ir padedantis ugdyti kalbą, teksto suvokimą. Labai gražiai suorganizuota virtuali piešinių paroda. Ačiū organizatorėms!