EdTech centro stažuotės užsienyje: kokie įspūdžiai ir kur toliau?

Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras jau nuo šio rudens siūlo Lietuvos pedagogams ir dėstytojams susipažinti su pasaulinėmis edukacinių technologijų tendencijomis bei kartu keliauja po skirtingas užsienio šalis.

 

Iš viso 22  dalyviai apsilankė Estijoje bei Izraelyje, o centras netolimoje ateityje planuoja išvykas ir į kitas valstybes.

„Džiaugiamės aktyviu susidomėjimu stažuotėmis. EdTech centras, įgyvendindamas pokytį švietimo inovacijų srityje, siekia padėti mokytojams, vadovams bei aukštųjų mokyklų dėstytojams tobulinti savo kompetencijas ir perduoti gerąją patirtį kolegoms. Sudarome sąlygas išbandyti naujas priemones bei pasisemti patirties iš užsienio mokyklų, startuolių, valstybinių įstaigų bei kitų organizacijų, užmegzti ryšius su jais ir plėsti mūsų inovatorių tinklą“, – sako EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė.

 

Savo įspūdžiais dalijasi ir patys stažuočių dalyviai, kurie lankė vietines švietimo įstaigas, išbandančias skaitmeninius sprendimus, susitiko su įvairių „EdTech“ organizacijų (pvz.: Izraelio „MindCET“, „EdTech Estonia“), verslų, startuolių atstovais, dalyvavo tarptautiniuose renginiuose, konferencijose bei parodose.

Vizitas Izraelyje

 

„Buvo naudinga matyti praktinę patirtį lankant mokslo centrus, mokyklas bei darželius. Labai svarbūs pasirodė komandinio darbo organizavimo principai, nuostatų formavimas – kiekvienas narys labai svarbus, asmeninės atsakomybės prisiėmimas už visos komandos rezultato sėkmę. Vis aktyviau į švietimo sistemą ateinantys startuoliai daro ugdymo procesą įdomesnį, patrauklesnį, o tai savo ruožtu didina mokinių motyvaciją ir įsitraukimą į ugdymo procesą. Svarbiausia žinutė mokytojams (žinau, kad dažnas įtariai žiūri į technologijų naudojimą, abejoja jų nauda) ir tėvams: technologijų nereikia bijoti, jas reikia paversti pagalbininkėmis, sąjungininkėmis“, – Lina Zubauskienė, Gargždų „Minijos“ progimnazijos mokytoja, direktoriaus pavaduotoja ugdymui.

 

„Po kelionės matau daugiau panašumų nei skirtumų tarp mūsų. Kartais tokie vizitai yra gera proga pasitikrinti, jog ir mes einame teisingu keliu ir kad pas mus taip pat viskas tobulėja. Dar išskirčiau įvairių specialistų (turinio eksperto, mokymosi dizainerio, multimedijų eksperto, profesinio tobulėjimo eksperto ir pan.) bendradarbiavimą rengiant skaitmenines ir jas papildančias analogines mokymo priemones. Nors tai atrodo esant savaime suprantama, vis dėlto labai svarbus jų susišnekėjimas, norint gauti gerą rezultatą“, – Gražina Droessiger, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Akademinės paramos centro direktorė.

Įspūdžiai iš Estijos

 

„Įdomu bus pasidalinti visa sužinota informacija, bendru mokyklos įspūdžiu ir vaizdine medžiaga, kurioje atsispindi mokyklos erdvės, laboratorijos, pasidalinti įspūdžiais iš stebėtos fizikos pamokos. Planuoju apžvelgti ir tai, kokios skaitmeninės priemonės naudojamos Estijos mokyklose, ką veikiame gana panašiai. Taip pat įdomi pasirodė strategija neturėti atskiro IT dalyko, bet įtraukti skaitmeninį raštingumą į visas pamokas kaip privalomą ugdymo proceso aspektą kiekvienoje pamokoje. Tai skatina ir pačių mokytojų tobulėjimą, lankstumą kaitai, ir skaitmeninių priemonių naudojimą bei raštingumą nuo pradinių klasių“, – Milda Pošiūtė-Žebelienė, Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro pedagogė.

„Verta plėtoti bendradarbiavimą su Estijos bei kitais „EdTech“ centrais, dalintis savo patirtimi bei gebėti susitarti dėl kuriamų produktų vertės abiejų šalių švietimo sritims. Vieno susitikimo metu net gavau galimybę nemokamai išsibandyti vietinį skaitmeninį produktą savo mokykloje.

Po vizito pagalvojau, jog mokytojams reiktų pateikti praktikų, naudojusių skaitmeninius produktus, sėkmės pavyzdžių. Lietuvoje mokytojams patinka tai, ką yra išbandę ne teoretikai, o praktikai pačioje mokykloje“, – Ramūnas Masilionis, Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos mokytojas.

 

EdTech centras organizuos dar 7 stažuotes į kitas užsienio šalis: Ispaniją, Suomiją, Daniją ir kt. Atrankos į stažuotes bus skelbiamos NŠA puslapyje bei soc. tinkluose.

 

Projektas „Skaitmeninė švietimo transformacija“ įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.

 

NŠA inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.