Respublikinė bendrojo ugdymo mokyklų mokinių konferencija „IRT ir IKT mokymosi veikloje“

Jolanta Zemleckienė, Daiva Lukšienė, Gitana Kovaliovienė
,
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos mokytojos

Birželio 8 d. Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje vykusi tradicinė XI respublikinė bendrojo ugdymo mokyklų mokinių konferencija „IRT ir IKT mokymosi veikloje“ pakvietė šalies mokinius pasidalyti savo patirtimi apie inovatyvių, kūrybiškumą ugdančių skaitmeninių įrankių panaudojimą įvairiose mokymosi veiklose.

 

XXI a. informacinės ir komunikacinės technologijos vis labiau daro įtaką visam ugdymo procesui. Jos leidžia didinti ugdymo efektyvumą, padeda kuriant naujas mokymosi erdves, kuriose galima taikyti inovatyvius ir aktyvius mokymo metodus. Per 50 konferencijos dalyvių iš Šiaulių miesto ir šalies mokyklų pristatė net 24 pranešimus. Dalyviai pasidalijo savo patirtimi, kaip panaudoti IKT ne tik mokymosi, bet ir tiriamosiose STEAM ugdymo veiklose. Buvo pristatyti įvairūs skaitmeniniai įrankiai, skirti mokytis istorijos, geografijos, anglų kalbos, 3D virtualios realybės programos, aptartos interaktyvių užduočių ir žaidimų kūrimo galimybės, muzikiniai intarpai ir filmukai.

 

Nuotrauka: Ritos Nemanienės

 

Integruotais biologijos ir IT koliažų kūrimo pavyzdžiais dalijosi Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos dalyvės. Mokiniai iš Šiaulių Gytarių progimnazijos kalbėjo apie matematinių memų kūrimo ir filmavimo patirtis – STEAM veiklą su Leonardo da Vinčio prototipo modeliu. Pranešėja iš Šiaulių Didždvario gimnazijos tinklalapių kūrimo priemone „Wix“ pateikė integruotą lietuvių kalbos, informacinių technologijų ir karjeros planavimo projektą, pristatydama savo sukurtą svetainę, o Klaipėdos r. Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos komanda atskleidė, kaip mokosi vokiečių kalbos integruotoje komiksų laboratorijoje. Gegužių progimnazijos atstovai parodė praktinius pavyzdžius ugdant kūrybiškumą, loginį, erdvinį mąstymą informacinių technologijų ir ekonomikos pamokose.

 

Konferencijos dalyviai puikiai praleido laiką, dalydamiesi STEAM ugdymo įžvalgomis ir gerosios praktikos pavyzdžiais, mokantis ir kūrybiškai jungiant įvairias mokymosi disciplinas. Mokiniai pranešimuose dalijosi ne tik tyrinėjimais, eksperimentais, bandymais, bet ir atradimo džiaugsmu, džiugiomis emocijomis.

 

Skaitytų pranešimų įvairovė ir dalyvių šilti atsiliepimai atspindi konferencijos aktualumą: „Tema šiuolaikiška, aktuali ir neišsenkanti. Kaskart pamatome ką nors naujo. Labai norisi padėkoti ir mokiniams, ir mokytojams. Mokytojams – tai neįkainojama patirtis, kaip organizuoti ugdymo procesą, o moksleiviams gera viešojo kalbėjimo praktika.“ Todėl konferencijos organizatoriai sako: „Iki susitikimo kitais mokslo metais!“

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.