Nuo dantiraščio iki ebru: įsimintina savaitė Turkijoje

Kristina Andriukevičienė
,
projekto koordinatorė

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Ugnės Karvelis gimnazijos komanda – 5 mokiniai ir 2 mokytojai – dalyvavo „Erasmus+“ projekto „Skirtingos kultūros – bendra tapatybė“ veiklose ketvirtame pagal dydį Turkijos mieste Kaiseryje. Viešnagė nudžiugino ne tik šiltu priėmimu, bet ir puikiu oru. Svečiais nuoširdžiai rūpinosi savo krašto istoriją puoselėjanti Kaiserio gimnazija.

 

Viena diena buvo skirta UNESCO paveldo objektams mieste ir regione. Projekto dalyviams didžiulį įspūdį paliko Kaiserio miesto istorija, siejama su trimis žemynais – Europa, Azija, Afrika. Miesto apylinkėse mokiniai susipažino su hetitų, romėnų, seldžiukų, osmanų istoriniu palikimu, susidomėję klausėsi pasakojimų apie apylinkėse rastus dantiraščio pavyzdžius (jų priskaičiuota apie 23 tūkst.), kurie siejami su viena iš seniausių žinomų indoeuropiečių kalbų – hetitų.

 

Partneriai iš Kaiserio mokyklos sudarė puikias sąlygas pažinti savo krašto kultūrą: teko išbandyti ebru techniką, lipdyti molio dirbinius, šokti ir dainuoti. Svečiai taip pat pristatė savo šalių architektūros pavyzdžius, analizavo kitų šalių mokinių pateiktą informaciją apie jų aplinkai būdingą architektūrą. Draugiškai ir smagiai dalijantis žiniomis ir patirtimi apie įvairias kultūras, sustiprėjo bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai.

 

Projekto dalyviai lankėsi ir specialiojo ugdymo įstaigoje, kur turėjo galimybę susipažinti su įtraukiuoju ugdymu Turkijoje, Kapadokijos regione žavėjosi įspūdingais gamtos ir žmogaus rankų kūriniais.

 

 

VDU Ugnės Karvelis gimnazijos komandos nariai grįžo kupini geros energijos, pozityvių emocijų ir savo įspūdžiais dalijasi su visais.

 

„Turkijos kultūra labai skiriasi nuo Lietuvos. Turkai yra labai patriotiški, garbina savo istoriją ir pirmąjį Turkijos Respublikos prezidentą Mustafą Kemalą Atatiurką už savo nuopelnus Turkijai. Patys žmonės atrodo laimingesni: jie išties buvo labai draugiški ir švelnūs.“ (Eligijus Paliulis)

 

„Dalyvavimas projekte davė daug geros patirties, pavyzdžiui, susirasti draugų, nors ir jie yra iš kitų šalių, niekada nebijoti pabandyti kažką naujo.“ (Gustas Gudiškis)

 

„Sužinojau apie Kapadokijos ankstyvųjų krikščionių slapstymąsi nuo romėnų, apie musulmonų religiją. Matėme Turkijos Kapadokijos regioną, aplankėme natūraliai susiformavusius „fėjų kaminus“ ir daugelį urvų.“ (Karolis)

 

„Ragavome įvairius tradicinius turkų patiekalus ir desertus, lankėmės mečetėje – visa tai padėjo iš arčiau susipažinti su turkų papročiais ir tradicijomis… Nepaisant to, kokia įspūdinga yra Turkijos architektūra, didžiausią įspūdį paliko gamtos stebuklai. Vieną dieną aplankėme net 4 km aukščio Erciyes kalną, buvome net kelių požeminių miestų viduje. Pati nuostabiausia patirtis buvo kelionė į Kapadokiją. Ten stebėjome žadą atimantį saulėlydį, o ryte galėjome išvysti oro balionų pakilimą.“ (Miglė Dudėnaitė)

 

„Pačią pirmą dieną Turkijoje aplankėme Kaiserio mokyklą, mokinės papasakojo, kaip ir kur vyksta pamokos, apžiūrėjome klases, muziejų, žaidėme tinklinį ir bendravimo žaidimus. Dalyvavimas šiame projekte parodė, kuo skiriasi kiekvieno žmogaus gyvenimas nuo maniškio. Skiriasi ir žmonių požiūris, ir supanti gamta. Pirmą kartą skridau lėktuvu ir buvau Turkijoje, Austrijoje. Tai man labai patiko.“ (Skaistė Ramanauskaitė)

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija, jos institucijos ir Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingi už šios medžiagos turinį ir bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.