Projektas, skirtas psichologiniam atsparumui ugdyti

Sveikata – pati didžiausia žmogaus vertybė. Išugdyti sveiką, stiprų, gerai fiziškai ir psichiškai išsivysčiusį žmogų yra didžiulis menas. Pastarųjų metų iššūkiai: Covid-19 pandemija, socialinis atotrūkis, nerimas ir nesaugumas tapo ypač aktualia ir net gyvybiškai svarbia tema. Deja, šiuo metu Lietuvoje tik nedidelė dalis asmenų yra visiškai sveiki fiziniu ar psichologiniu aspektu, taip pat dažnai mums nepakanka žinių apie fizinio aktyvumo ir tinkamo psichologinio klimato įtaką vaiko ir suaugusiųjų sveikatai.

 

Atliepdamas šiuos iššūkius Kėdainių lopšelis-darželis „Puriena“ teikė paraišką ir gavo finansavimą Kėdainių savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projektui „Psichologinis atsparumas ir ugdymas stiprinant bendruomenę: nuo atidumo sau iki pasirūpinimo kitais“, kuris buvo vykdomas rugsėjo – gruodžio mėnesiais. Keletą metų iš eilės Kėdainių savivaldybės sveikatos rėmimo specialiosios programos dėka, įstaiga dalyvauja „Kimochis” programoje ir naudoja įsigytus žaislus skatinant vaikų pozityvų elgesį, ugdant bendradarbiavimo ir bendravimo įgūdžius bei lavinant emocinį intelektą.

 

Tačiau šiuo projektu siekiama, kad ne tik vaikai, bet ir visa įstaigos bendruomenė ugdytų(si) psichologinį atsparumą. Šiuolaikiniame įtemptame ir permainingame pasaulyje, natūralu, kad kyla įvairių problemų, išgyvenimų ir situacijų, kurios dažniausiai sukelia daug emocinių išgyvenimų, nerimo, nesaugumo jausmo bei trukdo asmens pilnavertiškai savirealizacijai. Įgijus reikiamų žinių apie psichologinį atsparumą atsiras labai didelė galimybė kaupti tam tikrą stiprybės rezervą, kuris padės augti, tobulėti ir tvarkytis su sunkumais bei jų sukeltomis pasekmėmis.

 

Svarbi įstaigos prioritetinė sritis – fizinio aktyvumo ir sveikos gyvensenos skatinimas. 2022 metais siekiant užtikrinti visapusišką teigiamą įstaigos bendruomenės narių fizinę ir emocinę savijautą organizuotos sveikatingumo mankštos, kurios skirtos sustiprinti ir lavinanti visą kūną, išlaikyti sveiką laikyseną, palaikyti ir lavinti įvairias organizmo fizines funkcijas. Taikant šias priemones užtikrinamas visapusiškas sveikos gyvensenos progresas.

 

Siekiant plėtoti bendruomenės narių švietimą, užpildant trūkstamas žinių spragas, sveikatingumo klausimais, už projekto lėšas buvo vedami profesionalių lektorių mokymai tokiomis temomis kaip „Streso ir perdegimo sindromo atpažinimas ir įveikos būdai“, organizuojamas seminaras „Bendravimas ir bendradarbiavimas. Kaip susikalbėti?“ ir kūrybinės dirbtuvės įstaigos pedagogams ir darbuotojams, dalinama informacinė medžiaga, teikiamos rekomendacijos.

Visi projekto dalyviai labai palankiai vertina įgyvendintus projekto rezultatus. Jų manymu šio projekto dėka jie ne tik sužinojo apie psichinės ir emocinės būsenos gerinimo būdus, bet ir praktiškai pradėjo puoselėti sveikos gyvensenos įgūdžius bei ugdytis psichologinį atsparumą.

 

Projekto metu įgytos žinios fizinės ir psichinės sveikatos stiprinimo klausimais taikomos profesinėje veikloje bei dalijamasi įgyta patirtimi su kitomis ikimokyklinio ugdymo įstaigomis, taip užtikrinant projekto rezultatų sklaidą ir tęstinumą.

 

Projektas turi puikias tęstinumo sąlygas. Bendruomenės nariai galės ir toliau savarankiškai stiprinti fizinę sveikatą lankydami įvairius fizinio aktyvumo užsiėmimus ar net patys juos organizuodami.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.