Respublikinė konferencija „Informatika pradiniame ugdyme“

Birželio 11 d. Kauno pedagogų kvalifikacijos centras drauge su Kauno miesto pradinių klasių mokytojų metodiniu būreliu surengė respublikinę konferenciją „Informatika pradiniame ugdyme“, kurioje dalyvavo daugiau nei 90 pradinių klasių mokytojų, vadovų.

 

„Zoom“ vaizdo kambaryje teorines įžvalgas keitė praktiniai atradimai; programinio turinio akcentai sudomino, paskatino, pasiteisino, įtikino ir atskleidė pažangos vertę bei realų pritaikymą čia ir dabar. Konferenciją moderavusi Jolanta Vengalienė, Kauno miesto pradinių klasių mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, pradinių klasių mokytoja ekspertė, Kauno Dainavos progimnazijos direktorė, konferencijos pradžioje akcentavo planuoto susitikimo svarbą, priminė su kokiais iššūkiais ir galimybėmis susiduria ne vienas šalies mokytojas.

Dalyvavusius susitikime pasveikino Albina Zdanevičienė, Nacionalinės švietimo agentūros metodininkė, Dileta Tindžiulienė, Kauno miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė, Audronė Antanavičienė, Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė.

 

Prof. dr. Valentina Dagienė, skaitydama pranešimą „Integruotas informatikos mokymas – daug galimybių“, apžvelgė pokyčių kryptis bei tikslus, dar kartą akcentavo kas yra informatinis mąstymas, išgrynino informatikos ugdymo tikslus: ugdytis informatinį mąstymą, siekiant spręsti realias gyvenimo problemas, nuolat tobulinti skaitmeninę kompetenciją, būtiną mokymuisi ir visaverčiam, sėkmingam gyvenimui. Šiuo tikslu pristatyta atnaujinama informatikos programa bei ugdymo sritys. Profesorė pasidalino su bendraautorėmis sukurtais produktais, kurie padėtų įgyvendinant informatikos programą pradiniame ugdyme.

 

Ilveta Eitmantienė, Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė, skaitydama pranešimą „Informatikos mokomės žaisdami“, priminė, kad prieš trejus metus įsitraukė į projektą „Informatika pradiniame ugdyme“. Kartu su kitomis dešimčia mokyklų išbandė pradinio ugdymo informatikos, kaip skaitmeninio raštingumo ir informatinio mąstymo ugdymo, turinį. Mokytoja pasidžiaugė, kad gavo iš projekto dovanų – „Blue-Bot“ roboto bitutes, edukacinių žaidimų „Scottie Go!“, „Bebro“ kortelių įvairaus amžiaus mokiniams, planšečių.

Projekto metu skaitė knygą „Informatika be kompiuterio“, išbandė ir „DB primary education“ platformą, informatikos turinį pabandė integruoti į pradinio ugdymo procesą, stengėsi, dalijosi gerąja patirtimi su kolegomis, projekto mokyklų mokytojais, sėmėsi naujų idėjų, dalyvavo projekto renginiuose. Iš mokslininkų komandos, surengusios mokymus, gavo daug vertingų patarimų, kaip mokyti pradinukus informatikos. Pokyčių ir naujovių kelias nėra lengvas, tad, neprarasdami pozityvumo, ir informatikos mokėsi žaisdami.

 

Ramunė Bankauskienė, Kauno Dainavos progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė, skaitė pranešimą „Žingsnis po žingsnio“. Mokytoja pasidžiaugė, kad į projekto veiklų išbandymą pateko su antruoju srautu. Kadangi informatika nebūtinai turi būti tik darbas kompiuteriu, mokiniams pateiktos kodavimo užduotys, išbandyti „Bebro“ kortelių uždaviniai. Susipažindami, kaip veikia internetas, vaikai turėjo atlikti tinklinio rikiavimo užduotis, o mokyklai įsigijus išmaniąsias bitutes ir žaidimus „Scottie Go! Edu“, pereita prie programavimo užduočių. Mokiniai atliko įvairių užduočių naudodamiesi telefoninėmis („Quiver“, „ChatterPix Kids“, „Stop Motion“ ir kt.) bei kompiuterinėmis programomis („Scratch“, „RunMarco“, „Tinkercad“, „WordArt“, „Toytheater“, „Toupty“ ir t. t.).

 

Sonata Bružienė, Kauno Kazio Griniaus progimnazijos pradinių klasių mokytoja ekspertė, Natalija Bankauskaitė, Kauno Panemunės pradinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė, skaitė pranešimą „Informatikos turinio integracija pradiniame ugdyme“. Mokytojos pasidalino įžvalgomis ir patirtimi apie informatikos integravimą pradiniame ugdyme. Pateikė pavyzdžių, kaip ugdyti mokinių informatinį mąstymą ir gebėjimus, sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, siekti veiksmingai mokyti visų mokomųjų dalykų, integruojant informatiką bei lavinant skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam kiekvieno žmogaus gyvenimui, kaip žinių visuomenėje pagrindą.

 

A. Zdanevičienė atsakė į klausytojų pateiktus klausimus. Konferencija ne tik sutelkė pradinio ugdymo bendruomenę, bet ir suteikė teorinių ir praktinių žinių: šalia iniciatyvumo ir kūrybingumo pasitelktas skaitmeninės kompetencijos tobulinimas, ne vieną paskatino giliau paanalizuoti programos turinį ir padėti mokiniams mokantis spręsti problemas, kurios, pasitelkiant technologijas, yra šalia mūsų.

 

Kauno pedagogų kvalifikacijos centro inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.