Pyktis, laimė, džiaugsmas, liūdesys…

Laura Palivonienė
,
mokytoja

2020-ieji paskelbti Vaikų emocinės gerovės metais. Tokiu būdu siekiama ne tik atkreipti visuomenės dėmesį į tai, kokia svarbi vaikų emocinė gerovė, bet ir sudaryti kuo palankesnes sąlygas kurti ją Lietuvoje.

 

Socialinis emocinis ugdymas klasėje organizuojamas kaip procesas, kurio metu vaikai įgyja žinių, nuostatų, įgūdžių ir kompetencijų šiose srityse: emocijų suvokimas ir valdymas; pozityvių tikslų išsikėlimas ir jų siekimas; aplinkinių globa ir mokėjimas pasirūpinti esančiu šalia; pozityvių santykių su kitais kūrimas ir palaikymas; tinkamas tarpasmeninių santykių situacijų valdymas; atsakingas sprendimų priėmimas.

Tyrimai rodo, kad socialinis emocinis ugdymas stiprina teigiamas mokinių nuostatas mokyklos atžvilgiu, mažina rizikingo elgesio apraiškas, gerina mokinių pasiekimų rezultatus.

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos trečiokai vis dar mokosi pažinti emocijas. Pradinukui dar sunku kalbėti apie savo jausmus, juos tinkamai įvardinti. Todėl mokykloje nuolat kalbamasi, skaitomos knygos, turtinamas vaikų žodynas, mokiniai susipažįsta su įvairiausiomis emocijomis, mokosi jas atpažinti ir įvardinti.

 

Mokykloje vyksta Socialinio ir emocinio ugdymo programa „Laikas kartu“ (Lions Quest). Tai programa, kuri padeda mokytojams kurti saugią mokymosi aplinką ir mokyti vaikus įgūdžių, padedančių siekti dermės mokykloje ir gyvenime. Programa „Laikas kartu“ orientuojama į vaikų potencialą, kreipia jų kūrybines galias taip, kad ateityje jie neabejotų savo gabėjimais, augtų sveiki jauni žmonės, kurie puoselėja pozityvius tikslus bei neignoruoja įsipareigojimų šeimai ir bendruomenei.

 

Kaip mokiniai pažįsta emocijas, jas įvardija, randa, pritaiko?

Pasirinkau žaismingą veiklą-viktoriną naudodamasi išmaniaisiais-interaktyviais „iMO“ kubais. Viktorinos „Atpažink emociją“ metu vaikai atpažįsta išsakytą, pažintą emociją, o išmanieji „iMO“ kubai pagelbėja ją „rasti“, pažinti ir imituoti. Kad žinios išliktų, emocija atsispindi ir balto popieriaus lape.

 

Labai smagu, kad mūsų mokiniams emocijų pažinimas nėra nuobodus procesas, atvirkščiai, priimamas noriai ir drąsiai. Kas kartą, vykdant socialines-emocines veiklas, mokiniai vis lengviau atpažįsta kylančias emocijas ir vis taikliau jas įvardija.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.