Olimpinio ugdymo projektas „Pupų pėdo olimpiečiai“

Agnė Dovalgaitė-Trumpelė
,
Šiaulių lopšelio-darželio „Pupų pėdas“ ikimokyklinio ugdymo pedagogė

2020 m. rugsėjo–lapkričio mėnesiais Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pupų pėdas“ įgyvendintas olimpinio ugdymo projektas „Pupų pėdo olimpiečiai“, finansuojamas Lietuvos tautinio olimpinio komiteto. Projekto tikslas – diegti vaikams humanistinius olimpizmo idealus ir kultūrą, ugdyti jų dvasines vertybes ir nuostatas, formuoti harmoningą, kūrybingą ir laisvą asmenybę.

Uždaviniai:

  • sudaryti sąlygas visiems bendruomenės nariams susipažinti su pagrindiniais olimpizmo principais ir vertybėmis;
  • skleisti olimpizmo idėjas, suteikti ugdytiniams elementarių sporto žinių;
  • atskleisti sporto vertybes menine raiška;
  • didinti vaikų motyvaciją užsiimti aktyvia fizine veikla;
  • ugdyti poreikį kiekvienam ugdytiniui dalyvauti sporto, meninės raiškos veiklose, gerbti save ir kitus, džiaugtis bendra komandine veikla.

Projektu siekiama ugdyti tokias Olimpines vertybes, kaip draugystė ir pagarba. Vaikus skatinome dalyvauti įvairiose bendrose veiklose, suburiant komandas, padedant draugams įveikti kliūtis. Žaidėme komandinius žaidimus, kai tikslas pasiekiamas tik susitelkus. Ugdėme pagarbą vienas kitam, sportininkams-treneriams, darželio draugams. Vaikai mokėsi pagarbos, o žaisdami estafetes stengėsi laikytis taisyklių; mokėsi  ne tik laimėti, bet ir pasveikinti laimėtojus, džiaugtis jų pergale. Nors šie metai mums visiems buvo kitokie ir ne visas veiklas galėjome įgyvendinti taip, kaip planavome, vaikams suorganizavome daug įdomių ir smagių sportinių pramogų.

 

Rugsėjo mėnesį įvyko pirmasis projekto renginys „Riedu riedu“ su grupės „Ežiukai“ ugdytiniais. Į svečius pas vaikus atvyko Lietuvos baidarininkas, Europos čempionato prizininkas, Olimpinių žaidynių bronzos medalio laimėtojas Edvinas Ramanauskas. Jis vaikams trumpai papasakojo, kas yra irklavimo sportas, baidarės, pakvietė drauge atlikti apšilimo mankštelę. Visi ugdytiniai džiaugsmingai susidomėję mokėsi įvairių pratimų, kuriuos rodė Edvinas.

 

Po energingos irkluotojų mankštelės, vaikai tarpusavyje varžėsi komandomis, taip pat įvairiose estafetėse, pramogavo su didžiuliu parašiutu. Iki pažymėtos vietos pabandė riedėti riedlentėmis ant pilvo arba sėdomis, įsivaizduodami, kad tai baidarės. Taip pat varžėsi komandų estafetėse bei džiaugėsi bendra veikla, kurios metu, vieni kitiems padėdami, šauniai įveikė užduotis.

 

Spalio mėnesį visi lopšelio-darželio ugdytiniai ir jų auklėtojos dalyvavo mažosios mylios bėgime aplink darželį ir gaudė vėją! Renginys buvo organizuojamas laikantis Covid-19 rekomendacijų. Kiekviena grupė, nustatytu laiku, krepšinio aikštelėje smagiai atliko  apšilimo mankštelę, vėliau žingsniavo prie starto linijos ir bėgo aplink darželį. Vaikams paaiškintos bėgimo taisyklės, dar kartą priminta, kuo svarbus fizinis aktyvumas, akcentuota, kad šis bėgimas – ne lenktynės, nes visų dalyvių tikslas – kuo daugiau judėti. Darželio kiemelyje mažieji bandė pagauti vėją įvairiaspalviais maišeliais.

 

Olimpinių žaidynių talismanai Miraitowa ir Someity pakvietė grupės „Nykštukai“ ugdytinius į pramogą „Beržynėlio takeliais“, kuri vyko Šiaulių vaikų žaidimų ir laisvalaikio parke „Beržynėlis“. Čia vaikus pasitiko linksmai nusiteikę ir jiems įdomių užduočių paruošę personažai, kurie papasakojo apie save, vėliau visi šoko apšilimo šokį. „Nykštukų“ komanda išsirinko kapitoną, o talismanai pateikė užduočių žemėlapį, pagal kurį vaikai ieškojo jiems skirtų užduočių ir bandė jas įveikti; sudėliojo olimpinių žaidynių logotipą ir olimpinių talismanų paveikslėlius; sportavo ridendami sportinių užduočių kubą, žaidė su parašiutu.

 

Olimpiniai žiedai – pagrindinis Olimpinių žaidynių simbolis. Simbolį sudaro penki baltame fone persidengiantys žiedai – mėlynas, geltonas, juodas, žalias ir raudonas. Tad kiekvienos grupės pedagogai ir ugdytiniai išradingai panaudojo įvairiausių antrinių žaliavas olimpinius žiedus sukurti – kiaušinių dėkliukų, kamštelių, tualetinio popieriaus rulonų, senų laikraščių, jogurto indelių, vienkartinių lėkščių. Atlikdami šią užduotį, vaikai sužinojo, kas yra olimpiniai žiedai, ką jie simbolizuoja, kokios jų spalvos. Kai kurie, prieš dėliodami olimpinius žiedus, atliko smagių užduočių: dažė antrines žaliavas, rūšiavo spalvas, mėtė spalvoto popieriaus gniužulėlius į viršų ir bandė sugauti.

