„Raganaičių pokštai“

Daina Tetereva
,
Šiaulių Rėkyvos prog-jos ikimokyklinio ugdymo skyriaus mokytoja metodininkė 
Rūta Andriuškienė
,
Šiaulių Rėkyvos prog-jos ikimokyklinio ugdymo skyriaus vyr. mokytoja 

Ruduo – nuostabus metas, kviečiantis atrasti, kurti, patirti… ir džiugiai leisti laiką. Mes, Šiaulių Rėkyvos progimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus „Nykštukų“ grupės pedagogės Daina Tetereva ir Rūta Andriuškienė, organizavome savo ugdytiniams eksperimentų, aktyvios veiklos dieną – „Raganaičių pokštai“. Veiklų tematiką susiejome su Helovinu. Ši šventė nėra lietuviška, bet vaikams ji patiko. Naujas požiūris į Heloviną – tiek pedagogėms, tiek vaikams, tiek tėveliams suteikė galimybę priimti naujus  iššūkius, pokyčius ir naujoves. Stengėmės sukurti įdomų, prasmingą ir įtraukiantį ugdymosi procesą vaikams!

 

Į šventės organizavimą ir realizavimą įsitraukė ne tik vaikai, jų pedagogės, bet ir tėveliai, kurie ne tik prisidėjo prie grupės puošimo, įspūdingų vaikų kostiumų, bet ir nustebino Helovino dvasią atspindinčiais užkandžiais.

 

Veiklas ir priemones paruošėme tokias, kurios skatinto vaikų smalsumą, susidomėjimą, kupinas naujų nuotykių ir įdomių tyrinėjimų. Priemonių gamyba buvo iš saugių antrinių žaliavų (kartono dėžių, plastikinių pieno butelių, popieriaus likučių ir kt.). Nebenaudojamas antrines žaliavas prikėlėme antram gyvenimui. O įsikūnijimas į šventės personažus vaikams kėlė džiugesį ir geras emocijas.

 

Linksmosios Raganaitės keliavo nuo vienos užduoties, prie kitos. Kelionę pradėjome nuo „Alkano Monstriuko“. Vaikai lavindami akių-rankų koordinaciją, turėjo mėtyti kamuoliukus į Monstriuko burnytę. Taip mes maitinome savo naują draugą.

 

 

Daug džiugių emocijų vaikai patyrė žaisdami „Vaiduoklišką boulingą“. Ridenant moliūgą, reikėjo numušti stovinčius draugiškai besišypsančius vaiduokliukus (pieno butelius). Šiai veiklai taip pat reikėjo sukaupti dėmesį bei išlaikyti koordinaciją.

 

Smulkiosios motorikos lavinimui raganaičių laukė „Voriukų pinklės“. Viena iš užduočių buvo iš dėžutės, apvyniotos siūlais, išrinkti mažus voriukus. Vaikai stengėsi išgelbėti (išrinkti po vieną) vorą iš jų pačių pinklių. Kita užduotis – reikėjo pataikyti į lipnia juosta apvyniotą lanką (Voratinklis) voriukus. Žaidžiant lavėjo vaikų smulkiosios motorikos įgūdžiai.

 

Naudodamiesi priemone „Vaiduokliukai Kasparai“, atlikome pūtimo pratimus. Pūtėme orą į pakabintus „Kasparus“. Vaiduokliukai judėjo į visas puses, vaikams sukeldami daug džiugių emocijų.

 

Taip pat vaikų laukė STEAM veiklos:

  • Eksperimentas „Putojantis moliūgas“. Smagi, žaidybinė, patyriminė veikla vaikučius ne tik stebino, bet kartu ir džiugino, praplėtė jų pažintinį pasaulį.
  • Eksperimentas „Raganaičių sriuba“. Vaikai stebėjo, kaip naudojant žvakę ir dezinfekcinį skystį, vanduo susikaupė į užverstą stiklainį.
  • Eksperimentas „Miegančios kirmėlytės“. Lašinant pipete vandenį ant susuktų iš stalo servetėlių pagamintų kirmėlyčių, vaikai stebėjo, kaip jos „budo“. Popierius plėtėsi, sudarydamas įspūdį, kad kirmėlytės rangosi.

 

Šventės pabaigoje vaikų laukė vaišės, šokiai ir linksmoji fotosesija. Vaikai tą dieną ne tik linksmai leido laiką, bet ir atliko netradicines ugdomąsias veiklas. Džiaugėmės naujomis idėjomis, kad galėjome paįvairinti vaikų ugdymosi procesą. Stengėmės, kad vaikams ruduo būtų kupinas naujų spalvų, nepamirštamų nuotykių ir įdomių tyrinėjimų!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.