Projektas apie vandenį

Edita Norbutienė, Aušra Vaivadienė, Renata Alksnė

Kauno lopšelyje-darželyje „Spindulėlis“, išsiplėtus veiklai „eTwinning“ platformoje (Europos mokytojai drauge su savo ugdytiniais kuria bendrus projektus, tobulėja ir bendradarbiauja virtualioje erdvėje), integruotos (kelių specialistų) veiklos dažniausiai vyksta projektų metodu. Kadangi projektinė veikla tenkina vaikų bendravimo, pažinimo, saviraiškos, aktyvumo poreikius bei ugdomos įvairios kompetencijos, darželio mišrios ikimokyklinės grupės „Zuikučiai“ įvairių gebėjimų ugdytiniai kartu su mokytojomis Edita Norbutiene, Aušra Vaivadiene ir logopede Renata Alksne visus mokslo metus dalyvavo tarptautiniame „eTwinning“ projekte „Playing with water“ (liet. „Žaidimas su vandeniu“).

 

Projektas buvo vykdomas su Graikijos ir Italijos partneriais siekiant atskleisti vandens svarbą mūsų gyvenime. Projekto metu partneriams ir draugams pristatinėjome savo miesto svarbiausius vandens telkinius, aiškinomės vandens užteršimo ir švaistymo problemas, kokius galime atlikti eksperimentus su vandeniu, kūrėme mąstymo žemėlapius, plakatus ir bendrą istoriją apie vandens lašelio kelionę nuo Lietuvos iki Graikijos ir Italijos miestų.

 

Kiekvieną mėnesį „eTwinning“ platformoje jungėmės į nuotolinius susitikimus su savo naujais draugais, paštu vieni kitiems siuntėme piešinius, kūrėme sveikinimus. Paskelbus projekto logotipo konkursą, vaikai ne tik piešė, bet pasitelkus skaitmenines technologijas, laimėjo 1-ą vietą. Kurdami vandens lašelius, su partneriais sudalyvavome ir ES visuomeninėje iniciatyvoje „Code Week – 2022“, kurios tikslas yra visus sudominti programavimu ir skaitmeniniu raštingumu. Projektą užbaigėme siųsdami vieni kitiems iššūkius – žaidimus su vandeniu, kuriuos vaikai galėjo žaisti tiek darželio grupės patalpose, tiek kieme.

 

 

Viso projekto eigoje ugdytiniai buvo kviečiami domėtis įvairiomis temomis, imtis iniciatyvos, atrasti, bendrauti, bendradarbiauti, eksperimentuoti, išreikšti save, kurti, reflektuoti, linksmintis, lavinti skaitmeninius įgūdžius. Vykdėme ne tik vaikų, bet ir tėvų bei mokytojų apklausą apie projekto aktualumą.

 

Projektai daro ženklią įtaką visos bendruomenės narių tobulėjimui, jiems įgyjant naujų žinių, gebėjimų, patirties, kompetencijų. Tai puiki terpė įtraukiajam ugdymui, nes projektinėje veikloje visi ugdytiniai gali aktyviai dalyvauti nepriklausomai nuo jų raidos ypatumų, gebėjimų ir pasiekimų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.