Originalios, paprastos ir veiksmingos metodinės priemonės

Jūratė Butrimavičiūtė
,
Vilniaus l.-d. „Drugelis“ vyresn. mokytoja

Vaikai auga šiuolaikinių technologijų pasaulyje, todėl ir jų ugdymas – kompleksinė veikla. Lankydami ikimokyklinę įstaigą, ugdytiniai įgyja žinių, formuoja savo vertybines nuostatas, tenkina saugumo, saviraiškos, aktyvumo poreikius. Vaikas jaučiasi laimingas, kai įsilieja į naują aplinką, o kai gali joje aktyviai veikti, jaučiasi svarbus. Laikas, praleistas ugdymo įstaigoje, formuoja ugdytinių pasitikėjimą savimi, savivertę. Ugdomi kaip asmenybės, vaikai auga saugūs ir sveiki, įsiklausius į poreikius ir įvertinus gebėjimus žingsnis po žingsnio jie vedami pirmyn. O koks yra svarbiausias geros emocinės sveikatos garantas? Manyčiau, kad skleisti kuo daugiau gerų jausmų ir potyrių.

 

Sparčiai besivystančioje ir technologiškai progresuojančioje visuomenėje kiekvienas pastebime besikeičiantį tiek savo, tiek pačių mažiausiųjų elgesį. Dar nemokėdami kalbėti vaikai jau sugeba atlikti elementarius veiksmus išmaniaisiais telefonais ir tai tik simbolizuoja faktą, kad amžiaus ribų išmaniosioms technologijoms naudoti praktiškai nelieka. Ar tai tikrai visapusiško ugdymo garantas nuo ankstyvojo amžiaus? Tikrai ne. Ne vienerius metus dirbdama su ikimokyklinio amžiaus vaikais galiu patikslinti, kad metodinės priemonės, pagamintos pačių pedagogų rankomis, yra ne ką mažiau veiksmingos nei šių dienų informacinių technologijų kuriamos naujausios ugdymui skirtos vaizdinės priemonės, pateikiamos interneto erdvėse ir platformose.

 

Kuriu, gaminu ir įvairiam ugdytinių amžiui pritaikau metodines priemones, kurios vaikams yra ne tik patrauklios, spalvingos, bet jas galima ir individualiai pritaikyti kiekvieno poreikiams ir integruoti į įvairias veiklas ugdymo procese. Tai ir laminuotos „Gėlės-skaičiai“, skirtos ne tik skaičiuoti, bet ir spalvoms pažinti bei meninei kompetencijai, rinkinys „Pavadink-ištark-išgirsk“, kuris skirtas net kelioms kompetencijoms ugdyti ir pritaikytas nuo ankstyvojo iki priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimams – kalbai, pažinimui, kaip stalo žaidimas surandant tokią pačią kortelę ir t. t., „Skiemenys pagal spalvas“ – skirta mažiausiems spalvoms pažinti ir vyresniems skiemenims skaityti, vaizdinė priemonė „Mandagiems vaikams“, kuri išraiškingais paveikslėliais traukia vaikus tyrinėti, aptarinėti ir lyginti.

 

Manau, kad tokios metodinės priemonės, kurios kiekvieną dieną vaikams yra matomos vizualiai, kurias galima naudoti tuo metu, kai yra tinkamiausios, – ne ką mažiau veiksmingos vaiko raidai nei pateikiamos šiuolaikinių interneto puslapių platformose. Esu visu 100 proc. už technologijas, naujoves ir jų integravimą bei naudojimą nuo ankstyvojo amžiaus, bet taip pat ir skatinu pedagogus kurti, gaminti, pažinti kiekvieną vaiką, jo patirtį, gebėjimus ir skatinti jo asmenybės augimą visomis priemonėmis, nes kūrybai nėra ribų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.