 

Grupės „Drugeliai“ vaikai dalyvavo sportinėje pramogoje „Aktyvus kamuolys“. Į svečius atvyko regbio treneriai: Justas Poškevičius ir Martynas Lianzbergas, kurie vaikus supažindino su regbiu ir neįprastos formos – ovaliais kamuoliais. Tai buvo puiki proga susipažinti su šia olimpine sporto šaka. Be to, visi pramogos dalyviai gavo po regbio kamuolį, pabandė mėtyti kamuolius vienas kitam, į viršų. Treneriai padalino vaikus į dvi komandas ir pakvietė pažaisti žaidimus „Nuplėšk juostelę“ ir „Katytės ir pelytės“, lavinančius vikrumą, judrumą, koordinaciją bei skatinančius komandinį bendradarbiavimą. Išgyvenome daug smagių akimirkų, liejosi geros emocijos ir pozityvi energija.

 

Grupių „Boružėlės“, „Meškučiai“, „Nykštukai“, „Drugeliai“ ir „Ežiukai“ ugdytiniai taip pat susipažino su olimpinėmis žaidynėmis, jų atributika, vasaros olimpinių žaidynių sporto šakomis, Lietuvos sportininkais, dalyvausiančiais vasaros olimpinėse žaidynėse Tokijuje. Vaikai mankštinosi kartu su „Lteam“ talismanu – Ąžuolu, dėliojo olimpinių žiedų dėliones planšetėse, spalvino olimpinius žiedus, kūrė olimpinius deglus iš spalvoto popieriaus, atliko užduotis su išmaniosiomis bitutėmis.

 

Lapkričio mėnesį darželio ugdytiniai ir jų pedagogai nepabūgo drėgno oro ir išėjo pasportuoti į lauką, ten vyko akcija „Sportuojantis takelis aplink darželį“. Aš, ikimokyklinio ugdymo pedagogė Agnė, pakviečiau eiti aukštai keliant kojas ir peržengti buteliukus, pripiltus įvairių kruopų, bėgti gyvatėle ir įveikti kliūtis, šokinėti per „balas“, striksėti greičio kopėtėlėmis, pralįsti lazerio kliūtį, šokinėti ir skaičiuoti iki dešimties, apibėgti bokštelius. Vaikams sporto takelis labai patiko, kai kurie užduotis kartojo kelis kartus.

 

Grupės „Boružėlės“ ugdytiniai, sportinėje pramogoje „Kamuoliukai, kamuoliai“, pasinėrė į mankštos pratimų labirinto žaidimą ir atliko įvairių mankštos pratimų. Vėliau virė košę iš spalvotų kamuoliukų, kiekvienas turėjo pririnkti tam tikros spalvos „kruopų“ savo košei. Taip pat atliko komandinę užduotį – gaudė kamuolius lazdomis ir nešė į krepšį. Mergaičių ir berniukų komandos varžėsi, kas greičiau užpildys lankus kamuoliukais. Nugalėjo, žinoma, draugystė!

 

Negalėjome bendrai pramogai pasikviesti socialinių partnerių ir Šiaulių lopšelio-darželio „Rugiagėlė“, tad metėme jiems iššūkį – sugalvoti įdomiausių ir linksmiausių tuneliukų pramogą ugdytiniams savo darželyje.

Džiaugiamės, kad Šiaulių lopšelio-darželio „Rugiagėlė“ pedagogės ir ugdytiniai priėmė mūsų iššūkį ir smagiai pramogavo. Grupės „Peliukai“ vaikai apšilimo mankštelę atliko kartu su kirmėliuku „Infantino“, kuris pamokė žaisti pačius linksmiausius žaidimus: „Kirmėlytė“, „Spalvotasis tuneliukas“, estafetę „Pralįsk tuneliuką, užsek segtuką“, „Parašiutas“, „Futboliukas“. Mūsų grupės „Meškučiai“ ugdytiniai ir aš, ikimokyklinio ugdymo pedagogė, Agnė bei kolegė Inga sukūrėme daug linksmų tuneliukų ir pabandėme juos įveikti su mažaisiais. Tuneliukus vaikai išbandė ne tik sporto salėje, jų ten buvo įvairiausių: tunelių su čiužinių sienelėmis, minkštų tuneliukų iš lankų, medžiaginių ir guminių. Tuneliams išradingai panaudoti stalai ir kėdutės.

Gera nuotaika ir emocijos tryško per kraštus!

 

Džiaugiamės ir esame dėkingi Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui, kad suteikė galimybę įgyvendinti olimpinio ugdymo projektą „Pupų pėdo olimpiečiai“, kurio metu vaikai galėjo džiaugtis fizine veikla, patirti daug teigiamų emocijų, įgyti daugiau žinių apie olimpines žaidynes bei skirtingas sporto šakas. Taip pat papildėme savo sporto inventorių naujomis sporto priemonėmis, o visi projekto dalyviai apdovanoti prizais!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.