Projekto tarptautiniai tiltai – Lietuva ir Italija

Ligita Erminaitė, Jolanta Mažuknė
,
Plungės „Saulės“ g-jos mokytojos

Gegužės 1–6 dienomis Plungės „Saulės“ gimnazija sutiko svečius iš saulėtos Sicilijos salos, I.I.S.S. di Lercara Friddi Italijos mokyklos. Projekto „Tiesiame tiltus tarp Lietuvos ir Italijos: kultūrinis paveldas ir tvarios aplinkos“ tikslas – sudaryti sąlygas jauniems žmonėms pažvelgti į materialų ir nematerialų abiejų šalių kultūrinį paveldą, įgyvendinti tvarių aplinkų ir tvaraus elgesio veiklas.

 

Projekto komanda gerai supranta, kad produktyvus darbas priklauso nuo visaverčio susipažinimo. Todėl pirmoji diena buvo skirta asmeninei ir tarptautinei komunikacijai, susipažinimui, empatijos ir drąsos ugdymui. Antra diena – ilga ir prasminga: oficialus šventinis svečių sutikimas gimnazijos aktų salėje, diskusija „Europinės taptybės apibrėžtis“, motyvuojantis susitikimas su Plungės rajono savivaldybės vicemeru Žydrūnu Purauskiu, apsilankymas ir ekskursija Žemaičių dailės muziejuje bei lietuviška vakaronė su šokiais, dainomis ir tradiciniais lietuvių valgiais.

 

Trečioji diena prasidėjo refleksija ir aptarimu. Švietimo erdvėje nėra įsivaizduojamos veiklos be pamokų, todėl vyko planuotos pamokos „Lietuva užsieniečio akimis“, „Lietuvos materialus ir nematerialus kultūrinis paveldas“, „Kultūrinis socialinis kontekstas ir lietuviška tapatybė. Inkliuzinis lietuvių kalbos mokymas „Mokinys–mokytojas““, „Panašumai ir skirtumai, stereotipai, nuostatos, jų laužymas“. Kultūrinio paveldo ir tvarumo tema analizuota Žemaitijos nacionaliniame parke ir jo lankytinuose objektuose. Vakaro veiklomis rūpinosi gimnazisto Ernesto Lukšo tėvai, kuriems projekto organizatoriai ypatingai dėkoja.

 

 

Tvariomis mintimis apie aplinką ir tvarų vidinį pasaulį prasidėjo ketvirtoji diena, kuri peraugo į praktinį tvarumą – santykį su medžiu technologijų pamokoje ,,Tradicinių ornamentų drožyba ant medinių paukštelių“. Vaizdo skambučiu susisiekime su Italijos mokyklos mokiniais ir dalijomės naujomis patirtimis ir įspūdžiais. Likusi popietės dalis buvo skirta pasiruošti rytojaus konferencijai. Vakarą azartiškai pratęsėme žaisdami boulingą.

 

Daug žadančiai ir produktyviai prasidėjo penktoji diena: vyko tarptautinė konferencija, kurioje dalyvavo Plungės Babrungo ir Jucio progimnazijų bei Ryto pagrindinės mokyklos mokiniai, o dvylika projekto duetų, kurių kiekviename buvo po Italijos ir Lietuvos mokinį, skaitė pranešimus apie stereotipus, kiekvienos dienos tvarų elgesį, tvarumo apraiškas savo mokyklose, paauglio dienotvarkės skirtumus, materialų ir nematerialų kultūrinį paveldą, populiarias sporto šakas, mokyklų struktūrą, žmones: jų išvaizdos ir charakterio bruožus, pilietiškumo ugdymą mokyklose, iššūkius, su kuriais vis dar susiduria mūsų šalys ir dalykus, kuriais žavimės kitoje šalyje ir norėtume juos turėti pas save. Po konferencijos sulėkėme pašurmuliuoti gimnazijos 25-mečio šventėje. Vakare projekto dalyviai linksminosi ir šoko diskotekoje. Paskutinę projekto dieną, šeštadienį, lankėmės UNESCO paveldo vietoje – Kuršių Nerijoje, jos gyvenvietėse. Svečiai žavėjosi autentišku mūsų gamtos grožiu, įstabiais natūraliai susiformavusiais stebuklais.

 

Paaugome. Projekto dalyviai ir organizatoriai nuoširdžiai dėkoja Plungės rajono savivaldybei ir Jaunimo reikalų koordinatorei Jurgai Venckuvienei, Plungės „Saulės“ gimnazijos direktorei Daliai Uščinienei, Žemaičių dailės muziejaus direkcijai, Žemaitijos nacionalinio parko direkcijai, Konferencijų ir laisvalaikio centrui „Porto“, UAB „Inepas“ , Plungės rajono Liepijų mokyklos mokytojai Dianai Paulauskienei, ir kolegoms Jolantai Raišutienei, Bronelei Valužienei, Ingai Smulkienei, Virginijai Stupelienei, Viktorui Raibužiui, Monikai Aniščenko, Ilmai Zaborskienei, Irenai Norgėlienei ir Fulbright ETA studentui iš JAV Morgan Edwards.

 

Projekto dalis Lietuvoje baigėsi. Rudenį susitiksime Italijoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.