Naujos patirtys nuotoliniu būdu vedant rusų kalbos pamokas

Kauno pedagogų kvalifikacijos centras (KPKC) ir Kauno miesto rusų kalbos metodinis būrelis birželio 9 d. surengė virtualią rusų kalbos mokytojų vertingos patirties sklaidos metodinę valandą „Nauja patirtis nuotoliniu būdu vedant rusų kalbos pamokas“. Metodinės valandos metu gerąja patirtimi dalijosi Kauno miesto rusų kalbos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, Dainavos progimnazijos mokytoja metodininkė Irina Jermoškina ir „Varpo“ gimnazijos rusų kalbos mokytoja metodininkė Aldona Revutienė.

 

Mokytoja I. Jermoškina pasidalino darbo patirtimi „Zoom“ platformoje. Ji džiaugėsi ekrano pasidalijimo funkcijos ir baltos lentos panaudojimo galimybėmis. Pademonstravo savaitės planų, pamokų medžiagos, mokinių atsiskaitymų fragmentus garso ir vaizdo formatu, pristatė darbo formas, skatinančias motyvaciją, padedančias gilinti turimas žinias, ugdančias naujus gebėjimus mokant nuotoliniu būdu; pateikė vertingų interneto svetainių adresų.

I. Jermoškina praktiškai demonstravo socialinio kanalo „Youtube“ panaudojimo galimybes: naujos leksikos ar kalbinės medžiagos pateikimui, klausymo ir kalbėjimo įgūdžių lavinimui, sociokultūrinių kompetencijų ir motyvacijos ugdymui.

Vienas šios mokymosi formos metodas – „vienos skaidrės“ kūrybinis darbas, padedantis mokytis glaustai ir vaizdžiai perteikiant informaciją. Taikomas kaip mokymo ir mokymosi metodas ir kaip projektinio darbo forma. Pavyzdžiu pateiktas projektas „Tai įdomu“. Visus sudomino individualių ir komandinių projektų organizavimo ir pristatymo „Zoom“ platformoje praktinė patirtis bei nuotolinė mokinių kalbėjimo įgūdžių vertinimo praktika.

 

Mokytoja A. Revutienė pasidalino gerąja interaktyvių užduočių kūrimo „LearningApps“ ir „Quizizz“ platformose patirtimi. Mokytoja įgijusi ne vienerių metų šio darbo patirtį, kuri labai pravertė nuotolinėse pamokose.

A. Revutienė atskleidė motyvus, paskatinusius imtis interaktyvių užduočių kūrimo, jų sudarymo, pateikimo, vertinimo bei archyvavimo galimybes. Platforma „LearningApps“ – skirta mokyti(s) ir stebėti šį procesą – siūlo didelę užduočių įvairovę, galimybę aktyviai mokytis savarankiškai, naudojant net mokytojo apdorotus garso ar vaizdo įrašus bei gauti sistemos vertinimą. „Quizizz“ platforma užduotis vertina procentais, pateikdama teisingus atsakymus, o mokytojas mato individualias kiekvieno klaidas bei tipines klasės spragas. Ši platforma puikiai tinka vertinti, reflektuoti ir fiksuoti grįžtamąjį ryšį.

 

Mokomoji medžiaga, kaip dirbti su „LearningApps“ ir „Quizizz“ platformomis, sudėta Kauno pedagogų kvalifikacijos centro svetainėje, esančiame rusų kalbos metodinio būrelio puslapyje.

 

Kauno pedagogų kvalifikacijos centras inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.