„Matau, girdžiu, užuodžiu, ragauju, liečiu“

Dainora Ružauskienė, Inga Miniauskienė, Rita Gapševičienė
,
mokytojos  

Mažeikių lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“ vasario 21–25 dienomis vyko projektas „Matau, girdžiu, užuodžiu, ragauju, liečiu“, kurį vykdė lopšelio grupės „Pagrandukai“ ir „Viščiukai“. Projekto tikslas – supažindinti vaikus su visais pojūčiais (rega, uosle, klausa, skoniu, lytėjimu) įtraukiant juos į kasdienius žaidimus ir ugdomąsias veiklas.

 

Visą savaitę vaikai žaidė su mokytojų pagamintomis priemonėmis, skirtomis lytėjimui, uoslei, regai, skoniui, klausai. Užsiėmimų metu vaikai susipažino su įvairiais kvapais: apelsinų, mėtos, pušų, gėlių, žuvies ir pan. Ragaudami druską, citriną, apelsiną, bananą, česnaką susipažino su skoniais: sūriu, rūgščiu, saldžiu. Stebėjo, kaip liejasi spalvos atlikdami „Skittles spalvų vaivorykštė“ eksperimentą. Ugdytiniai ieškojo pasislėpusių gyvūnų „jūros dugne“, žirniuose. Liesdami daiktus susipažino su sąvokomis: minkštas – kietas, lengvas – sunkus. Lavino klausą klausydamiesi įvairiausių aplinkos, gyvūnų garsų. Ugdėsi ritmo pojūtį grojant įvairiais instrumentais, susipažino su muzikos tempais: lėtas–greitas.

 

Tėvai prie projekto organizavimo prisidėjo savo kūrybiškumu, išmone kuriant muzikos instrumentus panaudojant antrines žaliavas bei kitas medžiagas. Darželio grupėse buvo surengta paroda „Muzikos instrumentų garsai“. Džiaugiamės tėvų aktyvumu ir bendradarbiavimu.

 

Pasak mokslininkų, išvystyti pojūčiai padeda vaikui geriau orientuotis aplinkoje, skatina mąstymo, atminties, dėmesio vystymąsi. Vaikas, turintis išvystytas pojūčių funkcijas, sugeba daug geriau sutelkti dėmesį ir mokytis. Vaikai labiau pasitiki savimi, o svarbiausia išmoksta naudotis pojūčiais ir juos vertinti.

 

Projektas suteikė vaikams daug džiugių emocijų, o pedagogai pritaikė ir patobulino savo žinias.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.