Projektas „Rudens spalvos“

Jau ikimokykliniame amžiuje vaikai stebi aplinką, vykstančius reiškinius ir aplinkos pokyčius. Besibaigiantis ruduo padovanojo daug nuostabių, spalvotų akimirkų. Nepagailėjo ir rudens gėrybių – tik spėk viskuo pasigrožėti ir rinkti, kas po kojomis šnara, krenta, čeža, pūpso…

 

Stebuklingo rudens spalvų žaismo sužavėtos, mes, Vilniaus lopšelio-darželio „Gabijėlė“ ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojos, spalio mėnesį organizavome trumpalaikį darželio projektą „Rudens spalvos“. Projektas organizuotas siekiant ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų bendravimo ir bendradarbiavimo bei ugdytinių dalyvavimo meninėje, kūrybinėje veikloje, suteikiant kūrybinės sėkmės, pasitikėjimo, džiaugsmo pojūtį. Pagrindiniai projekto tikslai buvo ugdyti vaikų kūrybiškumą ir estetinį suvokimą, pasitelkiant rudens gamtinę medžiagą (kaštonus, giles, kankorėžius, lapus, šakeles…).

 

Projekte buvo panaudotas ir STEAM ugdymo metodas. Šis metodas suprantamas, kaip integralus į kompleksišką vaiko tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimų ugdymas: gamtos pažinimo, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos kontekste.

 

Išvykų į mišką, pasivaikščiojimų su tėveliais metu vaikai rinko kaštonus, giles, lapus. Atsinešę į grupes jas apžiūrinėjo, tyrinėjo, aiškinosi, kokio tai medžio vaisiai, ir kur juos galima panaudoti.

 

Projektą sudarė 4 veiklų dalys: 1. Vaikų interpretacijos pagal Vincento van Gogo paveikslą „Saulėgrąžos“, 2. Rudeninis eksperimentas, 3. Patiekalas iš rudeniškų produktų ir 4. Mandalos kūryba iš rudeniškų produktų.

 

Pasitelkiant vaizduotę, ugdant kūrybiškumo, meninės raiškos gebėjimus, vaikai kūrė interpretacijas pagal 1888 m. Vincento van Gogo paveikslą „Saulėgrąžos“. Vilniaus lopšelio-darželio „Gabijėlė“ sienas papuošė 16 nuostabių, spalvotų, unikalių kūrinių. Paveikslams kurti buvo pasirinktos skirtingos technikos bei priemonės.

 

Mokytojų paskatinti grupių mokiniai atliko rudeniškus eksperimentus: „Lapų spalva rudenį“, „Vandens poveikis kankorėžiams“, „Skęsta – neskęsta“, „Rudens gėrybių apsauga“, „Spalvoti lietaus debesys“, „Balų susiformavimas“, „Nutiškęs lietaus lašas“ ir kt.

 

Siekiant išsiaiškinti rudens gėrybių naudą žmogui, grupėse vykdėme maisto dirbtuvėles iš rudens gėrybių. Vaikai maišė vaisių ir daržovių salotas, vėrė vaisių vėrinukus, spaudė vaisių sultis. Kepė ne tik pačius vaisius, bet ir vaisių bei daržovių keksiukus ar pyragus, kūrė valgomus paveikslus ir sveikuoliškus emociukus savo lėkštėse.

 

Mandalų dėliojimas skatina išreikšti save, išlaisvinti savo individualų kūrybinį potencialą, kuriame nėra taisyklių ir suvaržymų, todėl vaikai gali visiškai atsiskleisti ir eksperimentuoti. Apjungiant pasitikėjimą savimi, kūrybiškumą, smulkiosios motorikos gebėjimus, iš surinktos gamtinės medžiagos buvo kuriamos rudens mandalos, kuriose atsiskleidė rudens spalvų žaismas.

 

Projekte dalyvavo viso darželio grupių ugdytiniai, mokytojai ir tėveliai. Šio projekto metu buvo džiaugiamasi mažais ir paprastais kasdieniais dalykais. Mūsų tikslas – juos pastebėti bei paskatinti tai daryti savo ugdytinius. Šio projekto veiklos skatina ir toliau ugdytinius stebėti metų laikų kaitą, pamilti gamtos grožį bei rūpintis šalia esančia aplinka. Už išradingumą, kūrybiškumą, spalvingumą projekto organizatorės taria AČIŪ visiems dalyviams ir spalvingiausiam metų laikui. Ruduo – puikus atradimų, tyrinėjimų metų laikas.

 

Marytė Balčiuvienė, ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja

Jurgita Vasiliauskienė, priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja

Simona Šatkuvienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.