Matematika už lango 2022

Dalia Bendikienė
,
matematikos mokytoja

Kovo 15 dieną „Vaivorykštės“ gimnazijoje aštuntą kartą vyko respublikinė kūrybinių-projektinių darbų konferencija „Matematika už lango“ . Konferencija transliuota Zoom platformoje.

 

Jos vedėjomis buvo IIId klasės mokinės Romena Stonkutė ir Emilija Kataržytė, dalyvavo 8–12 klasių mokiniai iš visos Lietuvos: nuo pajūrio iki pat Vilniaus. Mokiniai pristatė įdomius ir unikalius kūrybinius darbus, kuriuos atliko įvairiomis formomis – skaidrėmis ar net žaidimais, matematiką susiedami su muzika, daile, chemija, biologija ar net sportu. Pranešimus skaitė Klaipėdos „Ąžuolyno“, Jurbarko rajono Veliuonos Antano ir Jono Juškų, Vilniaus Joachimo Lelevelio inžinerijos, Plungės rajono Kulių gimnazijų, Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazijos, Kretingalės pagrindinės ir Šiaulių „Dermės“  mokyklų mokiniai.

 

 

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazistai pristatė savo parengtus pranešimus. Projekte „Molekulinė geometrija“ IIIb kl. mokiniai Žilvinas Duotas ir Rugilė Širakovaitė atskleidė apskritimų susidarymo paslaptis, vykdant cheminę Belousovo-Žabotinskio reakciją. Darbe „Pelytė paramedikė – pulso ir kūno temperatūros matuoklis“, kurį pristatė II kl. mokiniai Vasarė Gedmintaitė, Domas Petrusevičius, Neila Montvydaitė-Pivoriūtė, savo sukonstruotu prietaisu stebėjo pelytės savijautą. Ic kl. Emma Paulauskytė pranešime „Fraktalai“ pateikė savo darbus, sukurtus naudojant akies simetrijos fraktalą. „Išmanioji gėlių sienelė gimnazijoje“ (III kl. mokinės Ieva Mikalauskytė ir Augusta Kairytė, IV kl. mokiniai Ignas Girgždis ir Povilas Kvekšas) – šis darbas puošia mūsų gimnaziją. IV klasės mokinys Kazys Ričkus projekte „Geometrija aplink mus“ nagrinėjo rūbų dizaine taikomų brėžinių ypatumus. Pristatymas „Apie trikampį įdomiau“ (IIa kl. mokinės Urtė Pranytė ir Julija Ruškytė) suintrigavo rastais trikampiais realiame gyvenime, pavyzdžiui, mentėje yra plokščias trikampis, apvalius voratinklius vorai pradeda iš pradžių pinti trikampiais ir kt. Pranešime „Daugybos metodai“ Ic klasės mokinys Paulius Jakelaitis išnagrinėjo Senovės Egipto, Grotelių, Rytų Azijos ir kitus daugybos metodus. Atliktame tyrime „Paauglių kasdienybė“ Ig klasės mokinės Gabija Apanavičiūtė, Žilvija Juškevičiūtė, Kornelija Maskaliovaitė pateikė išvadas, kad apie pusė gimnazijos mokinių mobiliaisiais telefonais naudojasi daugiau nei ketvirtadalį paros laiko, didžiausia pirmokų gimnazistų dalis per savaitę sportuoja tik apie dvi valandas.

 

Renginyje dalyvavę gimnazistai sakė, kad konferencija buvo labai įdomi ir išsami, joje pamatėme daugybę veiklų, susijusių su matematika ar pagrįstų jos žiniomis. Vieni pateikė daugiau rašytinės informacijos, kiti plačiau pristatė žodžiu, na, o dar originalesni pasitelkė praktiką ir savo teiginius pagrindė atlikdami bandymus ar ką nors sukurdami savarankiškai. Tačiau, be abejonės, visuose darbuose puikiai atsispindėjo originalus temos pasirinkimas bei informacinių technologijų įgūdžiai ją pristatant (Samanta Simutytė IIIe kl.)

 

Konferencijoje dalyvavusi Klaipėdos universiteto lektorė Marta Karaliutė pastebėjo, jog temos naujoviškos ir įdomios. Klaipėdos rajono švietimo centro direktorė Ramutė Sirutienė atkreipė dėmesį, kad viskas reikalinga harmoningai asmenybei.

 

Mokinių darbus apibendrindama Klaipėdos rajono administracijos švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Genovaitė Jurevičienė, teigė: „Vis išgirstame naujų dalykų, vertingų patirčių ir šauniai atliktų darbų. Mokiniai pasirinko labai originalias ir akį traukiančias temas, pritaikė įvairius matematinius būdus kasdienybėje ir buvo įdomu klausytis“. Pranešėjams bus išsiųsti Klaipėdos rajono švietimo ir sporto skyriaus padėkos raštai. Gimnazijos direktorė Ona Sturonienė linkėjo, kad nepritrūktume eurų, keliaudami po konferencijos dalyvių miestus ir mus sietų laisvė, vienybė, gerovė, kaip parašyta ant lietuviškojo euro. Dėkojame mokytojams, padėjusiems mokiniams parengti projektinius darbus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.